הראשון לציון: "לפעמים אני מתקיף; מי יעמוד בפרץ?"

נתי קאליש No Comments on הראשון לציון: "לפעמים אני מתקיף; מי יעמוד בפרץ?"

זעקת ההלכה: הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף גולל לראשונה את כאבו נוכח 'אברכים צעירים' החולקים על מרן ומטעים את הציבור "מי יעמוד בפרץ על הדברים הללו, מי יעמוד על המשמר. אנחנו עושים את זה ואני מוסר את נפשי, כי הרבה כועסים עלי "למה תקפת"? התורה 'אמת' כתיב בה" • מיוחד

צילום: פלאש 90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

במהלך שיעורו השבועי בבית הכנסת 'היזדים' בירושלים המעובר לכל רחבי תבל, הקדיש הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף, דקות ארוכות אודות דרכי ההלכה והנחלת פסקיו של מרן השולחן ערוך ואביו מרן רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל.

"רבותי, אני לפעמים מתקיף, כי אורייתא הוא דקא מרתחא ליה (תענית ד, א), כי מי יעשה את זה, אני עושה חשבון, יש מישהו בדור שיעמוד כך על המשמר?

"אברכים כאלו שבאים ומשקרים על הציבור והציבור כזה תמים, הספרדים לא כולם, ודאי. יש בהם תמימים, נכון?! לא נתכחש, יש תמימים בספרדים, רואים רב עם זקן, ו'פראק' ומדבר (חולק על מרן) ואומר "אין דבר כזה פוסקים" ומאמינים לו, הוא שיער שיש שמונה עשרה פוסקים שאומרים הפוך? שהמהרש"ו אומר הפוך ממנו, הוא לא שיער שמישהו יבדוק את זה, מה הוא חשב שאנשים תמימים, הנה בדקו את זה ראו שהכל טעות. אז איך אתה אומר את זה ברבים?

"צריך לחפש אחר האמת, התורה 'אמת' כתיב בה, התורה אינה נדבקת אלא במי שדבק ב'אמת'.

"לא לשקר על הציבור. אני אומר את זה, כי אני לא רואה אף אחד שעושה דברים כאלו, מי יעמוד בפרץ על הדברים הללו, שבאים כל מיני אברכים וחולקים וחולקים וחולקים …

"אנחנו עושים את זה, אני מוסר את נפשי, כי הרבה כועסים עלי אחר כך, "למה תקפת" כן תקפתי! כדי שאנשים יזהרו, מי שיכתוב שטויות אנחנו נתקיף אותו. שלא יכתבו שטויות".

אחד מתלמידיו של הראשון לציון מספר ל"קול חי" כי הדברים נאמרים לראשונה באופן נדיר במיוחד וזאת מתוך חרדה עמוקה של מו"ר הראשון לציון להמשך הנחלת פסקיו של מרן השולחן ערוך ואביו הגדול, מרן פוסק הדור הגר"ע יוסף זצוק"ל.



0 תגובות