המס על שתייה מתוקה ומשמעותו

עפר גדנקן No Comments on המס על שתייה מתוקה ומשמעותו

בעקבות הורדת המיסוי על השתיה המתוקה, חסד בישראל – קהילת האונליין ליועצים רפואיים בישראל, בסדרת מאמרים על הסכנה שבצריכת שתיה מתוקה מאת פרופ רם וייס
מנהל מחלקת ילדים בבית החולים רמב״ם – מומחה באנדוקרינולוגיה ילדים העוסק בסוכרת והשמנה

23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שכיחות ההשמנה והסוכרת בקרב ילדים ומבוגרים עולה בהתמדה. הדבר נכון שבעתיים בקרב האוכלוסיה החרדית בישראל.

מבין הגורמים המזוהים חד משמעית עם התפתחות השמנה וסוכרת – הגורם הבולט ביותר הוא שתיית משקאות מתוקים. משקאות אלו כוללים את סוגי השתיה הקלה וכן מיצים (גם מיצים טבעיים!!).

מספר רב של מחקרים הראה שירידה בצריכת שתיה מתוקה מפחיתה משמעותית את הסיכוי להשמנה וסוכרת בכל קבוצת גיל. בקרב מתבגרים ובני נוער – המנעות משתיה מתוקה, ללא כל שינוי תזונתי אחר, מספיקה לירידה משמעותית במשקל.

המלצת התזונה המיידית לכל מי שסובל מעודף משקל או השמנה היא להמנע לחלוטין משתיה מתוקה. על אחת כמה וכמה – חשוב מאוד להמנע לחלוטין משתיה מתוקה בקרב ילדים ומבוגרים בעלי משקל תקין. הסיבה לכך היא שמניעת התפתחות השמנה פשוטה הרבה יותר מטיפול בהשמנה שכבר הופיעה.

לאור כל זאת – אני ממליץ בכל לשון להמנע לחלוטין משתיה מתוקה במשקאות קלים ומיצים , כולל תרכיזים למיניהם ו"משקאות אנרגיה". ההמלצה החד משמעית, בכל קבוצת גיל, הינה לשתות מים. למי שמעוניין להמתיק מעט את השתיה (קפה, תה או שתיה קלה) – יש להשתמש בממתיק מלאכותי ולא בסוכר לבן. הממתיק המלאכותי אינו חף מחסרונות אך צריכה מתונה של כוס עד שתים ביום עם ממתיק מלאכותי אינה מסוכנת.

מבקש להדגיש שאין לחשוף פעוטות עד גיל שנתיים בשום פנים ואופן לשתיה מומתקת.

לסיום, כמאמר החכם באדם – "שומר פיו ולשונו, שומר מצרות נפשו". השתיה המתוקה היא הדבר הראשון והחשוב שהייתי בוחר להמנע ממנו על מנת לקיים מצוות "ושמרתם לנפשתכם".



0 תגובות