"הרב עובדיה הציל משמד": ראשי 'בני יוסף' ביקרו אצל הרבי

נתי קאליש No Comments on "הרב עובדיה הציל משמד": ראשי 'בני יוסף' ביקרו אצל הרבי

ביקור רב רושם של ראשי ומפקחי רשת החינוך התורנית בני יוסף במעונו של כ"ק מרן האדמו"ר מצאנז שליט"א. "את הפעולות הגדולות שזרע ועשה פוסק הדור מרן רבי עובדיה יוסף זצ"ל אשר ייקח עוד שנים להבין" | צילום: א. איזנבאך

21:55
27.04.24
קובי פינקלר No Comments on מכה קשה לטרור: צה"ל חיסל מחבל בכיר בלבנון

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

למעלה משעה של קורת רוח ויסודות בדרכי החינוך היו מנת חלקם של משלחת של ראשי רשת החינוך התורני בני יוסף בישראל אשר תחת חסותם מעל 300 מוסדות חינוך בנים ובנות המתחנכים בדרך התורה ובעבודת השם.
מנהלי הרשת וראשי המפקחים שבאו במיוחד לשמוע דברי הדרכה ופרקי חינוך הגיעו למעון קודשו של כ"ק מרן האדמו"ר מצאנז שליט"א שקיבלם בסלון ביתו.
בראשית דבריו הביע כ"ק מרן האדמו"ר שליט"א את הערכתו על עבודת הקודש של הפיקוח על המוסדות הרבים דבר שמביא לתועלת הן לצוותות והן לתלמידים המתחנכים בפרט בימינו אנו ציין האדמו"ר אשר נושא החינוך שתמיד היה מורכב, קשה עוד יותר, וצריך סייעתא דשמיא מיוחדת.
בחינוך הדור לאורך השנים, כשלנגד עיננו היא אותה מטרה – לעבודת השם, אך לעומת מסורת האבות ומנהגים שיש לכל חוג ועדה עפ"י אבותיהם, בעבודת החינוך א"א להעתיק את השיטות שהיו נהוגים בעבר גם לימינו אנו, דור דור ודורשיו, צריך להתאים בכל דור את שיטת החינוך המתאימה לילדים של היום. בכל מקום,  גם מקומות סגורים בערים חרדיות או שיכון חרדי מובדל, הניסיונות גדולים. כ"ק מרן אבי זי"ע בעל השפע חיים היה מתבטא "החוצפה של היצה"ר מיום ליום נהיה ממש גוזמא"
כאן הדגיש כ"ק מרן האדמו"ר שליט"א את הפעולות הגדולות שזרע ועשה פוסק הדור מרן רבי עובדיה יוסף זצ"ל אשר ייקח עוד שנים להבין את מהפכת החינוך שחולל בהקמת רשת החינוך לכלל רובדי העם בישראל דבר שהביא להצלה משמד של עשרות ומאות אלפי ילדי ישראל.
גם פה בקרית צאנז בשנים הראשונות כשעדיין לא היו מוסדות לבני עדות המזרח, פתח כ"ק אבי זי"ע ישיבת מהרש"ד – מיוחד לבני עדות המזרח אשר רבים וטובים ת"ח מופלגים צמחו בין ספסליה. כי סבר שבמקום שאין איש השתדל להיות איש וחובה שכל יהודי ימצא את מקומו בעולם הישיבות וברבות השנים כאשר נפתחו מוסדות וישיבות לבני עדות המזרח נהנה לראות אותם פורחים בעולם הישיבות.
כאן סיפר אחד המפקחים על בן משפחתו שהוריו היו בין הלומדים בישיבה הנ"ל וזה מה שהחזיק והציל את כל המשפחה ביהדות האדוקה עד היום וכל זה הם מייחסים לאותו ישיבה לבני עדות המזרח שפתח הרבי זצ"ל.
"כ"ק אבי זי"ע סבר" –  המשיך הרבי שליט"א, "כי אין למחנך להכות תלמיד כלל, ובדרך צחות היה אומר שמחנך שחושב שמגיע לתלמיד איזה עונש, יש להצליף בו עם ציציותיו וגם לא עם כל ארבע הכנפות אלא עם כנף אחד בלבד… מלמד שמכה אינו נקרא מחנך".
בדבריו ציין הרבי שליט"א כי נכון הוא שהדור של היום יותר תורני ואף הלימוד יותר בטהרה, אך אל לנו ולכם המפקחים להקהות בתפקיד החשוב, ובפעולות שיש בהם מסירות נפש רואים סייעתא דשמיא מיוחדת. את המהפכה שיש כיום בציבור רואים על כל צעד ושעל.
"איני יוצא הרבה לאירועים" סיפר הרבי שליט"א, "אולם, כשאני כבר מגיע לאירועים וכד', ניגשים אלי עמך בית ישראל ואני יכול להעיד אמר הרבי, רובם ככולם עיקר הברכות שמבקשים, הם על לזכות לגדל ולחנך ילדים טובים, לחינוך טוב, שיתקבלו לישיבות או לסמינרים טובים. רואים בחוש את הצימאון להתקרב לאבינו שבשמים שיש כיום".
בסיום השיחה שנערכה למעלה משעה כשבין השיחים העלו המשתתפים שאלות רבות בנושאי חינוך וזכו לקבל את דברי ההדרכה והמענה מכ"ק האדמו"ר שליט"א שבירכם ברכות לרוב ועברו כל המשתתפים ביחידות אצל כ"ק האדמו"ר לברכת הקודש.


0 תגובות