"קרן ההסעות" פועלת למען ילדי הדרום והצפון המפונים

נורית אפפלבוים No Comments on "קרן ההסעות" פועלת למען ילדי הדרום והצפון המפונים

אלפי ילדי הקירוב שפונו מבתיהם בשל המלחמה שוהים במלונות שונים ומערך ׳קרן ההסעות׳ פועל יחד עם מנהלי בתי הספר של ׳החינוך העצמאי׳ ופעילי הקירוב כדי להביאם לכיתות החדשות כדי שימשיכו בלימודיהם * כמו כן קרן ההסעות מפעילה כיתות לימוד מיוחדות במלונות המפונים הכוללים תכניות לימוד ופעילות חינוכיות וכן מתגברת את מערך הלמידה מרחוק * ״חובה קדושה עבורנו לדאוג להמשך חינוכם של הילדים הללו״ אומרים בקרן ההסעות

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מאות משפחות מתושבי עוטף עזה ויישובי הדרום כמו גם מיישובי הצפון שוכנות בימים אלה במלונות שונים ברחבי הארץ בשל המלחמה המתרחשת בעזה ובצפון. ביניהם מאות משפחות קירוב שילדיהן לומדים במוסדות החינוך העצמאי ונהגו להגיע אליהם באמצעות קרן ההסעות.

בימים אלה פועלים בהנהלת ׳קרן ההסעות׳ באינטנסיביות רבה מול הנהלות בתי הספר כדי להביא את הילדים הללו למוסדות הקירוב הסמוכים לאזור שהותם. מדובר בפרויקט  שנעשה בשיתוף פעולה עם המנהלים והמנהלות בבתי הספר של החינוך העצמאי  וארגונים נוספים, יחד עם הפעילים והחונכים המלווים את התלמידים כל השנה, שתכליתו לחבר בין הילדים אל בתי הספר השונים, לפי מרחק גיאוגרפי ורמות גיל כדי לשלבם בלימודים.

״הילדים הללו עוברים תקופה קשה מאד כאשר הם נאלצו להתנתק מהבית, מבית הספר המוכר והאהוב ולנדוד לעיר אחרת, למלון או בית הארחה בתנאים לא פשוטים. כמו שבשגרה אנחנו נלחמים על כל ילד ועל כל יום לימודים, ברור לנו שגם הפעם נעשה את כל המאמצים להחזיר את הילדים הללו למסגרת חינוכית תורנית״ אומרים בקרן ההסעות.

״בשלב הראשון איתרנו את כל הילדים שלנו, עמם אנחנו נמצאים בקשר מהיום הראשון של המלחמה. הצוות החינוכי מקפיד לשוחח עמם, לשלוח להם חומר לימודי ולהיות עמם בקשר. במקומות רבים הקמנו מעין בית ספר שדה, כאשר מורים ומורות הגיעו למלונות וערכו פעילויות שונות וחינוכיות עם הילדים.

״בשלב השני, התחלנו להפעיל את מערך ההסעות כדי להביא ילדים אל בתי הספר של החינוך העצמאי. מדובר במערך מורכב של בניית קווי נסיעה חדשים, שינוי מסלולי הסעות קיימים והרחבת מסלולים – הכל כדי להתאים למצב החדש. מנהלי בתי הספר נרתמים מצדם ועושים את כל המאמצים לקלוט את הילדים בחיוך ובשמחה וכך הם מרגישים שיכולים להתנתק מעט מהאירועים ולחזור לשגרת לימודים. אנחנו עורכים גם חיבורים עם בתי ספר אחרים כשצריך כדי לשלב ילדי מפונים. זו חובה קדושה בעת הזו לדאוג לכל ילד, שימשיך לגדול בחממה חינוכית טובה״ אומרים בקרן ההסעות.

במקביל, ממשיכים בקרן ההסעות להפעיל כיתות לימוד מיוחדות במלונות המפונים עבור הילדים שלא נמצא עבורם סידור. כיתות אלו כוללות פעילויות שונות, תכניות העשרה ועוד. מתבצעת חלוקה לפי גילאים ורמות רוחניות, והצוות החינוכי מגיע עד לבתי המלון כדי להיות עם התלמידים בתקופה הקשה הזו, ולסייע גם גשמית וגם רוחנית.

כזכור, מיום פרוץ המלחמה, "קרן ההסעות" נרתמה לסייע ולעזור ככל יכולתה למשפחות אלו, אשר חלק מהן הנן ממשפחת תלמידי קרן ההסעות הלומדים בתי הספר התורניים. הדאגה הכנה למשפחות אלו כמו גם לתלמידים והתלמידות היקרים הביאה את קרן ההסעות לפתוח מעין חמ"ל מיוחד לאיתור המשפחות במעגלים השונים וסיוע נפשי ורוחני.



0 תגובות