מתווה אטיאס וועידה בין מפלגתית; מתווה נתניהו נחשף

    איתי גדסי No Comments on מתווה אטיאס וועידה בין מפלגתית; מתווה נתניהו נחשף

    ראש הממשלה בנימין נתניהו הציג בפני יו"ר "כחול לבן" ח"כ בני גנץ את המתווה להקמת הממשלה המשותפת אך נדחה בסירוב | זהו המתווה המוצע

    גנץ ונתניהו ביום השבעת הכנסת -21 צילום: נועם ריבקין פנטום, פלאש 90
    9:29
    19.03.24
    התעוררות No Comments on צחוק זה בריא; אבל יש גבולות | פינת אימא מאיר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם כעת את המתווה להקמת ממשלת אחדות לאומית רחבה על בסיס מתווה הנשיא, שיעוגן בשינויי החקיקה שיידרשו. ראש הממשלה נתניהו העביר כעת ליושב ראש כחול-לבן ח"כ בני גנץ מתווה זה שגובש בעבודת מטה שנעשתה בימים האחרונים.

    ממשלה זו תהיה מבוססת על הסכמה לאומית רחבה ביותר כדי לאפשר התמודדות עם האתגרים הביטחוניים והכלכליים הדחופים המתגברים סביבנו. לצורך הקמת ממשלה זו מובן שכל הצדדים יידרשו לויתורים כדי להגיע להסכמות.

    עיקרי המתווה:
    ביטחון.
    הקבינט הפריטטי יעביר החלטה תוך שישה שבועות על תוכנית רב-שנתית עדכנית לביטחון ישראל, כולל החלטה להעברה מיידית של תקציב השנה הראשונה עוד לפני העברת תקציב המדינה. החלטה זו נחוצה באופן דחוף למערכת הביטחון מול אתגרים ביטחוניים גוברים.

    2. כלכלי.
    הממשלה תאשר יעד גירעון מוסכם ושינוי סדר עדיפות תקציבי לאור הצרכים הביטחוניים הדחופים. תקציב המדינה יועבר לא יאוחר משלושה חודשים ממועד הקמת הממשלה.

    3. חברתי.
    הממשלה תגבש הסכמה על צרכים חברתיים חיוניים שיתוקצבו בתקציב המדינה.

    4. דת ומדינה.
    הסטטוס קוו יישמר לשנה הראשונה.
    מיד עם הקמת הממשלה יוקם צוות שיגבש הסכמות בנושא.
    בנפרד, מיד עם הקמתה, הממשלה תביא את חוק הגיוס המתוקן (מתווה אטיאס) להצבעה ותאפשר חופש הצבעה סיעתי בנושא.

    5. מדיני.
    ראש הממשלה נתניהו ויו"ר כחול-לבן חבר הכנסת בני גנץ יביאו בפני הממשלה עמדה משותפת ביחס לתוכנית המאה של הנשיא טראמפ, כאשר תוצג, וביחס להחלת הריבונות הישראלית על בקעת הירדן וצפון ים המלח.

    ראש הממשלה נתניהו הדגיש בפני יושב ראש כחול לבן חבר הכנסת רב-אלוף (במיל׳) בני גנץ שהאחריות הלאומית מחייבת הכרעה מיידית על מתווה זה. כל דחייה מיותרת תביא לכך שנגיע לאותה נקודה בעוד כחודשיים, עם כל המשמעויות שיתלוו לכך.

    נתניהו אמר: "התקשרתי עכשיו לחבר הכנסת בני גנץ והצעתי בפניו מתווה פשרה להקמת ממשלת אחדות לאומית רחבה. זו הממשלה היחידה שאפשר להקים עכשיו וזו הממשלה היחידה שחובה להקים עכשיו".

    "כל אזרחי ישראל מסתכלים סביב ורואים איך המזרח התיכון משתנה לנגד עינינו – משתנה לרעה. מי שצריך לדעת יודע שגם האתגרים הביטחוניים הולכים וגדלים, והם לא מחכים לנו. לכן אני קורא לבני גנץ לגלות אחריות לאומית ולהיכנס איתי מיד למשא ומתן, להקים איתי את הממשלה שמדינת ישראל כל כך זקוקה לה".



    0 תגובות