מדוע הרב זילברשטיין תדלק בתחנה מחללת שבת?

נתי קאליש No Comments on מדוע הרב זילברשטיין תדלק בתחנה מחללת שבת?

סיפור מופלא שהתפרסם על מרן עמוד ההוראה הגר"י זילברשטיין שליט"א, המעיד על הקפדתו הגדולה שלא לתדלק בתחנות דלק המחללות שבת, ומדוע בסופו של דבר כן נכנס לתדלק? | סגירת המעגל לאחר 10 שנים – הסיפור המלא

צילום: Jamal Awad/Flash90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בתקופה האחרונה, מרבה מרן עמוד ההוראה הגאון רבי יצחק זילברשטיין שליט"א לעורר ולחזק אודות שמירת השבת ולימוד הלכותיה כסגולה וישועה בימי המלחמה עם כל הצרות הבאות עלינו, ואף מרבה לשורר בערגה את הפיוט של האבן עזרא "כי אשמרה שבת – קל ישמרני", ואכן דבריו של עמוד ההוראה קנו שביתה בכל חלקי עם ישראל, ואלפים ורבבות נענו לקריאתו והתחזקו בשמירת השבת, ובלימוד יומי של הלכות שבת מדי יום.

סיפור מיוחד על מרן הרב זילברשטיין עצמו בהקשר הזה, התפרסם בקו 'שיח יצחק' מתורתו של הרב, במדור 'בדידי הוה עובדא', בו עולים הקלטות מתלמידיו של עמוד ההוראה עם סיפורים מיוחדים מכלי ראשון על הרב, בהקלטה סיפר הרב יעקב בן סרוק שליט"א, תלמידו של עמוד ההוראה מכולל 'בית דוד' בחולון, את הסיפור המרתק הבא:

"במשך שנים רבות אני זוכה להסיע את הרב, בפרט בימי שני, לשיעור שהוא מוסר בבני ברק. ביום שני האחרון קרה דבר מעניין, כשעמדנו לצאת מחולון לכביש הבין עירוני, שמתי לב שהמנורה של הדלק מהבהבת, זאת אומרת שספק גדול אם נוכל להגיע לבני ברק, האופציה היחידה הייתה להיכנס לתחנת דלק, שלצערנו הרב כמו רוב התחנות דלק בערים החילוניות, פתוחה בשבת.

"עצרתי את הרכב, ושאלתי את הרב מה עושים?, שאל אותי הרב: 'אנחנו נגיע לבני ברק?' [עם הכמות דלק שנשארה], אמרתי לו: 'ספק גדול אם נגיע לבני ברק…', אז הרב השיב: 'אין סומכים על הנס, מה שכן, אתה הרי מוכרח להיכנס, אבל אני לא חייב להיכנס, וזה חילול ה' אם יראו רב חרדי נכנס לתחנת דלק של מחללי שבת, אז בבקשה תוריד אותי כאן באמצע הכביש, ואני יעמוד בכביש, ואתה תלך למלאות דלק ואני יחכה כאן".

"אמרתי לרב וניסיתי לשכנע אותו, שמאחורה, בחלק האחורי של הרכב, בו הרב יושב, לא רואים כל כך את הרב, משום שיש חלונות כהים, ואולי לא יהיה חילול ה' אם יראו את הרב. ואכן, לאחר שכנועים רבים הרב הסכים, אך הוא אמר לי: 'תיכנס למשאבה הכי צדדית, ותמלא בדיוק כמה שצריך להגיע עד בני ברק, ותקבל על עצמך קבלה גמורה שפעם הבאה תמלא דלק אך ורק בתחנות של שומרי שבת'.

"והנה, כשנכנסנו לתחנה, הזכרתי לרב דבר מעניין שהיה לפני עשר שנים בדיוק, הרב הגיע לתחנה הזו, שהיה בה שלט גדול באותיות קידוש לבנה 'פתוח בשבת', הרב הגיע עם כל שלושים האברכים של הכולל, ונכנס למשרד של המנהל ואמר לו: 'השלט הזה שנמצא פה, שורף לי את הלב, אני מדי יום עובר כאן, וזה שורף לי את הלב, אני מבקש ממך בבקשה תסיר את השלט, גם אם אתה לא יכול לסגור בשבת, לפחות את השלט הזה תסיר'.

"כמובן, כל מי שיש בו יראת שמים דבריו נשמעים, ולאחר כמה ימים השלט הוסר עד היום הזה. אז סיפרתי את זה לרב במעמד ההוא, זו הייתה אותה תחנת דלק. והרב אמר לי: 'אם כן, סימן שהיהודי הזה חס ושלום לא עושה להכעיס, פשוט יש לו תאווה של כסף ולכן הוא פותח בשבת, היה לי צער גדול, אמנם הצער לא עבר, אבל קצת ירד לי הצער ממה שעשינו היום' [שתדלקנו בתחנה מחללת שבת]. אבל הוסיף לי הרב: 'שנינו צריכים כפרה על חילול שבת. נתחזק בהלכות שבת, נקבל על עצמנו לא לתדלק בתחנת דלק שמחללת שבת, רק בתחנת דלק של שומרי שבת, ובזכות השבת כל עם ישראל ישמר, אמן ואמן".



0 תגובות