מנכ"ל פורום קהלת: "בחו"ל נשברים שיאים באשפוזי ילדים שנדבקו"

    מהדורת הבוקר No Comments on מנכ"ל פורום קהלת: "בחו"ל נשברים שיאים באשפוזי ילדים שנדבקו"

    מנכ"ל פורום קהלת, עו"ד מאיר רובין בשיחה עם 'קול חי': "מי שמאושפז עכשיו נדבק לפני עשרה ימים. מה יקרה כשיהיה מאושפזים חלק מה-11 אלף שנדבקו היום? יהיו לך פי עשר  מאושפזים"

    צילום: יונתן סינדל/Flash90     
    20:53
    23.05.24
    איתי גדסי ויוסי צלניקר No Comments on הבחירות לרבנות הראשית: בנים ממשיכים ודילים פוליטיים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צילום: יונתן סינדל/Flash90     

    מנכ"ל פורום קהלת, עו"ד מאיר רובין שייעץ לראש הממשלה בנט בענייני הקורונה כשזה האחרון היה באופוזיציה, שוחח עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר. "מספר המאומתים היום הוא הכי גבוה ליום מאז פרוץ המגיפה, ומחר מן הסתם ישבר שיא נוסף", עדכן רובין.

    הוא נשאל על תפקודה של הממשלה: "אני חושב שהתפקוד של הממשלה מאוד גרוע. מה שהיא עשתה לא עבד מספיק טוב. בזבזנו את הזמן שהרווחנו באמצעות השליטה בגבולות. כרגע הדבר היחיד שעומד בין הילדים הלא מחוסנים לבין הנגיף זה ההורים שלהם".

    הוא הפציר: "אם יש לך ילדים מעל גיל 5 שעדיין לא התחסנו חיסון מלא לכו וחסנו אותם, מתחת גיל 5 כנסו איתם הביתה. ביוון היו אתמול מעל 50 אלף מאומתים – זו מדינה עם 10.8 מיליון נפש. יוון די דומה בגודל אלינו".

    "אני לא יודע אם נגיע למספרים הללו כי זה תלוי בכמה דברים", מוסיף רובין. "צריך להבין, אומיקרון גיף חדש. האדם הראשון בעולם שנדבק בו היה לפני 9-10 שבועות. אין לנו מושג מה הוא עושה בטווח הארוך. אנחנו רק יודעים שארה"ב, בריטניה וצרפת שוברות שיאי אשפוזי ילדים מתחילת המגיפה. ילדים נפגעים וקשה".

    הוא הדגיש: "מומחי משרד הבריאות צודקים, אומיקרון אכן שולח נדבקים לטיפול נמרץ בשכיחות קטנה יותר מדלתא. אבל נגיד שהוא שולח רק חצי באופן יחסי אבל מדביק פי שלושה אנשים – אז יגיעו לאשפוז יותר אנשים וזה מה שקורה עכשיו".

    הוא הוסיף והסביר: "המאושפזים שיש לך עכשיו, זה כבר עלה ב-25% בכמה ימים וזה מייצג רק את מה שהיה פה לפני עשרה ימים. כי מי שמאושפז עכשיו נדבק לפני עשרה ימים. מה יקרה כשיהיה מאושפזים חלק מה-11 אלף שנדבקו היום? יהיו לך פי עשר  מאושפזים".

    "במלחמת העולם הראשונה אמרו 'הפג ששמעת הוא לא זה שיהרוג אותך'. כי אם שמעת אותו אז הוא כבר נחת".



    0 תגובות