ביוזמת קרן ההסעות: תלמידי כיתות ח' יגיעו ליום לימוד בישיבות

    אבי יעקב 1 Comment on ביוזמת קרן ההסעות: תלמידי כיתות ח' יגיעו ליום לימוד בישיבות
    0:01
    26.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on ניצול החיים – ההכנה הטובה למתן תורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מאות תלמידי כיתות ח' של "קרן ההסעות" מכל רחבי הארץ יגיעו בשבוע הבא ער"ח סיוון ליום לימוד מיוחד בישיבות הגדולות ברחבי הארץ. מדובר ביוזמה ברוכה של מנהלי פרויקט 'טיפול המשך' של "קרן ההסעות" הדואגים שילדי הקירוב שזכו לחיי תורה במוסדות החינוך התורניים ימשיכו הלאה גם לישיבות קדושות. מאות הפעילים והרכזים שברחבי הארץ בראשות הרב יעקב מויאל, פועלים ללא ליאות, בהכוונה צמודה עם תלמידי כיתות ח' והוריהם להתאים להם מסגרת ישיבתית נאותה, כדי שהעמל הרב שהושקע בתלמידים אלו במהלך שנות לימודם בת"ת לא ילך לטמיון חלילה.

    "מדובר בנערים שכבר התקבלו לישיבות קדושות אך זו הפעם הראשונה שהם ישבו וילמדו בישיבה. הם מכירים בעיקר את בית הכנסת שיש אצלם ביישוב. הם שמעו על ישיבה, וחלקם הגדול גם נבחנו לישיבות קטנות, אולם זוהי פעם ראשונה שהם רואים ישיבה גדולה עם כמה מאות בחורים יושבים מול סטנדר ולומדים עם חברותא שעות ארוכות. עבורם זה חשוב מאד, שיתחברו מעכשיו להווי הישיבתי כהכנה לשנה הבאה", אומר הרב מויאל.

    אם בשנים הקודמות המעמד היה נערך בישיבה אחת הרי שהשנה לאור הגידול המבורך והעצום בתלמידי כיתות ח' הממשיכים בסיעתא דשמיא לשיבות הקדושות פוצל המעמד המרגש בין שלוש ישיבות. "נחלת הלווים" בחיפה לתלמידים מאיזור הצפון, ושתי ישיבות גדולות באיזור המרכז והדרום.

    תלמידי כיתות ח' מבתי הספר של הקירוב מגיעים ללימוד אישי בחורי הקיבוץ בישיבות הגדולות. זהו סדר לימוד אישי שנמשך שעה שלימה של ההכנה למתן תורה בו לומדים התלמידים על החשיבות הגדולה של התורה כבחורי ישיבה לכל דבר מול הסטנדר בהיכל הישיבה.

    לאחר מכן מתקיימת בישיבה תפילת השל"ה. פעילי טיפול ההמשך של קרן ההסעות מציינים שמדובר במעמד מרטיט בו הילדים הטהורים שטעמו לראשונה את טעם הלימוד הישיבתי מתפללים ברגש ובבכי סיעתא דישמיא להמשיך ללכת בדרך התורה והיראה, ולהצליח בשנה הבאה בלימודיהם בישיבות הקדושות.

    התלמידים גם שומעים שיחה אישית קצרה ממשגיח הישיבה שמעורר אותם להמשיך וללמוד ולהיות שקועים בעולם התורה לכל חייהם ומעלה על נס את הזכות הגדולה שלהם לבחור את דרך התורה למרות כל הקשיים.

    התלמידים הצעירים נחשפים במהלך הביקור להווי הישיבה, ולצורת הלימוד בחברותות. בנוסף הבחורים הבוגרים מדובבים את הנערים על הקשיים שלהם והלבטים האישיים ופושטים להם את הכל בנועם ו"בגובה העיניים". פעמים רבות נקשר גם קשר אישי בין הבחורים הבוגרים לתלמידים הצעירים והללו מחליפים מספרי טלפון לתמיכה ולעזרה במהלך השנה.

    אלו הפירות המלבבים של פרויקט 'טיפול המשך' שע"י קרן ההסעות, אשר בזכות המאמצים שנעשים במשך כל השנה בהסדרת הנסיעות אל בתי הספר של הקירוב. בלעדי ההסעות, קרוב לוודאי שאותם ילדים היו נשלחים ללמוד בבית הספר החילוני שקרוב למקום מגוריהם, וגדלים רח"ל ללא שמץ של יהדות. רק בזכות הפעילות הברוכה והעשייה הבלתי פוסקת של קרן ההסעות לאורך כל מעגל השנה, שמשמרת את הילדים הללו, זוכים ורואים את הגדילה הרוחנית של התלמידים מיום סיומם את בית הספר התורני ועד לבגרותם בישיבה גבוהה.



    1 תגובות

    מיין תגובות