אחרי שפרצו את משכנו: נשיא סרי לנקה מתפטר

    אבי יעקב 1 Comment on אחרי שפרצו את משכנו: נשיא סרי לנקה מתפטר

    אלפי מפגינים פרצו למעונו של נשיא סרילנקה הנשיא גוטביה רג'פקסה במחאה על המצב הכלכלי | לאחר שנמלט הודיע על התפטרותו וראש הממשלה הודיע כי יכנס ממשלת חירום וייתכן כי יתפטר גם כן | משרד החוץ מזהיר את הישראלים מלהתקרב למוקדי המהומות

    הנשיא רג'בקסה צילום: Hadas Parush/Flash 90
    0:30
    16.05.24
    איתי גדסי No Comments on ברקע חוק הגיוס: מועצת החכמים מקימה ועדת ראשי ישיבות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    רבבות מפגינים התגודדו במהלך השבת בקולומבו, בירת סרילנקה סביב מעונו של הנשיא גוטביה רג'פקסה והצליחו לחדור אליו במחאה על המצב הכלכלי. חלקם אפילו הרשו לעצמם להשתכשך בבריכה הנשיאותית. זמן קצר לאחר הפריצה הודיע ראש הממשלה רניל ויקרמסינגה על כינוס חירום של מנהיגי המפלגות השונות, שיפגשו במטרה להביא לפתרון המשבר הפוליטי.

    משרד החוץ פרסמו אזהרה לאזרחים ישראלים: החל משעות הבוקר אלפי אזרחי סרי לנקים מפגינים בעיר הבירה קולומבו במחאה על המצב הכלכלי במדינה. אלפים פרצו לבית הנשיא והמצב אינו יציב כרגע. אנו שבים וממליצים לאזרחים ישראלים לשקול הגעתם לבירת סרי לנקה, קולומבו".

    "לאלו המטיילים ברחבי המדינה לא להגיע לקולמבו שלא לצורך חיוני או לצורך טיסה. מומלץ קודם הגעתכם להתעדכן מול חברת התעופה ולוודא כי הטיסה מתקיימת כמתוכנן.למי שמצוי בקולומבו להישמע נא לכוחות הביטחון ולהנחיות ולהתרחק מאזורי המחאה בעיר".

    עוד נמסר: "לאזרחים ישראלים העתידים לטוס לסרי לנקה ממליצים לא לקיים נסיעות לא חיוניות לקולומבו עד להתבהרות המצב וחזרת היציבות והשקט לבירת סרי לנקה".

    גם על מעונו הפרטי של ראש הממשלה רניל ויקרמסינגה,השתלטו מפגינים והציתו את הבית. הפריצה הייתה שעות אחרי שראש הממשלה אמר לשותפיו שהוא יהיה מוכן להתפטר מתפקידו, בתנאי שתוקם ממשלת אחדות רחבה. בלשכת ראש הממשלה אמרו שהוא לא היה בבית בזמן הפריצה וההצתה, ופונה למקום בטוח. כוחות כיבוי הוזעקו להשתלט על השריפה.

    לאחר שעות של עימותים רג'פקסה הודיע כי יתפטר בשבוע הבא מתפקיד הנשיאות. לפחות 78 בני אדם נפצעו בהתקפות של תומכי רג'פקסה על מתנגדיו בבירה קולומבו, ובאזורים אחרים במדינה דווח על התקפות נגד תומכיו של ראש הממשלה ועל שריפת בתים של שרים ופוליטיקאים התומכים בו ובנשיא.



    1 תגובות

    מיין תגובות