"התחולל מאבק אדיר על כל הסעה"

אתר קול חי No Comments on "התחולל מאבק אדיר על כל הסעה"
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בתחושת הודאה להשי"ת ובאווירה של קורת רוח, רבבות ילדי "קרן ההסעות" פתחו בשבוע שעבר את שנה"ל החדשה במוסדות הקירוב 'החינוך העצמאי', זאת לאחר חודשי הכנה ארוכים של צוות מנהלי "קרן ההסעות" אשר עשו מאמצים כבירים להוציא לפועל את מערך ההסעות האדיר בכל רחבי הארץ, הכולל למעלה מ-20,000 ילדים היוצאים מכ-260 ישובים ל -127 בתי ספר תורניים הפזורים ברחבי הארץ.

בשנה זו, חודשי ההיערכות היו מלווים במאמצים גדולים בשל הזינוק במחירי ההסעות, כפי שמספר מנהל מערך ההסעות. "מעולם לא חוויתי דבר כזה, שבועות ארוכים של מאבק. יוקר המחיה הגיע גם לתחום הזה וחברות ההסעה שאנחנו עובדים איתן שנים החליטו להעלות מחירים בחדות, בין 20-30 אחוזים ואף יותר, דבר שגרם לנו קשיים עצומים. נאלצנו להחליף 12 חברות הסעה כדי לעמוד ביעדים".

לדברי המנהל, נהגים רבים הקפיצו את המחירים במאות שקלים לכל נסיעה והתחולל מאבק גדול על כל קו של הסעה. "אנחנו בקשר עם מאות חברות הסעה ברחבי הארץ ובכולן קיבלנו אותה דרישה. המחירים קפצו ונוצר חשש אמיתי לקיומם של עשרות קווים ותיקים, ומי מדבר על קווים חדשים. יוקר המחיה ממש חותך בבשר החי", מספר המנהל, "הדבר הזה הדיר שינה מעיני, שבועות ארוכים ישב צוות ההסעות על המדוכה כדי למצוא פתרונות, עמלנו קשה מאד ובס"ד בצלחנו לברך על המוגמר ולפתוח את שנת הלימודים החדשה כסדרה".

למרות הקושי הגדול, את הסיפוק הרב שואבים מנהלי "קרן ההסעות" מהגידול העצום של מאות ילדי קירוב שזכו השנה להיכנס לבתי ספר תורניים ולמלא את ספסלי הלימוד, אך ורק הודות לקיום ההסעות. הדוגמאות לכך הן רבות ומרגשות, ומסמנות תנופה והתרחבות בכל הארץ. העליות של ההסעות הללו גדולות. הגעתי עם הבקשה ליו"ר הארגון הרב מרדכי קרליץ והצגתי לו את הנתונים. למרות הנטל הכבד הוא הביא את הנושא לשולחן גדולי ישראל שהכריעו לחיוב. "אם מדובר בילדים שללא ההסעה ילמדו בבית ספר חילוני, צריך לעשות את כל המאמצים להביא אותם", הורו גדולי ישראל.

העול הכבד המונח על כתפי מנהלי קרן ההסעות וההתחייבויות הכספיות העצומות, מדירים שינה מעיניהם של גדולי ומאורי הדור שליט"א, אשר יצאו מגדרם כדי לזעוק ולעורר על החובה הגדולה המוטלת על כל אחד מישראל, להירתם ולהציל את מפעל הקירוב הגדול. דבריהם של מרנן ורבנן שליט"א חוללו רושם כביר על המוני יראי ה', המבקשים אף הם, בימים אלו, ימי הרחמים והסליחות, להצטרף ללגיונו של מלך ולאמץ ילד מילדי קרן ההסעות ולהבטיח את חינוכו הטהור למשך שנה. כמו כן מבקשים הם לזכות בהבטחה הנדירה של גדולי הדור, שכל המאמץ ילד – יזכה לנחת יהודי מכל יוצ"ח.



0 תגובות