לקראת משבר? סמוטריץ' קורא לחברי הכנסת להיעדר מההצבעות במליאה

אריאל שרפר No Comments on לקראת משבר? סמוטריץ' קורא לחברי הכנסת להיעדר מההצבעות במליאה

האופוזיציה תנצל את זה? חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' קורא לחברי הכנסת בקואליציה להצטרף אליו לסיור בחאן אל אחמר בעת הצבעות המליאה ביום שני הקרוב | בתוך כך, הביקורת בימים כנגד החלטת ראש הממשלה מתגברת: "מיישם בפועל מדיניות של אכיפה בררנית כלפי ההתיישבות ביו"ש"

סמוטריץ' צילום: Gershon Elinson/Flash90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ביקורת חריפה של גורמים בימין על החלטת המדינה שפורסמה אמש (מוצאי שבת) לדחות את פינוי המאחז הבדואי הבלתי חוקי "חאן אל אחמר" עד להודעה חדשה כדי לתת סיכוי לפתרון הבעיה החוקתית במו"מ וללא פינוי בכוח.

תנועת רגבים שהובילה את המאבק המשפטי לפינוי חאן אל אחמר, תקפה בחריפות את החלטת ראש הממשלה בנימין נתניהו לדחות את הפינוי עד להודעה חדשה והגדירה אותה "כניעה מבישה": "ראש הממשלה נתניהו, במשך שנים ארוכות אתה מיישם בפועל מדיניות של אכיפה בררנית כלפי ההתיישבות ביו"ש, וזה לא מגניב בכלל", אמרו בפרפאזה לסיסמת נתניהו מנאומו ביום שני האחרון.

לדבריהם: "פסקי הדין בעמונה ובעפרה, בבית אל ובנתיב האבות, מומשו ככתבם וכלשונם, ומדינת ישראל פעלה כמדינת חוק, אבל מול מאחז הדגל של הרשות הפלשתינית שפועלת במוצהר על פי תכנית אסטרטגית להשתלט על אזורים בשליטה ישראלית, נתניהו תפס רגליים קרות. אם הוא לא יתעשת בהקדם, הרי שההפסד הצורם במאבק על שטחי C ומול הצעדים החד צדדיים של הרשות הפלסטינית, יהיה רשום בספרי ההיסטוריה על שמו. ראש הממשלה לא יכול להפנות אצבע מאשימה לעבר בג"ץ, אלא אך ורק כלפי עצמו"-כך בהודעת התגובה החריפה של תנועת רגבים".

בקרב חברי הכנסת של "הבית היהודי" גם נמתחה ביקורת, חרף היותם חלק מהממשלה ומהחלטותיה. ח"כ מוטי יוגב אמר: "התנהלות המדינה ביחס למאחז הערבי הבלתי חוקי חאן אל אחמר – רפיון חסר תקדים אל מול לחצים שהזמינו דחיות. אני קורא לראש הממשלה לקצוב למאמצי ההעתקה וההסדרה זמן של שבועיים בלבד ואז להעתיקם. ביקורת בינלאומית אינה סיבה לוותר על ריבונותנו ועל החוק. נמשיך לבנות את ארצנו לאורכה ולרוחבה ארצנו, ונחזק ונבסס בה את שלטוננו".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' החליט על היעדרות מהצבעות המליאה ביום שני: "‏ספרו לי עוד על ממשלת ימין. מכעיס מקומם ומדאיג. ביום שני בשעה חמש אחר הצהריים אצא לסיור בהובלת חבריי בתנועת רגבים בחאן אל אחמר. אני קורא לחברי בקואליציה להצטרף לסיור במקום להגיע להצבעות בכנסת. נסייר במקום ויחד ננסה לגדל עמוד שדרה".

פעיל הימין הקיצוני עו"ד איתמר בן גביר אמר כי החלטת דחיית פינוי המאחז הערבי הבלתי חוקי על ידי ראש הממשלה נתניהו למרות דחיית בג"ץ את העתירות נגד הפינוי היא יריקה של הממשלה על מערכת המשפט וקרא לשרת המשפטים שקד לפרוש מהממשלה.

גורמים בלשכת רה"מ אמרו אמש בנימוק לא רשמי להחלטת הדחייה כי הכוונה היא לנסות למצות את המו"מ בעניין חאן אל אחמר ואת ההצעות שהתקבלו מגורמים שונים כולל בימים האחרונים.



0 תגובות