הנשיא הרצוג נפגש עם נשיא צ'אד: "ביקור היסטורי"

בנצי לייזרוביץ No Comments on הנשיא הרצוג נפגש עם נשיא צ'אד: "ביקור היסטורי"

נשיא המדינה נפגש עם נשיא רפובליקת צ'אד המבקר בישראל: "היחסים בין מדינותנו חשובים לנו מאוד והביקור שלך הוא ביקור היסטורי"

צילום: עמוס בן גרשום/ לע״מ
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

נשיא המדינה יצחק הרצוג קיים היום (רביעי) פגישת עבודה מדינית עם נשיא רפובליקת צ'אד, מהמט אידריס דבי איטנו. נשיא צ'אד התקבל באולם בית הנשיא על ידי נשיא המדינה בטקס ייחודי עם משמר כבוד מצומצם, בו נוגנו ההמנונים של שתי המדינות על ידי תזמורת צה"ל, ולאחר מכן חתם נשיא צ'אד בספר האורחים והשניים עברו לפגישה בארבע עיניים ולאחריה עברו לפגישה מורחבת בהשתתפות משלחות הצדדים.

הנשיא דבי נמצא בארץ לרגל החנוכה הרשמית של שגרירות צ'אד בישראל מחר.

נשיא המדינה אמר בפתח הפגישה: "אדוני הנשיא, אני מאוד שמח לארח אותך כאן בבית הנשיא בירושלים. היחסים בין מדינותנו חשובים לנו מאוד והביקור שלך הוא ביקור היסטורי. מערכת היחסים בינינו שקיימת הרבה שנים מבוססת קודם כל על אמון. אנחנו במיוחד מתרגשים מכך שבביקור ההיסטורי שלך תפתח את השגרירות שלכם. אנחנו דיברנו על כמה וכמה נושאים שנמשיך לדבר עליהם כאן לגבי שיתוף פעולה הרחב של הפוטנציאל העצום של היחסים בין המדינות. אנחנו, מדינת ישראל מיום כינונה מאמינים ביחסים עם מדינות אפריקה ומקיימים קשרים מדיניים, וכלכליים ודיפלומטיים עם מדינות רבות ואנחנו רוצים עוד מדינות. אני מייחל ליום שהפוטניצאל ביחסים שלנו יהפוך למשהו ממשי לטובת צ׳אד, ישראל ועמי האזור".

הנשיא חתם את דבריו ואמר: "אני מאמין בדיאלוג האמיץ בין העולם היהודי לעולם האיסלאם, אני מושיט את ידי לדיאלוג הזה ואני חושב שאתה מנהיג אמיץ שהולך בעקבותיו של אבא אמיץ, שהאומץ שלו ושלך ירשמו בהיסטוריה בכל מה שקשור בהתקדמות היחסים בין ישראל למדינות המוסלמיות והאפריקאיות".

נשיא רפובליקת צ'אד: ״אדוני הנשיא, אני רוצה קודם כל להודות לך ולומר עד כמה אני שמח על הביקור הראשון הזה במדינה היפה והגדולה הזאת, מדינת ישראל. ערש הציוויליזציה וערש הדתות המונותיאיסטיות. יכלתי להבחין עד כמה המקום הזה יחיד ומיוחד במה שקורה בו ובאוכלוסיה שבו. אני רוצה להודות לך בהזדמנות הזאת אדוני הנשיא, על קבלת הפנים החמה והיחס החם שזכינו לו מרגע שנחתנו".

בדבריו הודה נשיא צ’אד למוסד ולשירותי הביון הצ׳אדים ואמר: "אני רוצה לברך אדוני הנשיא, את המוסד וגם את שירותי הביון הצ'אדים על התרומה המכרעת שלהם, בהיותם ממש הארכיטקטים שבנו בשתי ידיים את היחסים בינינו. אני רוצה לברך אותם על העבודה הנהדרת שהם עשו בהכנתו של הביקור הזה ולבקש מהם ולעודד אותם להמשיך בפעולתם כדי לאפשר את הידוק היחסים ועריכתם של ביקורים נוספים משני הצדדים".

עוד הוסיף ואמר: ״אני כבר עכשיו יכול לראות ושמח לראות את האיכות של שיתוף הפעולה שלנו. מה שמאפיינים את היחסים הללו זה הכנות והרצון המשותף לסייע ולקדם את התהליך הזה ואנחנו רואים את זה בכל צעד וצעד.

"אדוני הנשיא, מאז הנורמליזציה של היחסים, צ׳אד סיפקה באופן קבוע ונחרץ תמיכה דיפלומטית ופוליטית במדינת ישראל, בכל הארגונים הבינ״ל ובכל מקום שבו הדבר היה נחוץ. אנחנו מקבלים על עצמנו את הבחירה הזאת בהבנה מלאה של התוצאות ומתוך מודעות מוחלטת למשמעיות שלה".



0 תגובות