"התאריך הסופי בעז"ה": אושרה דחיית הבחירות

איתי גדסי No Comments on "התאריך הסופי בעז"ה": אושרה דחיית הבחירות

ועדת הפנים אישרה באופן סופי את דחיית הבחירות המקומיות לסוף חודש פברואר למניינם. יו"ר הוועדה, ח"כ יעקב אשר: "לא ניתן לשונאינו לדחות את הבחירות עד אין סוף"

צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ועדת הפנים והגנת הסביבה אישרה את הצו הדוחה את הבחירות הכלליות לרשויות המקומיות ליום י"ח באדר א' התשפ"ד (27.2.24). 13 חברי כנסת הצביעו בעד אישור הצו, ח"כ וליד טאהא נמנע, וח"כ יוסף עטאונה התנגד.

יו"ר הועדה ח"כ יעקב אשר, אמר כי הבחירות לרשויות מקומיות הן הליך דמוקרטי חשוב מאין כמותו ויש חשיבות לקיימן בזמן. "הבחירות משקפות את רצון העם ברשויות המקומיות והחשיבות של קיומן ברורה לכולם. הצעת החוק שהגיעה בזמנו על ידי הממשלה דיברה על דחיה רק ל-30 בינואר, אבל אנחנו בוועדה לאחר דיון ובהסכמה, נתנו את ה-27.2.24 כמועד נוסף".

במענה לחברי הכנסת מהסיעות הערביות שטענו כי ברשויות מקומיות ערביות רבות יהיה ככל הנראה צורך בסיבוב בחירות שני שמתוזמן לחודש הרמאדן, אמר היו"ר אשר: "אנחנו נמצא לזה פתרון עם משרד הפנים. אולי נקדים את התאריך של הסבב השני לפני תחילת החג. איתי לא צריך לדבר על רגישות לנושאי דת ולצומות, זה יטופל".

צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב

מצה"ל נמסר בישיבה כי 1130 משרתי מילואים אמורים להשתחרר עד ה-15 בינואר, וכי לגבי 688 משרתי מילואים מ-144 רשויות, טרם ידוע מתי ישוחררו. "נכנסנו לעבודה עם הפיקודים והיחידות, ונחזור עם תשובה לגבי מועד שחרורם", דיווחה אל"מ עינת רץ.

יו״ר הציונות הדתית שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ הגיב: "אחיי המילואימניקים, המאבק שלכם ניצח. יש שינוי סדר עדיפויות במדינת ישראל, אנחנו מעלים את השליחות ואת המסירות שלכם ושל בני משפחותיכם על נס וקולכם נשמע בקול ברור בזמן שאתם בחזית. גם בתקציב, יש שינוי סדרי עדיפויות, המילואימניקים יקבלו את מלוא המעטפת ובתקציב 2024 תוכנית מגויסים למילואימניקים יהיה מאבני היסוד המשמעותיים ביותר בתקציב. אני מודה לראש הממשלה ולחברי הכנסת על ההתגייסות למען דחיית הבחירות, זהו צעד צודק, דמוקרטי וערכי".



0 תגובות