כתבינו הפוליטי: האם יישלל סעיף 46 מ'אחים לנשק'?

מהדורת הבוקר No Comments on כתבינו הפוליטי: האם יישלל סעיף 46 מ'אחים לנשק'?

'אחים לנשק' הפרו את החוק והתעסקו בפוליטיקה? | מרדכי הלפרין לקאהן במהדורת הבוקר ב'קול חי': "רשות המיסים בודקת את הטענות. בגלל שהפטור ממס לתרומות, סעיף 46 שקיבלו הוא רק ל-6 חודשים – לא יספיקו ככל הנראה לשלול להם. ועדת הכספים לא יכולה לשלול לעמותה שאושר לה, שללה עד היום רק ל-2 עמותות מיסיון"

ועדת הכספים צילום: דוברות הכנסת
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

כתבנו הפוליטי מרדכי הלפרין דיווח הבוקר לבצלאל קאהן ב'מהדורת הבוקר': רשות המיסים קיבלה את הטענות על הפרת החוק, שביצעה עמותת "אחים לנשק" בשבוע שעבר עם פרסום המכתב נגד ראש הממשלה מה שמהווה לכאורה פעילות פוליטית
לעמותה אסור לעסוק בפוליטיקה מאחר וקיבלה את סעיף 46 שפוטר תשלום מס על תרומות. הטענות ייבדקו

היו הרבה פניות לח"כ משה גפני וועדת הכספים, בין היתר על ידי ח"כ אלמוג כהן, כדי שישללו את הפטור ממס – פטור שהם עצמם הביאו ל"אחים לנשק".

אלא שבאופן עקרוני אי אפשר לשלול סעיף 46 לעמותה שאושר לה.

במקרה של העמותות הספציפיות שאושרו בהליך מהיר יותר במלחמת חרבות ברזל, האישור שלהם תקף באופן חריג ל-6 חודשים בלבד.

עמותה שחורגת מתחום פעילותה הרשום במטרות העמותה מטופלת על ידי רשות המיסים, שכאמור קיבלה את הטענות להפרה.

ועדת הכספים פסלה סעיף 46 רק ל2(!) עמותות עד היום. וזה היה לעמותות מיסיון שפעלו בניגוד לחוק והוכח כך בוועדה. חוץ מהם הוועדה לא פסלה את ההטבה לשום עמותה בלי קשר לעמדותיהם הפוליטיות ושייכותם לימין או לשמאל.

ח"כ ינון אזולאי, חבר ועדת הכספים, אמר בעניין הזה לבצלאל קאהן במהדורת הבוקר: "הסמכות שלנו בעניין היא מאוד מוגבלת, אנחנו רק חותמת גומי, אבל כשראינו שאחים לנשק עסוקים בעשייה למען המשפחות אישרנו להם את הסעיף. הם הוציאו מודעה אחת שהיא לא בסדר והם התנערו ממנה, כעת הם תחת זכוכית מגדלת ועין בוחנת"

מרשות המיסים נמסר בתגובה: "נציין כי ככלל, רשות המסים בודקת כל מידע המעלה טענה לאי עמידה בהוראות החוק. מפאת חובת הסודיות הקבועה בחוק, אנו מנועים למסור פרטים או מידע לצדדי ג' על אודות ההליכים ביחס לנישום זה או אחר".

מ"אחים לנשק" נמסר: "בעקבות פניות מאחים שלנו, הסרנו את הפוסט. אנחנו רותחים על ראש הממשלה נתניהו שהתייחס לנרצחים ב-7.10 כאל סטטיסטיקה שנועדה לשמש קמפיין. יחד עם זאת, כשישנן משפחות שכולות, קדושות, שנפגעו מהפוסט – אנחנו מקבלים את הביקורת, מתנצלים ומשנים".

האזינו



0 תגובות