טנק נגנב מבסיס אימונים בצפון ואותר במגרש גרוטאות

קובי פינקלר No Comments on טנק נגנב מבסיס אימונים בצפון ואותר במגרש גרוטאות

משטרת ישראל פתחה בחקירת גניבת טנק מבסיס האימונים סמוך למחלף אליקים. הטנק נמצא לאחר חיפושים במגרש גרוטאות באיזור נשר

23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הלילה התקבל דיווח מנציג מטעם משרד הביטחון אודות טנק שנגנב מבסיס אימונים של צה"ל בסמוך למחלף אליקים. עם קבלת הדיווח החלו שוטרי מחוז חוף בביצוע סריקות וכעבור זמן קצר איתרו שוטרי תחנת נשר את הטנק בתוך מגרש גרוטאות באיזור נשר.

מבירור ראשוני של נסיבות המקרה עלה החשד כי הטנק אינו פעיל, והוא נגנב מהמקום מסיבות שעדיין נחקרות בשלב זה. עם איתור הטנק הגנב הועברה הודעה למשרד הביטחון והמשטרה פתחה בחקירה משותפת עם המשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח).
מדובר ככל הנראה בשלדה של טנק מג"ח ישן, שמשמש למטרות בשטחי אימונים, ולא פעיל בצה"ל יותר מעשור. לצה"ל מאות כלים משוריינים מתקופות עבר שמפוזרים לעיתים בשטחי האש כמטרות להפגזות. במקרה זה, שלדת המג"ח הישן ונטול המערכות והמנוע היה בשטח אימונים של אליקים, מחוץ לבסיס, ונגנב ככל הנראה על ידי גנבי מתכות, שפעילים בשטחי אש בגולן ובנגב.

ממשרד הביטחון וצה"ל נמסר: "בעקבות מידע שהתקבל אמש במשרד הביטחון, על טנק שנגנב, פתחה יחידת החקירות של מלמ"ב בחקירה בשיתוף עם משטרת ישראל ומצ״ח. הטנק אותר במגרש לאיסוף ברזל בעיר נשר. מדובר בשלדה של טנק מסוג מרכבה 2 שיצא משירות לפני שנים רבות. הטנק ללא אמצעי חימוש, ומערכותיו אינן פועלות. הטנק היה מוצב בשטח אש שפתוח למטיילים ושימש ככלי נייח לתרגולות חיילים. הטנק הוחזר למערכת הביטחון. חקירת האירוע נמשכת, וכן יתקיים תחקיר פיקודי".



0 תגובות