הישראלים התחנכו? החופים נשארו נקיים אחרי החופש

אליהו גרין No Comments on הישראלים התחנכו? החופים נשארו נקיים אחרי החופש

החופש הגדול הסתיים עם שיא בניקיון החופים. ממדד חוף נקי של המשרד להגנת הסביבה למחצית השנייה של חודש אוגוסט עולה, כי 90.9% מהחופים הפתוחים שנמדדו דורגו כ"נקיים" עד "נקיים מאוד"; זהו אחוז החופים הנקיים הגבוה ביותר מאז חודש יוני 2012 | וגם, באיזה ערים נרשמו החופים הנקיים ביותר? | הפרטים המלאים

צילום: רם גרינוולד
22:24
27.04.24
קובי פינקלר No Comments on ברקע הלחימה ברצועה: גדודים בצה"ל נערכים לפעולה ברפיח

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

נהוג לומר שהישראליים הם לא הכי תרבותיים. תמיד משאירים לכלוך אחריהם. אלא שהשנה, נרשם דווקא שיא בניקיון החופים, אחרי תקופת החופש הגדול. מנתוני מדד "חוף נקי" של המשרד להגנת הסביבה למחצית השנייה של חודש אוגוסט מראים כי 90.9% מהחופים הפתוחים (הלא מוכרזים) שנמדדו דורגו כנקיים עד נקיים מאוד, אחוז החופים הנקיים הגבוה ביותר מאז חודש יוני 2012, והציון השני הגבוה ביותר מאז החלה תוכנית "חוף נקי" בשנת 2005.

במדד הקודם, אומרים במשרד, עמד המדד על 83.3%, ובתקופה המקבילה בשנה שעברה נמצאו 75.75% בלבד מהחופים נקיים עד נקיים מאוד.

הרשויות החופיות הנקיות ביותר במדד זה (בעלות ציון "נקי מאוד") הן: עכו, טירת כרמל, נתניה, חוף השרון, בת ים, תל אביב-יפו, גן רווה, אשדוד. במדד זה לא דורגה אף רשות חופית בציון "מלוכלך", ואף חוף לא דורג כ"מלוכלך".

במסגרת תוכנית חוף נקי של המשרד להגנת הסביבה, היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית יוזמת סיוע לרשויות החופיות בביצוע פעולות אכיפה בחופי הים בחודשי הקיץ. הסיוע ניתן באמצעות תגבור כוח הפיקוח על ידי שוטרי משטרת ישראל, אשר מלווים את הפקחים מטעם הרשות החופית בפעולות הפיקוח ואכיפה, במטרה ליצור הרתעה מול עברייני פסולת בחופי הים ולצמצם את הנזק לסביבה החופית והימית.

18 הרשויות שזוכות בעונת הרחצה הנוכחית לתגבור של יותר מ-7,000 שעות שיטור הן: נתניה, הרצליה, מועצה אזורית חוף הכרמל, מועצה אזורית עמק חפר, אשקלון, מועצה אזורית מטה אשר, קריית ים, איגוד ערים כינרת, אשדוד, נהריה, טירת כרמל, עיריית עכו, חיפה, תל-אביב יפו, מועצה אזורית חוף השרון, בת ים, חדרה ואילת.

במשרד מזהירים שהמלכלכים בחוף עלולים להיקנס בסכום של עד 750 שקלים בגין השלכת פסולת בשל הרגישות הגבוהה של החופים. עד כה במסגרת תכנית תגבור האכיפה (בתאריכים 25 ביוני עד 31 באוגוסט) דווח על 238 פעולות בתחומן של הרשויות החופיות (וביניהן איגוד ערים כנרת). במהלך פעולות אלו חולקו כ-3,894 קנסות, ומתוכם כ-752 קנסות על עבירות ניקיון.



0 תגובות