מכון סמית קבע: רוב לקדושת השבת

איתי גדסי 1 Comment on מכון סמית קבע: רוב לקדושת השבת

סקר מכון סמית קבע: 63 אחוזים בעד קדושת השבת • "משחקים בימי חול לא יגרמו מיעוט קהל" • "קוראים לראש הממשלה לכבד את יום השבת ולא לבצע מחטף פוליטי"

מגרש כדורגל | אילוסטרציה צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
20:24
29.04.24
אתר קול חי No Comments on התקדמות דרמטית במגעים לעסקת חטופים | חדשות החג

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

סקר חדש של מכון סמית שהוזמן על ידי ה'תנועה למדינה יהודית ודמוקרטית', מצא כי 63% מכלל האוכלוסייה היהודית הבוגרת סבורים כי יש להתחשב בשחקני הכדורגל שומרי השבת ולא לקיים את המשחקים עד לאחר צאת השבת.

58% סבורים כי יש להתחשב באוהדי הכדורגל שומרי השבת ולדחות את המשחקים. נתון מעניין מעלה כי למרות שהמצב הנוכחי בו חלק מן המשחקים מתקיימים בשבת, מקובל על 59% מכלל האוכלוסייה, 58% טוענים כי אם משחקי הכדורגל יתקיימו רק בימות חול ולא בשבת המהלך לא יפגע בהם והם יצפו גם ביום חול במשחקים.

הסקר מפריך את הטענה שמשחקי הכדורגל ביום חול מנוגדים לרצון הציבור או יגרמו למיעוט קהל, ומוכיח כי רוב הציבור סבור כי יש להתחשב בשומרי השבת ולהימנע מחילול שבת בעקבות המשחקים.

כזכור, למעלה מ-300 שחקני כדורגל מליגת העל ומן הליגה הלאומית, חתמו תוך זמן קצר על עצומה הקוראת לראש הממשלה לכבד את זכותם לנוח ולא לחייבם לעבוד בשבת.

בין אנשי הכדורגל המעוניינים במשחקים בימי חול, נמצא גם אייל סגל – בעלי מכבי נתניה, שכזכור התראיין לאבי מימרן בקול חי והסביר כי, "משחקים בימי חול יועילו מבחינה עסקית".

בתנועה למדינה יהודית ודמוקרטית שהגישו את העתירה נגד משחקי הכדורגל בשבת, רואים בסקר חיזוק לעמדותיהם: "רוב ברור מכלל עם ישראל תומך בעמדתנו שכבר התקבלה בבג"ץ. בג"ץ קבע כי משחקי הכדורגל בשבת פוגעים בזכויות של שחקני הכדורגל ומנוגדים לחוק שעות עבודה ומנוחה. אנו קוראים לראש הממשלה ולחברי הממשלה לכבד את החלטת בג"ץ ואת יום השבת ולא לבצע מחטף פוליטי בניגוד לרצון רוב העם".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    כל הכבוד! עם ישראל רוצה שבת קודש כיום מנוחה