נורווגיה: הצעת החוק לאיסור קיום ברית מילה עברה ברוב גדול

אהרן יעקב 2 Comment on נורווגיה: הצעת החוק לאיסור קיום ברית מילה עברה ברוב גדול

גל של החלטות אנטישמיות ברחבי אירופה • לאחר בלגיה מצטרפת נורווגיה עם הצעת החלטה אנטישמית מובהקת: איסור קיום ברית מילה • "ניאבק בהחלטות האומללות בכל הכלים העומדים לרשותנו".

נורווגיה • אילוסטרציה צילום: גילי יערי, פלאש 90
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

במהלך סוף השבוע האחרון הועלתה באסיפה הכללית של המפלגה הפרוגרסיבית בנורווגיה (אחת משתי המפלגות המרכיבות את הפרלמנט הנורווגי) הצעת חוק האוסרת את קיום ברית המילה במדינה. על פי הצעת החוק אין לערוך לילד ברית מילה אלא אם מלאו לו 16 שנים. הצעת החוק האנטי יהודית כאמור עברה והתקבלה ברוב קולות.

על פי טענת מגישי ההצעה חברי המפלגה הפרוגרסיבית עריכת ברית מילה לתינוק מיד עם לידתו מהווה פגיעה חמורה בזכויותיו של הילד. אי לכך על פי הצעת החוק החדשה רק כשהילד יהיה בן 16 יתאפשר לו לקיים את מצוות ברית המילה. דבר המנוגד לתורת ישראל באופן ברור.

הרב מנחם מרגולין מנכ"ל ה EJA איגוד הארגונים היהודיים באירופה, פנה לממשלת ישראל ואמר כי על המדינה כמדינה יהודית להתערב בנושא ולפעול בדרכים דיפלומטיות לביטול ההצעה החדשה. לדבריו מדינת ישראל אמורה להקים צוות מיוחד אשר יעסוק וידון בתופעות האנטי דתיות, כהגדרתו, הפושות ופורחות בכל רחבי אירופה בפרט ובכל רחבי העולם בכלל.

יש לציין שאין זו הפעם הראשונה שבנורווגיה מקודמת חקיקה אנטי דתית, בנציבות שלום הילד בנורווגיה כבר ניסו בשנת 2013 לקדם חקיקה שתאסור קיום ברית מילה, גם שר הבריאות הנורווגי הצטרף לקריאה זו, אך בעקבות פעילותם של הארגונים היהודיים באירופה בראשות הרב מרגולין נבלמה החקיקה, ואפילו הוענקה התחייבות שממשלת נורווגיה לא שקלה לאסור ולא תאסור בעתיד את קיום מצוות ברית המילה. התחייבות שכאמור בימים האחרונים מופרת, ואנשי המפלגה הפרוגרסיבית מעבירים את ההצעה ברוב קולות.

כאמור לארגונים כרגע כבר לא מועילה ההתחייבות הקודמת שהוענקה להם מטעם ממשלת נורווגיה, ולנוכח האיסור על קיום אחת המצוות שהיא מיסודות העם היהודי הם פונים לממשלת ישראל לפעול כנציגת היהודים בכלים הדיפלומטיים העומדים לרשותה.

נורווגיה היא לא הבירה האירופאית היחידה בה מקודמים חוקים ורעיונות אנטי יהודיים, רק בשבוע האחרון פורסם שהפרלמנט הבלגי במחוז וולניה אסר את השחיטה היהודית. כתגובה להחלטה התבטא נשיא 'ועידת רבני אירופה' ורבה של מוסקבה הגאון רבי פנחס גולדשמידט ואמר "מצער שמליבה של אירופה מקום שהיה צריך להיות לדוגמא לכל מדינות היבשת יוצאת הקריאה למלחמה בחופש הדת של המיעוטים. בירת האיחוד האירופי מטילה כתם שחור מעל שמיה המתקדרים של אירופה". לדברי הרב גולדשמידט, "יהודים מסרו את נפשם גם בתקופות האפלות ביותר בהיסטוריה כדי לאכול אוכל כשר, חלפו רק שבעים שנה לאחר שהרייך השלישי בצביעות אכזרית אסר בשם 'ההומניות' את השחיטה הכשרה טבח באכזריות מיליוני יהודים והחריב את אירופה. ניאבק יחד עם הקהילה היהודית בבלגיה בהחלטה האומללה בכל הכלים העומדים לרשותנו".



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    זה כנראה סוג חדש של אנטישמיות שנועד לרמוז ליהודים איפה הם לא צריכים להיות (בגולה).
    וגם כמובן לגרום לעם ישראל לחשוף לעצמו ולעולם מה הוא יחודנו…