שר המשפטים: "כשבגין עלה לשלטון החלה שאיבת סמכויות מהנבחרים לפקידים"

    איתי גדסי 2 Comment on שר המשפטים: "כשבגין עלה לשלטון החלה שאיבת סמכויות מהנבחרים לפקידים"

    שר המשפטים אמיר אוחנה הביע ביקורת חריפה על חוסר המשילות של נבחרי הציבור ולקיחת הסמכות מהם ע"י הדרג המשפטי הממונה, לדבריו, הכל החל מאז עלייתו של בגין לשלטון שברחמנותו השאיר את הפקידים ולא החליפם. אוחנה אמר כי רק הוא יחליט מי יהיה מ"מ פרקליט המדינה

    צילום: Yonatan Sindel/Flash90
    13:24
    26.04.24
    מערכת האתר No Comments on "בצאת ישראל": שמחת חג עם שרוליק ויינברגר וישיבת קה אכסוף | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר המשפטים אמיר אוחנה התייחס היום (ראשון) לפרסומים המגמתיים נגדו מאז החל לבקר את מערכת המשפט: "אני לא מתרגש ממי שמטנף עלי מבוקר ועד ליל, יש בעיית משילות קשה בישראל". עוד הוסיף השר, "באתי לעמוד על שלי. לא מתרגש שמבוקר עד לילה יושבים כתבי הפרקליטות ומטנפים ומשקרים וזה קורה".

    שר המשפטים תקף את לקיחת הריבונות מהציבור, "אם יש נושא מרכזי ששמתי על השולחן הוא נושא המשילות, מי יקבל את ההחלטות בדמוקרטיה הישראלית הציבור באמצעות נבחריו או קבוצה בלתי נבחרת שמבקשת למשול בלי להיבחר באמצעות קליקה עם התקשורת והפקידים".

    לדבריו בעיית המשילות היא שנמשכת איתנו לפחות 42 שנה. "בשנת 1977 כאשר התחולל המהפך הוא לא היה אמיתי. מנחם בגין שיש לו הרבה זכויות היה יהודי רחמן וכשהוא הגיע לתפקידו אחרי כל כך הרבה שנים של אופזיציה, במקום לעשות מה שעושים כשממשל מתחלף וזה להביא פקידים שלו יועצים משפטים שלו הוא אמר להם אנחנו נבחרנו לשרת לא לרשת. ואז החל תהליך נוראי של שאיבת סמכויות מהדרג הנבחר לדרג הממונה".

    שר המשפטים הוסיף ואמר כי הוא לא בובה של אף אחד, וציין כי בחצי השנה הזו שהוא משמש כשר המשפטים בפעם הראשונה מאז הקמת המדינה הממשלה הצביעה נגד עמדתו של היועץ המשפטי לממשלה "חוק המצלמות, זהו חוק שיזמתי למרות התנגדות היועץ המשפטי, הוא אומר שאני לא צריך להתגאות ואני כן מתגאה. הוא הפסיק להיות פוסק והפך להיות יועץ. זה תפקידו"

    בנוגע למינוי ממלא מקום פרקליט המדינה אומר אמיר אוחנה כי הוא ראיין את כל המועמדים הפוטנציאלים ראיינתי את כל המועמדים. "אתייעץ כדי לקבל את ההחלטה הכי נכונה אבל אני אקבל אותה ולא אף אחד אחר וזה ייעשה בימים הקרובים", את הדברים אמר שר המשפטים בוועידת מקור ראשון לכלכלה חברה וחדשנות בירושלים.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      יישר כוח לשקד ולשר אוחנה שסופסוף יש אדם ישר ואמיץ כמוהו שאינו פוחד אפילו מהפיראט המשפטי אהרון ברק. אוחנה, אל תירא ואל תיחת, אף על פי שברגע זה ממש, ודאי שי ניצן עם המשנה שלו,דינה זילבר,מתחילים לתפור את החוטים של התיק נגדך.אתה הראשון שתצליח להשיב את הדמוקרטיה לבוחר ולהעבירנאת המשילות שנגזלה,בחזרה מהפקידים אל העם.

    2. 1

      מתי תאושר ? האם בעוד 7 שנים כאשר יסתיים משפטו של נתניהו ? אתם היחידים מכל הרשתות שרושמים."תגובתך ממתינה לאישור", ואין קול ואין עונה ואין קשב. האם החלטתם להוליך שולל את מאזיניכם ואת קוראיכם ?