הדים רבים לקריאת הקודש של מרנן ורבנן שליט"א

    קלמן טלר No Comments on הדים רבים לקריאת הקודש של מרנן ורבנן שליט"א

    עם פתיחת שנה"ל החדשה כאשר אלפי ילדי קירוב מתחננים ללמוד אף הם בחינוך תורני | הדים רבים לזעקת גדולי הדור שליט"א – "אל תחטאו בילד"; המונים נרתמים לאמץ ילד מילדי "קרן ההסעות"

    מרן ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין
    13:24
    26.04.24
    מערכת האתר No Comments on "בצאת ישראל": שמחת חג עם שרוליק ויינברגר וישיבת קה אכסוף | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המוני יראי ה' התרגשו מאימוץ ילדי "קרן ההסעות" ע"י גדולי הדור שליט"א וממכתבם הזועק להצלת עתידם הרוחני של אלפי ילדי ישראל * עם פתיחת שנה"ל החדשה רבים מצטרפים ללגיונו של מלך ונרתמים אף הם לאמץ ילד ולזכות בהבטחה הנדירה של גדולי ישראל לנחת יהודי מכל יוצ"ח * "אם אתה משמח את שלי אני משמח את שלך".

    ערבים זה לזה: הדים רבים בקרב המוני יראי ה' לנוכח מכתבם הנוקב של גדולי ומאורי הדור שליט"א להיחלץ חושים ולהציל אלפי ילדי ישראל מחינוך כפרני. מראה גדולי הדור שליט"א החותמים בעצמם על אימוץ ילד מילדי "קרן ההסעות" והדברים הנוקבים שהוסיפו בכי"ק על הצטרפותם למצווה הקדושה גרמו להתלהבות רבה ולהירתמות רחבה להצלת עתידם הרוחני של ילדי הקירוב מערי השדה, המתחננים ללמוד אף הם בחינוך התורני.

    כזכור, לקראת שנת הלימודים החדשה, כאשר על הכף מונח עתידם הרוחני של עשרות אלפי ילדי ישראל מבתים מתחזקים, עלו ראשי 'קרן ההסעות' למעונם של מרנן ורבנן שליט"א לקבל את ברכתם ותמיכתם לפתיחת המגבית השנתית, ונפעמו מלהט הקדושה שגילו גדולי הדור כלפי המשימה חשובה של הצלת ילדי ישראל מחינוך כפרני.

    מילים רבות הכבירו גדולי הדור שליט"א על חשיבות ההצלה הרוחנית אך הפעם לא הסתפקו רק בזה. הם הוציאו את פנקס הצ'קים האישי וחתמו על אימוץ ילד אחד מילדי "קרן ההסעות" ללימוד תורה למשך שנה אחת. לצד החתימה על האימוץ, הוסיפו גדולי הדור דברים מפעימים בכתב יד קדשם, מתוך חדווה של מצווה להצטרף למשימה הקדושה.

    רשכבה"ג מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי שליט"א, לקח על עצמו סך אימוץ ילד לשנה אחת והוסיף לראשונה בכי"ק: "גם אני לקחתי על עצמי בל"נ החזקת ילד לשנה בקרן ההסעות". מרן ראש הישיבה רבנו הגדול הגאון רבי גרשון אדלשטיין שליט"א ברך בחום את כל התורמים והמאמצים ילד מילד קרן ההסעות ואף חתם בעצמו על הצ'ק לאימוץ ילד לשנה.

    גם מרן הגאון רבי דב לנדו שליט"א חתם על אימות ילד והוסיף בכתב ידו: "גם אני משתתף בעניין החזקת ילד אחד לקרן ההסעות ע"י החינוך העצמאי". כמו"כ האדמו"ר מבעלזא שליט"א חתם אף הוא על אימוץ ילד וכתב בכי"ק: "אקווה אי"ה להצטרף לדבר מצוה ולשמוע דברי חכמים לקחת חלק במצווה זו". על דברים אלו חתם גם כ"ק האדמו"ר מצאנז שליט"א.

    "מעשה רב" זה של גדולי הדור שליט"א אשר לקחו על עצמם אימוץ ילד וכן הדברים האישיים שהוסיפו בכתי"ק, עוררו כאמור הדים רבים בבחינת "מי רואה אותם מאמצים ואינו מאמץ". עם פתיחת שנת הלימודים החדשה, כאשר הורים מתפללים ומייחלים להצלחת ילדיהם בלימודים ולרוות מהם נחת דקדושה, במשרדי "קרן ההסעות" התקבלו פניות רבות לאימוץ ילדים לחינוך יהודי הטהור ולזכות בהבטחה של גדולי הדור לנחת יהודי מכל יוצ"ח.

    באזני רבים עדיין מהדהדת זעקת "אל תחטאו בילד" שהשמיעו גדולי הדור שליט"א ב"קריאת הקודש" המיוחדת שהוציאו. "ואיך נוכל לראות כבלע את הקודש – והנער איננו ואנו אנה אנו באים?!, ומה נענה לעת פקודה עת יפקוד ד' וישאל איך הנחתם בדור שכזה לכל החינוך התורני לילדי הקירוב ליפול, ולכן פונים אנו בכל לבינו לאחב"י היו שותפים עמנו באחריות גדולה זו", נכתב בקריאת הקודש.

    ובשל חשיבות הדבר הוסיפו מרנן ורבנן שליט"א את המילים הנדירות: "וחובה גמורה לכ"א מישראל להשתדל שלא יפחות מכדי אימוץ ילד אחד (12X100) לשנה, ואשרי מי שזוכה להיות לו למליץ יושר "נפש אחת מישראל" וכבר אמרו כל המקיים נפש אחת מישראל כאילו קיים עולם מלא.

    "וכל העוזרים והמסייעים למצוה זו הפרוסה על כל שנת הלימודים במשך יום יום לעשרות אלפי ילדי ישראל, יזכו לאורך ימים ושנות חיים מתוך בריאות ונחת יהודי אמיתי מכל יוצ"ח, לראות זרע ברך ד' בנים ת"ח מאירים בתורה ובמצוות, ויזכו בניהם ובנותיהם לזווגים הגונים ולראות מהם דורות ישרים מבורכים".

    על קריאה קדושה זו חתמו רשכבה"ג מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי שליט"א, מרן ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין שליט"א, כ"ק האדמו"ר מבעלזא שליט"א, כ"ק האדמו"ר מויז'ניץ שליט"א, כ"ק האדמו"ר מצאנז שליט"א, הגאון הגדול רבי דב לנדו שליט"א, הגאון הגדול רבי ברוך דב פוברסקי שליט"א, הגאון הגדול רבי ברוך מרדכי אזרחי שליט"א, הגאון הגדול רבי משה הילל הירש שליט"א והגאון הגדול רבי יצחק זילברשטיין שליט"א.

    ארגון "קרן ההסעות" שנוסד ע"י גדולי הדור זצוק"ל, מסיע מידי יום קרוב ל-20,000 ילדים טהורים מבתים מתחזקים אל 122 בתי ספר תורניים של החינוך העצמאי. ללא הסעה זו, אלפי ילדים אלו היו נשלחים ללמוד בבתי ספר כפרניים רח"ל ללא שמץ של תורה ויהדות. מדובר בריבי רבבות של 'שמע ישראל' ודפי משנה וגמרא בכל שנה הנזקפים לזכותם של התורמים והמסייעים.

    להצטרפות לקריאת הקודש של גדולי הדור שליט"א לאימוץ ילד ניתן לפנות למוקד ההתרמה: 1700-50-66-22 ת.ד. 257 בני ברק. או בהעברה לבנק הפועלים סניף 655 מס' ח-ן: 339991. ובזכות הסיוע והנתינה יזכו לכל אחד ואחד ל"אם אתה משמח את שלי – אני משמח את שלך".



    0 תגובות