תמיכה ברפורמים? מצע יהודי התפוצות ש"הציונות הדתית" לא מפרסמת

אבי יעקב 8 Comment on תמיכה ברפורמים? מצע יהודי התפוצות ש"הציונות הדתית" לא מפרסמת

התבטאות חריגה מאוד של אוהד טל, מועמד הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר שהביע תמיכה ו"פתיחות" נוכח ניסיונות הארגונים הקונסרבטיבים והרפורמים לקבל הכרה בישראל וחשף: "כמעט השלמנו מצע שטרם הושלם לתמיכה ביהדות התפוצות" | האזינו

סמוטריץ ובן גביר צילום: Arie Leib Abrams/Flash90  
21:33
27.04.24
בנצי לייזרוביץ No Comments on ביתר עילית: בית כנסת עלה באש; בנס לא היו נפגעים

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בכנס של קרן משפחת רודרמן ומכון ראות בהשתתפות חברי כנסת המזוהים עם הרפורמים והקונסרבטיבים ובהם ח"כ אלון טל 'המחנה הממלכתי', ח"כ גלעד קריב 'העבודה', ח"כ שרון רופא אופיר, ח"כ מיכל רוזין מ'מרצ' ועוד השתתף המועמד במקום ריאלי מאוד (12) ב'ציונות הדתית' אוהד טל שפעל במשך שנים ביהדות התפוצות ומנסה לקרוץ לציונות הדתית הליברלית והציג את עמדת סיעת מפלגת "הציונות הדתית" בראשות סמוטריץ' ובן גביר, כמי שבאה לשתף חלילה את הרפורמים והקונסרבטיבים בסוגיות נפיצות כמו בסוגיית הכותל שזכה להתנגדות חרדית גורפת.

הפאנל נערך לקראת הבחירות הקרובות, ובו התעמתו נציגי המפלגות על סוגיית הקשר של ישראל עם יהדות התפוצות. לדבריה, מועמד הציונות לכנסת הפתיע בעמדות הנחשבות לחריגות, ביחס לרפורמים והקונסרבטיבים וכן למתווה הכותל, זאת בניגוד לעמדת חברי מפלגתו. בכנס, נשאלו הח"כים כיצד כל מפלגה מתכוונות לממש את תפקידה של ישראל כבית הלאומי של העם היהודי לאחר הקמת הממשלה החדשה. טל התגאה בכך שהציונות הדתית עמלה על כתיבת מצע ביחס ליהדות העולם. "אני חושב שאנחנו המפלגה היחידה שכמעט השלימה תהליך כתיבת מצע שעוסק ביהדות התפוצות, ותוכנית עבודה סדורה לנושא הזה", אמר.

הוא נשאל על ידי המגישה האם כל הקהילות מכל הזרמים יקבלו את ההשקעה במסגרת המצע שאתם כתבתם? חבר הכנסת לעתיד, השיב ביחס לרפורמים והקונסרבטיבים: "בוודאי שכן. אנחנו רואים בעם היהודי כולו… מדינת ישראל אחראית על העם היהודי כולו" הוא הזמין את הנוכחים לבדוק את עמדת מפלגתו וציין את נושא מתווה הכותל והדגיש כי עמדת יו"ר יהדות התורה יצחק גולדקנופף לא קרובה לעמדת מפלגתו.

האזינו להקלטה המטרידה

טל התייחס גם למתווה הכותל: לפי מה שציטטה העיתונאית עטרה גרמן בעיתון "מקור ראשון" שחשפה לראשונה את ההתבטאות החריגה:  "אנחנו חושבים שבכותל המערבי כל יהודי צריך להרגיש בבית. צריך לנסות לעבוד ביחד ולהגיע להסכמות ולמצוא דרך שכל אחד ואחת ירגישו בכותל בבית. אני לא יודע לתפור עכשיו דרך מתווה הכותל, יש הרבה מאד דברים שניתן לעשות ביחד. צריכים לשבת וצריכים וגם לחרדים יש מה להגיד, וזה בסדר, לא נעשה כותל חסידות תולדות אהרון, צריך לנסות ולעבוד ביחד".

חשוב לציין כי מפלגת "הציונות הדתית" פרסמה ניירות עמדה ומצע לזהות יהודית, מערכת המשפט, ערכי משפחה, צבא ומילואים, התיישבות וריבונות, חינוך, המלחמה בטרור, כלכלה, פשיעה חקלאית, טבע וסביבה, תעסוקה ורווחה ובריאות הנפש. את מצע יהדות התפוצות שנשמע שנוי במחלוקת הם טרם חשפו לעיני הציבור למרות הבחירות שמעבר לפינה.

בציונות הדתית טרם הגיבו לידיעה ולא חשפו את המצע האמור



8 תגובות

מיין תגובות
  1. 8

    נשמע לי כמו פייק ניוז. זה מועמד שולי וכפי שאני מכיר את סמוטריץ ובן גביר הם לא ייתנו לזה יד. בטח לא אבי מעוז מנועם, ראש הלוחמים למען הזהות היהודית במדינה.

      1. מה הקשר בכלל?!
        זה שהכיפה שלו שונה, זה אומר שהוא פחות ירא שמים?
        יש להם השקפה שונה, אבל הם לא משחקים עם ההלכה.

    1. מי זה אלון טל? מעולם לא שמעת יאת שמו. הכתב של הכתבה הזו אומר שהוא מהמחנה הממלכתי, המפלגה של גנץ אז מההההההההההההההההההההה הקשר אליהם בכלל??

  2. 7

    יש בעיה בסיסית בציונות הדתית, שאינה משתפת ומתייעצת עם סמכויות תורניות, לא רק בנושאים מדיניים (הרי ברור שלאוהד טל יש שיקול דעת יותר מהרב אדלשטיין, למשל…), אלא גם בנושאים הלכתיים. לכן, אי אפשר לבוא בטענות לעמי הארץ גמורים, שאינם מבינים כלל מה הבעיה בריפורמים והקונסרבטיביים. גם חילוניים אינם מבינים (שהריפורמים אינם "זרם" ולא "דת" אלא חבורת ליצנים פשוטה), אבל לפחות, להם לא מפריעה עקירת כל יסודות התורה, עבירות חמורות, חילולי שבת, חייבי כריתות וכו'. יכול להיות שאדם שומר מצוות יתייחס לעוקרי הכל כ"זרם" שצריך לקרב ולשתף?

    1. ל—מ–ת–נ—ג–ד מה הקשר אליהם בכלל ?? כתוב בכתבה שהאיש הזה אלון טל הוא מהמפלגה של גנץ ושהוא אמר שהמצע של יהדות התורה לא דומה לשלם ב"מחנה הממלכתי"(שם המפלגה של בני גנץ) ושהציונו תהדתית לא פרסמה בכלל. ובסוף הכתבה לא ביקשו מהם תגובה. מאיפה הגעת לעלילה הזו? הוא מהמפלגה של גנץ!!! מתפלאה על הכותרת הלא קשורה של הכתב הזה ו…הם כן מתיעצים עם רבנים. אבל מה הקשר לכתבה?.?

  3. 6

    חשבנו בנט יועיל לנו ואנחנו , המסקנה לא סומאעל מיזרוחניק

  4. 5

    תפסיקו לדבר על שתי הליצנים הללו שבעזרת השם לא יעברו תשבע מנדטים