במרכז שוהם: נחש נמצא מת כשבפיו קיפוד

אבי יעקב 2 Comment on במרכז שוהם: נחש נמצא מת כשבפיו קיפוד

השבוע התחוללה במרכז שוהם דרמה כאשר מספר בעלי כלבים נתקלו בנחש שחור גדול שרוע על המדשאה בסמוך לגינת הכלבים שבמרכז הישוב. הנחש נצפה ללא תנועה כשבפיו קיפוד

23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

השבוע התחוללה במרכז שוהם דרמה כאשר מספר בעלי כלבים נתקלו בנחש שחור גדול שרוע על המדשאה בסמוך לגינת הכלבים שבמרכז הישוב. הנחש נצפה ללא תנועה כשבפיו קיפוד.

בהמשך לתצפית החריגה הוקפץ למקום אביעד בר, אקולוג זוחלים אשר זיהה כי מדובר בנחש לא ארסי ממין זעמן שחור אשר ניסה לטרוף קיפוד מצוי.

אביעד בר, אקולוג זוחלים, רשות הטבע והגנים: "מניתוח הסיטואציה שכללה קיפוד מת בתוך לוע של נחש מותש, ניתן להניח כי הנחש ניסה לטרוף את הקיפוד וברגע שהחליט לנטוש את סעודתו הלא שגרתית, התבררה לו גודל הטעות. המנח החד כיווני של קוצי הקיפוד לא אפשרו לנחש לפלוט את הקיפוד ובסופו של האירוע גם הקיפוד וגם הנחש מצאו את מותם במפגש הטרגי".

בישראל חיים שלושה מיני קיפודים אשר ביחד מאכלסים את כל שטחה של מדינת ישראל. בתפריטם העשיר של הקיפודים ניתן למצוא חרקים, יונקים קטנים, ציפורים וזוחלים ובכללם נחשים.

ברשות הטבע והגנים מסבירים כי זעמן שחור הוא מין של נחש במשפחת הזעמניים והארוך בנחשי ישראל, הזעמן השחור אינו ארסי, ובשל רעבתנותו הגדולה נחשב למועיל שבנחשים בהדבירו מכרסמים רבים, ואף נחשים ארסיים באזורי תפוצתו, זעמן שחור הוא נחש פעיל למדי ומהנפוצים בנחשי ישראל. ככל נחשי ישראל הוא בעל חיים מוגן.

בישראל חיים כ-41 מיני נחשים, רובם אינם מסוכנים לאדם. למעשה, רק 9 מיני נחשים בישראל הם ארסיים. הארס משמש אותם לציד או להגנה מפני תוקפים. ברשות הטבע והגנים אומרים כי אמנם לנחשים יצא שם רע ושמם נקשר לתכונות כגון אכזריות וערמומיות, אך האמת אחרת, לנחשים חשיבות רבה בשמירה על תפקוד המערכת האקולוגית שבה הם חיים, והם מסייעים מאוד בהגבלת ריבוי מכרסמים ומזיקים אחרים.

נחשים וקיפודים הן חיות מוגנות. אם נתקלתם בחיה במצוקה יש לדווח למוקד 3639*



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    נחשים אוהבים מכרסמים??? תביאו אותם לבני ברק…..