שבוע לאחר הפיגוע: כוחות הביטחון החלו בהרס מבנים בישוב חומש

איתי גדסי 1 Comment on שבוע לאחר הפיגוע: כוחות הביטחון החלו בהרס מבנים בישוב חומש

בישיבת חומש הגיבו: "פרס לטרור – המחבלים משיגים את מטרתם באמצעות קבלן הביצוע – ממשלת ישראל" | מפלגת הציונות הדתית: "בנט, שקד, אורבך, כהנא ושותפיהם מבטאים את אובדן הערכים, האנוכיות את המרמה והשקר"

צילום: ישיבת חומש
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

כוחות משטרה, מג"ב וצבא החלו הבוקר (שישי) להרוס את בתי המשפחות, ומבנים נוספים ביישוב חומש. הכוחות החלו בהרס 2 בתי משפחות ביישוב וכן מבנה המשמש כפנימייה לבחורי הישיבה. זאת, כשבוע לאחר הירצחו של יהודה דימנטמן הי"ד, תלמיד ישיבת חומש בפיגוע ירי בשומרון.

צילום: ישיבת חומש

צילום: ישיבת חומש

מישיבת חומש נמסר: "פרס לטרור. אין מילים. לצערנו אנו רואים כי ממשלת ישראל החליטה בעקבות הפיגוע בו נרצח יהודה דימטמן הי"ד, להוריד את הישיבה בחומש, המחבלים משיגים את מטרתם באמצעות קבלן הביצוע – ממשלת ישראל".

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר מסר בתגובה להריסות בחומש: "בנט נותן פרס לרוצחים ורימה משפחה שכולה ואת עם ישראל כולו. ההריסות בחומש הם תמונת ניצחון לרוצחים, המסמנים וי בידיהם והולכים לכלא בתחושת ניצחון. הדברים חמורים שבעתיים שבנט הבטיח למשפחה השכולה שיפעל נגד ההריסה בחומש. אם בנט לא מסוגל למנוע את ההרס, הוא אפילו לא ראוי להיות רה"מ אפילו דקה אחת".

במפלגת הציונות הדתית הגיבו: "עשרות אלפי היהודים שעלו אמש לחומש מבטאים את הערכים, המסירות ואת האמונה בצדקת הדרך. לעומתם, בנט, שקד, אורבך, כהנא ושותפיהם מבטאים את ההפך הגמור: את אובדן הערכים, האנוכיות את המרמה והשקר.

"הם מבינים שהאנרגיות של הציבור המסור שעלה לחומש ואיתו ציבור מאמין גדול נוסף, מסורתי דתי וחילוני, מסוגלים להפיל את הממשלה שהם הקימו עם השמאל הקיצוני ועם הערבים תומכי הטרור.

"כמו שרון בזמנו, בנט ושקד עברו צד. הם יעשו הכל, אבל הכל, בכדי לשמור על כסאם. גם להחריב ישובים בארץ ישראל. ההרס נועד להחליש ולפגוע אך אנו נמשיך. ההיסטוריה והציבור יבואו חשבון עם מי שנלחם בחלוצים של ימינו".

במועצת יש"ע מסרו: "‏ההרס הבוקר בחומש נותן רוח גבית למחבלים שרוצים לפגוע בנו. אנחנו דורשים מהממשלה לא לתת יד לחרפה הזו ולשנות מיד את המדיניות. ידעו כולם שבמשך 15 שנה מאז הגירוש, לימוד התורה בישיבה לא פסק. הרס הבתים לא יעצור את המתיישבים, נמשיך לפעול להסדרת הישיבה ולחיזוק המקום".

ב'מחאת הקו האדום' להריסת הבתים בחומש הגיבו: "הריסת חומש יום אחרי עליית עשרות האלפים בהנהגת גדולי הרבנים, היא הכרזת מלחמה על הציבור הדתי לאומי".

ח״כ אופיר סופר (הציונות הדתית): "בנחישות וברגישות. ‏ככה הגיעו חברי הכנסת והשרים של ימינה למשפחתו של יהודה דימנטמן הי"ד. ‏נתנו לעם ישראל להתרגש מהעוצמות בחומש והבוקר החלו בהרס. ‏תחושה של דז'ה וו. ‏לרע"ם זה לא היה קורה".

למעלה מ-15 אלף בני אדם ובהם אישי ציבור השתתפו אמש (חמישי) בצעדת ענק ובעצרת לזכרו של יהודה דימנטמן הי"ד בחומש, למרות מזג האוויר הסוער וגשם שירד בשעת הצעדה. דימנטמן בן ה-25 נהרג לפני כשבוע בפיגוע ירי בשומרון והותיר אחריו אלמנה צעירה ופעוט בן שמונה חודשים.

בראש התהלוכה צעדה אלמנתו של יהודה אתיה דימנטמן, יחד עם אביו הרב מרדכי דימנטמן ובני משפחתו של יהודה, ואיתם ראש ישיבת חומש הרב אלישמע הכהן וראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן וחברכי כנסת מכל הסיעות שהגיעו לחזק את דרישת המשפחה שלא רק שלא להרוס את ישיבת חומש, אלא להסדיר אותה כתשובה לרצח.

אתי דימנטמן, אלמנתו של יהודה אמרה: "ככל שיש פה יותר אנשים ויותר גשם זה יותר מאתגר וקשה לנו, יהודה יותר שמח. ברור לי. ואנחנו מזמינים את כל עם ישראל, את כל מי שלא הגיע או שהתחרט שלא הגיע, מוזמנים לצעוד איתנו בלב או להגיע לכאן מחר או מחרתיים. נחזור לכל המקומות, כמו שיהודה חלם, וכל עם ישראל חלם וחולם גם אם הוא לא מרגיש את זה".

הרב מרדכי דימנטמן, אביו של יהודה הי"ד אמר: "תלמידי ישיבת חומש, האלפים שצועדים כאן, אלה החלוצים של תשפ"ב, ממשיכי דרכם של כל החלוצים לדורותיהם שהגיעו ליבש פה את הביצות ולכבוש את הארץ.

"ארץ ישראל נקנית ביסורים, ועוד לא גמרנו להגיע לגאולה השלמה של תקומת עם ישראל וכאן זה המקום שאנחנו ממש חשים את האדמה, את מרחבי ארץ ישראל, וחווים את מה שחוו כל אלה שהשתוקקו לתקומת עם ישראל בארצו. אנחנו בתהליך וכאן זה אחד השלבים. בע"ה, חומש תחילה זו לא תחילה זו אמצע הדרך של התקומה ובע"ה נעלה הלאה ונזכה למדינה רחבה מתוך שלום ואחווה".

אביגדור דימנטמן, אחיו של יהודה הי"ד אמר: "יהודה אחי, אחינו הקטן והאהוב, לא הספקתי בלוויה אז אני רוצה לעשות את זה כאן ולהגיד לך בשמי, בשם המשפחה ובשם כל מי שהכיר אותך תודה.

"תודה קודם כל ברמה האישית לפני הלאומית- תודה על האור שהבאת לנו למשפחה ולכל מי שהכיר אותך. על שמחת חיים, על אהבת אדם, על נתינה, על רגישות. כל מי שהכיר אותך התאהב בך. וגם על ערכים שלימדת אותנו בחייך וגם במותך של מסירות נפש, של הקרבה, של מה זה להיות נחוש וללכת ולשלם על כך מחירים. מותך הוא המשך ישיר של איך שחיית. אז ממש תודה בשמי, בשם המשפחה ובשם כל מי שהכיר אותך.

"השבוע בא נשיא המדינה לנחם אותנו בשם עם ישראל ושוחחנו איתו על כך שזה ברור, דבר פשוט לכולם, שאי אפשר לנצח שום מאבק ושום מלחמה עם כלי נשק. מלחמות, מאבקים ואת ההיסטוריה מנצחים רק ואך ורק עם רוח. אנחנו פה על הבמה קרוב ל-4000 שנה רק בגלל הרוח, ברוב התקופה הזאת היינו בכלל בלי כלי נשק, ואנחנו פה בגלל הרוח. יש כאלה שחושבים שחומש זה רחוק וזה רחוק מהעין ורחוק מהלב ורחוק מהתודעה.

"ואני אביגדור אני מההתנחלות כפר ורדים, בתוך הקו הירוק ואני רוצה לבטא פה את מה שביטאנו לנשיא שהחל ממאי האחרון איבדנו משהו, איבדנו קצת את צידקת הדרך, יש רפיסות, כן רוב אזרחי ישראל יודעים בדיוק על מה אני מדבר, לא רק תושבי יו"ש, אי אפשר לנצח את המאבק בחומש ולא בעכו ולא בלוד ולא ביפו ולא בשום מקום בלי אמונה בצידקת הדרך. ובלי רוח. ואני רוצה להגיד עכשיו תודה בשם כל עם ישראל ליהודה אחינו הקטן שהפך להיות אחינו הגדול על כך שלימד אותנו והוא וחבריו פה בישיבת חומש, כאלה שלפעמים עושים לנו דה לגיטימציה, ופה עולים להר הזה 15 שנה, יום יום, מה זה אהבת ישראל, מה זה אמונה בצידקת הדרך, ומה זה רוח ובזכותך יהודה אנחנו ננצח.

"אנחנו מאוד מקווים, ואני פונה מפה לממשלת ישראל, שננצח היום ומחר, אבל אם אתם תבחרו להשתייך לצד הלא נכון של ההיסטוריה, אנחנו ננצח. יקח לנו 5 שנים, 10 שנים, 20 שנה אבל אנחנו נחזור לפה ולכל רחבי ארץ ישראל. וגם נחלת שבט מנשה בן יוסף שחומש ועמק דותן זו נחלתו, אנחנו נחזור לפה, לא נמכור שוב את יוסף. יהי זיכרך ברוך יהודה אחינו הקטן ואנחנו אוהבים אותך ומתגעגעים אליך ואתה חסר לנו".

הרב זאב אלק, אביה של אתיה, אלמנתו של יהודה ז"ל פנה לראש הממשלה וקרא לו: "חזור בתשובה, התחבר אל העם והארץ. שלא יהיו קורבנות, שלא ישפך דם. אתה היית בסיירת, תתחבר לסיירת היהודית ולא לדברים זרים. עם ישראל רוצה לחזור לעצמו, תחזיר את התורה – זו צוואתו של יהודה".

"איך אפשר לנחם תינוק בן שמונה חודשים", זעק האב והמשיך בביקורת על ראש הממשלה: "שלא נהיה לעז בידי הגוים, אתה יודע בדיוק מה הם רוצים. אל תשתף פעולה איתם. חזור לעמך".

יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ': "מרגש! אלפים רבים ועוצמה מדהימה של ציבור אוהב העם והארץ. ציבור שהגיע לומר לממשלת ישראל: אסור לתת פרס לטרור, מסדירים את חומש כבר היום.

הנסיבות כואבות בכל נימי הנפש, אך עם ישראל נמצא כאן במלוא הדרו ודורש צדק דורש מוסר ודורש ציונות"

יו"ר מפלגת נעם ח"כ אבי מעוז הגיע יחד עם נשיא ישיבת הר המור, הרב צבי ישראל טאו. ח״כ מעוז: "באנו לחזק ולהתחזק במסירות הנפש של התלמידים על בניין התורה ועל בניין הארץ. ובעז"ה הישיבה תפרח ותגדל, ויהיו בה מאות תלמידים, בבניין מפואר, והיא תהיה במרכז היישוב שיקום על חורבותיו במהרה. קורא לכולם להגיע ולחזק את התלמידים והתושבים"

חה"כ מיכל וולדיגר: "‏על אף הסופה שמשתוללת בחוץ, ולמרות הקור המקפיא, עם ישראל הגיע ברבבותיו כדי לחזק ולחבק את ההתיישבות בחומש. המוני האנשים שהגיעו אלו אנשי "הרוח" האמתיים, חזקים ואיתנים, שום דבר לא יימנע מהם להילחם על עם וארץ ישראל. עם ישראל חי".

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר התרגש: "אין יותר מרגש מלראות אלפי יהודים חוזרים הביתה לחומש"? בן גביר הוסיף ודרש מרה"מ בנט לקיים את הבטחותיו, לפחות בנושא חומש, וליישב את המקום: "זו צוואתו של יהודה ואם לא נקיים אותה ניתן פרס לטרור" הזהיר.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן אמר: "ראש הממשלה אתה אחראי לתת תשובה לרצח הזה – עם ישראל רוצה לבנות את חומש. "צעירים, צעירות, נשים, גברים וטף מכל הארץ הגיעו לכאן כדי להגיד אמירה ברורה לכל הפוליטיקאים בירושלים:
עם ישראל רוצה לבנות את חומש.

"אנחנו עומדים כאן עם משפ' דימנטמן היקרה, עם אתיה ואנחנו אומרים לראש הממשלה אתה אחראי לתת את התשובה לרצח הזה" אתה אחראי.

"אנחנו אומרים לכל הפוליטיקאים בירושלים וכל חברי הממשלה שרק השבוע הצטלמו חברים בקואליציה עם המחבל ראאד סאלח, ואנחנו מצפים לתשובה של אישור ישיבת חומש עוד היום!

אנחנו, עם ישראל כולו, מתבייש שיש רצון וכוונה לא רק לא להסדיר את הישיבה אלא גם להוריד אותה מכאן ואנחנו הגענו לכאן יחד עם המשפחה שעלתה לכאן ישר מאזכרת השבעה, להגיע למקום הרצח, להתחזק ביחד ולהצדיע לחלוצים של ישיבת חומש בראשות הרב אלישמע כהן.

עם ישראל לא יוותר ועם ישראל יתן את הגב לחלוצים של חומש וישיבת חומש תבנה והישוב חומש ושא נור, גנים וכדים יבנו מחדש, ככה היה צריך להיות לפני הרצח ואחרי הרצח זו תהיה התשובה.

ראש הממשלה אתה אחראי על זה לטוב ולרע, אף אחד לא יוכל לברוח מזה, ישיבת חומש תבנה מחדש".

יגאל דילמוני, מנכ״ל מועצת יש״ע אמר: "במשך 15 שנה מאז הגירוש, התלמידים בישיבה המשיכו ללמוד פה. זה הסטטוס קוו של המקום הזה – תלמידי ישיבה שמגיעים לחזק את המקום ואת ההתיישבות. אסור שהממשלה תיתן פרס לטרור, את הישיבה כאן צריך להסדיר. את כביש 60 שעולה לכאן, שיש לו סיפור היסטורי לעם ישראל, חייבים לאבטח בצורה מסודרת. אנחנו מחזקים את ישיבת חומש וקוראים לממשלה להסדיר את המקום".



1 תגובות

מיין תגובות