נדחה הערעור לעליון: 273 חנויות בת"א יפתחו בשבת

איתי גדסי No Comments on נדחה הערעור לעליון: 273 חנויות בת"א יפתחו בשבת

בית המשפט העליון דחה את הערעור נגד החלטת עיריית תל אביב להגדיל את מספר החנויות בפתוחות בשבת ל-273. העותרים: "בית המשפט העליון פוגע בעצמאים ובסוחרים הקטנים"

אולם בית המשפט העליון צילום: פלאש 90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בית המשפט העליון דחה אתמול (שני) את הערעור שהוגש נגד החלטת עיריית תל אביב להגדיל את מכסת ההיתרים לפתיחת חנויות בשבת מ-164 ל-273.

בעתירה שהוגשה בתחילה לבית המשפט לעניינים מנהליים בתל אביב נגד ההחלטה, נטען כי היא נגועה בשיקולים זרים, בחוסר סבירות קיצונית ונעדרת תשתית עובדתית מספקת.

המשיבים מצידם טענו כי הפעלת המסכות הייתה פועל יוצא של פסק דינו של בית המשפט לעניינים מינהליים בנושא רשתות טיב טעם. בית המשפט קיבל את עמדת העירייה וקבע כי העירייה פעלה בהתאם לפסיקה ודחה את טענות העותרים.

העותרים הגישו על כך ערעור לבית המשפט העליון, שקיבל אתמול את פסיקת בית המשפט לעניינים מנהליים וחייב את העותרים בהוצאות משפט בסך 7,500 ש"ח.

פורום בעלי המכולות הגיב לפסיקה: "בית המשפט העליון שוב תומך ברשתות הגדולות ופוגע בעצמאים ובסוחרים הקטנים, כאשר הוא מאשר תחרות בלתי הוגנת והפיכת יום המנוחה ליום חול וסוחרים בעלי משפחות לעבדים. אדישות השופטים לטענות שהעלינו ובפרט לתמונה שהצגנו על ההפקרות באכיפת החוק ע"י עיריית ת"א תמוהה. ביהמ"ש אינו מגן על החלש".

ממשרד עו"ד דוד שוב, שייצג את העותרים נמסר: "בפני בית המשפט הוצגה תמונה מזעזעת של הליכים מנהליים מזוהמים לחלוטין, החלטות תמוהות ומופרכות שהתקבלו בחוסר סמכות ובשיקולים זרים, תוך ביזוי מוחלט של החלטות בית המשפט העליון. בפסק הדין הלאקוני שניתן בתוך כמה שעות, אין מילה אחת של התמודדות עם הטענות. פסק הדין הוא ארוע עצוב שלא תורם לאמון בבתי המשפט".



0 תגובות