צה"ל: מאות פיגועים נמנעו בתוך שנה וחצי

קובי פינקלר No Comments on צה"ל: מאות פיגועים נמנעו בתוך שנה וחצי

גורמי ביטחון אומרים אחרי הפיגוע בחווארה: "אנחנו במצב התראתי גבוה. מאות פיגועים נמנעו בשנה וחצי האחרונות בלי מודעות בעורף"

21:55
27.04.24
קובי פינקלר No Comments on מכה קשה לטרור: צה"ל חיסל מחבל בכיר בלבנון

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שעות אחדות אחרי הפיגוע הקשה בחווארה בו נרצחו שני ישראלים, בצה"ל מדברים על המוכנות הגבוהה ועל חוסר המודעות למה שקורה בגיזרה.

בצבא מדברים על כך שאנשי גוש דן לא מודעים לסכנה ולא מודעים למצב המיוחד ביהודה ושומרון. כך לדוגמא, לפי נתוני מערכת הביטחון מאז שובר גלים, במרץ 22 המוכנות היא תחת מצב התראתי מאוד גבוה, עם מאות פיגועים שנמנעו בשנה וחצי האחרונות.

גורמי ביטחון אומרים שהיו המון סיכולים לאחרונה בדגש על צפון השומרון ונמנעו המון פיגועים לאחרונה. תושבי המקום מודעים לסכנות אך אנשים מבחוץ פחות מבינים, שיש סכנות גדולות מאוד.

כדי לענות על הצרכים המבצעיים בצבא יצרו צמ"מ – צוות משותף עם משטרה, שב"כ ומג"ב בראשות מח"ט שומרון, כאשר 15 צוותי מג"ב  נמצאים באזור כהערכות לצאת השבת שבו יש תנועה רבה של יהודים שעושים דרכם אל ומאזור השומרון.

גם בשעה זו נמשך המרדף אחר המחבל שביצע את הפיגוע ולמרות מספר מעצרים שבוצעו הלילה המחבל טרם נתפס. החקירה נמשכת ובמערכת הביטחון מדברים על כך שמדובר בפיגוע לאומני לכל דבר.



0 תגובות