החקלאי מ"יסודות" על החזרה לעבודה בשדה • האזינו

אייל ראובן No Comments on החקלאי מ"יסודות" על החזרה לעבודה בשדה • האזינו

החקלאי שלמה הרשקוביץ ממושב יסודות ב"מהדורת הבוקר": "הבוקר, עם סיום שנת השמיטה, הגענו לראשונה למטעי האתרוגים. ראינו ניסים בשנה הזו, ממש כמו ציווי התורה של 'וציוויתי את ברכתי'. חזרנו בהתרגשות לשדות החקלאיים"

צילום: ונתן סינדל/פלאש90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

סיומה של שמיטה: שלמה הרשקוביץ, אחראי גידולי השדה וענף האתרוגים במושב יסודות שוחח עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר (רביעי), על ההתרגשות במושב עם סיומה של שנת השמיטה והחזרה לעבודה בשדה. "אצלינו אומרים שבוע טוב לאדמה. אתמול הורדנו את השלט שבת שלום לאדמה אחרי שנה שלמה".

הוא סיפר: "מושב יסודות נמצא במועצה אזורית נחל שורק. סיימנו עכשיו את השמיטה ה-11. אני קורא לדור הקודם של המושב דור הנפילים, אנשים מיוחדים ניצולי שואה, שבחירוף נפש שמרו את השמיטה וכבן למושב ונכד לדור המייסדים אני זוכה להמשיך את המסורת הזו של קיום השמיטה בהידור רב. כל מועצה אזורית נחל שורק שמרה את השמיטה. זכינו להיות מגדלור בנושא הזה, אנשים באו לראות את השטח".

עוד סיפר הרשקוביץ: "אני כרגע במטע האתרוגים. המטעים שבתו והלחץ כרגע הוא לגזום את העצים כמה שיותר מהר. שלטי הפקר התנוססו, אנשים קטפו בשמחה רבה".

הוא הדגיש: "אנחנו כמובן נוהגים בפירות קדושת שביעית. סביר להניח שמי שיבוא עכשיו לא ימצא אתרוג אפילו ראוי לברכה. מתחילת בין הזמנים הייתה עליה לרגל, אנשים הגיעו וקטפו. פגשתי המון אנשים שמגיעים וזה מחמם את הלב".

הרשקוביץ הוסיף: "מישהו כתב לי מתחת השלט 'הפקר' – 'אבל לא הפקרות'. כי המגדלים חוששים לעיתים שיהיה נזק מקטיפה בלתי מקצועית, אבל אפשר לומר לסיכום שלא ראיתי נזק בכלל וזה היה כיף ומחמם את הלב לארח את כל מי שהגיע".



0 תגובות