רוטמן תוקף את חיות: "ניסיון חמור מאוד"

אבי רבינא 1 Comment on רוטמן תוקף את חיות: "ניסיון חמור מאוד"

הדיונים בחוק יסוד השפיטה נמשכים: יו"ר ועדת החוקה ח"כ שמחה רוטמן תקף בחריפות את הצעתה של נשיאת ביהמ"ש העליון אסתר חיות: "הניסיון לחסום את הליכי החקיקה חמור מאוד והניסיון לברוח מהידברות חמור"

ח"כ שמחה רוטמן צילום: Sraya Diamant/Flash90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הדיונים הנרחבים בחוק יסוד השפיטה נמשכים בוועדת החוקה של הכנסת בראשות יו"ר ועדת החוקה ח"כ שמחה רוטמן. בפתח הדיון היום תקף רוטמן בחריפות את דרישתה של נשיאת בימה"ש העליון לעצור את דיוני הוועדה כתנאי להידברות: "הדיון בוועדה הוא נשמת אפה של הדמוקרטיה הישראלית ומי שמבקש לעצור אותו כתנאי להידברות לא באמת רוצה הידברות".

"הנשיאה הוזמנה והגיעה בעבר לוועדת החוקה לדיונים על מערכת המשפט, היא יכולה לומר את דברה וזה לדעתי המקום הנכון. הניסיון לחסום את הליכי החקיקה חמור מאוד והניסיון לברוח מהידברות חמור" הוסיף רוטמן.

יו"ר הוועדה הרחיב והסביר:  "לפי פרסומים נשיא המדינה ניסה לייצר תיווך או חיבור, ונשיאת בימ"ש העליון אמרה שרק אם הדיונים בוועדת החוקה ייעצרו היא תהיה מוכנה לדבר. ראיתי את הדברים בצער רב כי הדיון בוועדה הוא נשמת אפה של הדמוקרטיה הישראלית ומי שמבקש לעצור אותו כתנאי להידברות לא באמת רוצה הידברות".

"אם הייתי אומר שאני עוצר את הרפורמה כל עוד בימ"ש יעצור את דיוניו, לא יפסול חוקים או מינויים, לא ידון בסוגיות של מדיניות, הקפאת מצב עד שנדבר, היו אומרים בצדק שאני מתערב בעצמאות השיפוטית ופוגע בהפרדת הרשויות. הניסיון להתערבות בהליכי חקיקה בכנסת ע"י נשיאת העליון הוא פגיעה חמורה בהפרדת הרשויות, הכנסת כולה קואליציה ואופוזיציה הייתה צריכה לומר שזה מעשה שלא ייעשה".

"שנים רבות עלו הצעות ע"י שרים קודמים, ח"כים וגורמים בחברה האזרחית לרפורמות והתגובה של בימ"ש עליון הייתה שלא צריך לעשות כל שינוי ו"מי שמרים ידו על בימ"ש אגדע את ידו", ציטוט של שופט בדימוס. כשדובר על בימ"ש לחוקה נאמר שאת הג'וק צריך להרוג כשהוא קטן".

"לומר שכל זמן שאין הליך אנחנו לא מדברים ועכשיו כשיש הליך תעצרו ואז נדבר? את התרגיל הזה אזרחי ישראל מבינים. למרות כל ההתנהלות הזו נשיאת בימ"ש עליון הוזמנה לוועדה ונפנה לא את כל הזמן הדרוש לה, נקשיב לה רוב קשב, זו הדרך לכבד את הפרדת הרשויות. דרישה מצידה לעצור את דיוני הוועדה היא לא דרישה המתאימה למדינה דמוקרטית ואני קורא לה לחזור בה ממנה".

"בנימה אישית" סיכם רוטמן, "שנים רבות אני עוסק בשינויים במערכת המשפט, על רוב הצעות החוק שהכנתי בתנועה למשילות ודמוקרטיה חתמו קואליציה ואופוזיציה. ב-2015 היה משבר גדול ביחסי בימ"ש עליון והכנסת על רקע הביטולים החוזרים של חוקי המסתננים בין היתר. אחד הח"כים דיבר על D9 והשופט בדימוס אהרן ברק דיבר על טנקים. התחייבתי אז לעצור את היום שבו טנקים ו-D9 יילחמו ברחובות. יש אנשים המעוניינים בשיח האלים, בכיתות יורים וטנקים, לזה לא אתן יד, אבל כל מי שרוצה לבוא ולדון כדי למנוע את זה אושיט את ידי. ההידברות נעשית בוועדה ומחוצה לה ואין מקום לכל הפייק מסביב".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    חבל על הזמן הבגץ ימצא עילא לפסול את כל הליכי הוועדה או ימציא איזה נוסח מפולפל לא חוקי להשאיר את הכח הבלתי מוגבל בידיהם נראה לי תמים לחשוב אחרת הדבר על בטוח יביא לפירוק המדינה מבפנים כהתשקורת יכין את דעת הקהל שהימין אשם אחרי שבסך הכל השמאל וכל שלוחיהם באים להגן על המדינה ממהלך שהבגץ החליט עליו שהוא לא חוקי