כאות הוקרה על פועלם: נחנכה "כיכר לוחמי האש" בירושלים

בנצי לייזרוביץ No Comments on כאות הוקרה על פועלם: נחנכה "כיכר לוחמי האש" בירושלים

במעמד ראש העיר ירושלים, משה ליאון, רב טפסר אייל כספי, נציב כבאות והצלה לישראל ומנכ"ל העירייה איציק לארי, נחנכה אתמול "כיכר לוחמי האש" בירושלים, כאות הוקרה על פועלם של לוחמי האש מרשות הכבאות וההצלה בימי חירום ובשגרה

צילום: אסי אפרתי
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הקיץ שעבר היה קיץ של שריפות רחבות היקף, במסגרתן יצאו לוחמי האש למבצע ״מגן הרים״ שנועד לבלום את התפשטות שריפות הענק בהרי ירושלים. לוחמי האש של מחוז ירושלים התמודדו עם סופת אש שהתפתחה לממדי ענק, ועם הבנת גודל האירוע, הוכרזה היציאה למבצע, שכלל מאמץ קרקעי ואווירי בו זמנית.

עשרה יישובים בהרי ירושלים פונו מתושביהם. לוחמי האש, בסיוע משטרת ירושלים, פתחו ציר תנועה ליתר הכוחות ופינו במבצע חילוץ הרואי כ- 150 לכודים ללא פגע.

לאחר שבוע רצוף של לחימה באש, בהובלתם של כ- 1,500 לוחמי אש ו- 20 מטוסי כיבוי, התבררו מימדי ההרס – כ- 12,500 אלף דונם של חורש ויער נשרפו כליל ו-3 בתים ביישוב גבעת יערים עלו באש. אך למרות זאת, מבצע "מגן הרים" הסתיים ללא נפגעים בנפש, הודות לחירוף הנפש של לוחמי האש וכלל הכוחות בשטח.

לאחר אירועי השריפה הקשים שטופלו ע"י כבאות והצלה-מחוז ירושלים, פנה תת טפסר אייל כהן מפקד מחוז ירושלים (בפועל), לראש העיר ירושלים, משה ליאון, בהצעה להקים כיכר שתעניק ללוחמי האש את הכבוד המגיע להם. ראש העיר נרתם מיד וכאות הערכה והוקרה הורה להוציא את הפרויקט לפועל.

 

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "234 לוחמי האש במחוז ירושלים עושים לילות כימים במאבק באיתני הטבע כשמשימתם היא בראש ובראשונה הצלת חיי אדם ושמירה על הנוף הירוק שכל כך מאפיין את ירושלים וסביבתה. זאת הזדמנות להצדיע ולהודות להם בצעד סמלי זה של הקמת הכיכר, אשר מובילה לתחנת הכיבוי המרכזית בעיר שתיקרא בפי כל – "כיכר לוחמי האש".

נציב כבאות והצלה לישראל רב טפסר אייל כספי: "אני מודה לראש העיר משה ליאון ולעיריית ירושלים על המחווה המרגשת. ירושלים היא עיר מורכבת בעלת רגישויות רבות ובמערך הכבאות מתמודדים איתן בכל יום בנחישות ובהתמדה. לוחמי האש ימשיכו לשרת את הציבור ולהגן על חיי אדם, רכוש ונכסי הטבע הרבים הסובבים את הבירה. אני גאה להוביל מערך מבצעי, איכותי, ומקצועי הניצב בשורה אחת עם גופי החירום וההצלה בישראל."

"כיכר לוחמי האש" ממוקמת סמוך לתחנת הכיבוי ההיסטורית של ירושלים – "תחנת הבירה", ברחוב מרדכי שח"ל 1 – גבעת מרדכי.

 



0 תגובות