קולות מלחמה במזרח אירופה \\ יומן החוץ | האזינו

    שלמה ריזל No Comments on קולות מלחמה במזרח אירופה \\ יומן החוץ | האזינו

    האינטרס הסמוי של גרמניה שלא לסייע לאוקראינים, המעורבות הבריטית, ההצהרות האמריקניות והצהרת הנשיא האוקראיני הנחוש להגן על ארצו \\ האזינו ליומן החוץ עם שלמה ריזל

    צילום: פלאש 90
    9:29
    19.03.24
    התעוררות No Comments on צחוק זה בריא; אבל יש גבולות | פינת אימא מאיר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    גם בשבוע הזה נעסוק אך ורק בדבר אחד. בכוחות הרוסיים הגדולים הצובאים על גבולותיה של אוקראינה ממזרח ומצפון, במה שיכול להתגלגל למבצע צבאי כזה או אחר, מבצע שהדיו והשלכותיו יכולים להשליך על מעגלים רחבים בהרבה. 

    מסר לרוסיה: צבא אוקראינה החל להתאמן עם טילי הנ"ט שקיבל מארה"ב

    הפעם, לפני שנביא קולות מהשטח עצמו, כדאי לשים רגע את הפוקוס על גרמניה. 

    גרמניה, בניגוד לארה"ב, בריטניה ומדינות אחרות בברית, הודיעה כי היא לא מתכוננת להעביר נשק לאוקראינה, שכן היא לא מייצאת נשק לאזורי סכסוך. גרמניה לא עצרה בזה והיא גם יצרה קשר עם אסטוניה שרצתה להעביר לאוקראינים נשק גרמני שרכשה במלוא כספה ואמרה כי אסור לה לעשות זאת.

    ארה"ב: "משתמשים בכל הכלים הזמינים לחזק את הגנת אוקראינה"

    כלפי חוץ גרמניה מנסה להצטייר כמדינה הומנית, כזו שבשל ההיסטוריה הארורה שלה אינה נותנת את ידה למלחמות, אבל האמת הרבה יותר מורכבת. גרמניה, כמו תמיד, דואגת אך ורק לגרמניה. הסיבה לאי התערבותה הוא חוסר רצונה לפגיעה במשק החשמל שלה שתלוי מאוד בהזרמת גז רוסי בצינורות דרך אוקראינה, פולין, בלארוס, סלובקיה ואוסטריה. 

    שר ההגנה האמריקני הורה על פריסת חיילים לתגבור כוח נאט"ו

    משק החשמל ואיתו התעשייה הגרמנית כולה נתונים לחסדיו של פוטין, ולכן מבחינת גרמניה שכל אירופה תעלה בלהבות, העיקר, וכפי שכתוב במשפט הפותח את הבית הראשון בהמנון הלאומי הגרמני "גרמניה, גרמניה, מעל הכל, מעל כל דבר שבעולם". 

    בניגוד לגרמנים, מי שמגלה יוזמה ועושה מאמץ גדול לתת רוח גבית לאוקראינים במאמצים שלהם להתארגן למלחמה מול האוקראינים היא בריטניה. הנה כתבה מהתקשורת האוקראינית בנושא ברקע מטוס מטען בריטי שפורק מאות יחידות של מטולי טילי נ.ט בריטיים בשדה התעופה הבינלאומי בורסיפול בקייב. 

    חדי האוזן שביניכם ישימו לב שהכתבה משודרת בשפה האוקראינית ולא הרוסית. בשנים האחרונות עוד ועוד אוקראינים עברו לדבר באוקראינית כדי לבדל את עצמם מרוסיה ולסמן כי הם מדינה עצמאית.

    צילום: פלאש 90

    ומי שיצא מבולבל היה דווקא נשיא ארה"ב ששחחר בטעות הצהרה שגררה ביקורת רבה, ולפיה "זה דבר אחד אם זו פלישה קלה. אבל אם הם באמת עושים את מה שהם מסוגלים לעשות. זה הולך להיות אסון עבור רוסיה".

    צילום: פלאש 90

    האוקראינים נלחצו כמובן מהאמירה הזו וביקשו הבהרות. הם טענו, ובצדק, שביידן נותן רוח גבית לפוטין לבצע פעולות מלחמתיות קטנות מבלי שיצטרך לתת על כך את הדין. 

    עד כמה האוקראינים נחושים להגן על עצמם עם ארה"ב או בלעדיה, הנה הצהרה לציבור של נשיא אוקראינה, היהודי ולדימיר זלינסקי, האומר: "אוקראינה לא רוצה מלחמה אבל היא מוכנה, אוקראינה לא תיכנע, לאוקראינה אין לאן ללכת. אוקראינה מוכנה להגן על עצמה אפילו לבדה, בגלל כבוד וכבוד, אבל יש לה שותפים יקרי ערך ובני ברית אמיתיים לעזור".

    צילום: פלאש 90

    הרוסים בינתיים ממשיכים להתפרס בשטח, והנה כתבה מהטלוויזיה הבלארוסית על כוח רוסי, הכולל טנקים ומשוריינים שהתמקם בעיירה Yelsk 18 קילומטרים בלבד מאוקראינה. בחלק מהדיווח נשמע גם את קבלת הפנים הרשמית והמרוגשת של הבלארוסים את פני הצבא הרוסי, עם שירים בלארוסים עממיים לצד נאום של נציג הממשל שקיבל את החיילים עם לחם ומלח.



    0 תגובות