הקשר בין דגים לשוקולד והלימוד המיוחד מהיין • טעמים ומנהגים

    עמית דניאל No Comments on הקשר בין דגים לשוקולד והלימוד המיוחד מהיין • טעמים ומנהגים
    סברינה שוקולד | אילוסטרציה
    13:24
    26.04.24
    מערכת האתר No Comments on "בצאת ישראל": שמחת חג עם שרוליק ויינברגר וישיבת קה אכסוף | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מדי שבוע בתכנית "ניחוחות שבת עם השפית מירי זורגר, עולה לשידור אביה – ר' כתריאל שטיין – ומפליא בדברי תורה המענגים את מאכלי השבת. השבוע שוחח ר' כתריאל על היין אתו אנו מקדשים בליל שבת וגם, 'חוב' מתכנית שעברה.

    "שבוע שעבר דיברת על שוקולד בתכנית" פתח ר' כתריאל את פינתו באנקדוטה מהתכנית הקודמת "ואני דיברתי על דגים. ואם תהית, הנה הקשר בין שוקולד שבת ודגים. הדג, כידוע, הוא סמל של שתיקה ובשבת צריך למעט מדיבורים לבד מדברי תורה. הקשר בין שניהם לשוקולד הוא ר"ת של שוקולד. ש'בעס קו'דש ל'לא ד'יבורים" אמר בחיוך.

    "היום אני רוצה לדבר על יין" אמר ר' כתריאל והוסיף "יש לנו בפרשת השבוע את חמשת לשונות הגאולה וזו הסיבה שאנו שותים ארבעה כוסות כשהחמישי הוא של אליהו הנביא. היין שצריכים לעשות עליו קידוש, הגמ' אומרת 'זכור ושמור' זכרהו על היין..' כידוע, במיוחד בלילה. ביום יש כאלו הנוהגים לקדש על יין שרף אבל בלילה עושים על יין".

    על הלימוד המיוחד מהיין והקשר לשבת אמר ר' כרתיאל במתק שפתיו "היות והגפן הוא עץ כחוש ורזה, לא גדול אבל הפירות שלו הם הכי עסיסיים וטובים. זאת משום שאת כל מה שהוא יונק מהאדמה הוא מעביר לפירותיו. כך גם אנו, יושבים בשבת ומעבירים לילדינו את כל סעודות השבת. אומרים 'ענבי הגפן' שואלים מדוע לא אומרים 'ענבי היין'? אלא שמזכירים את הגפן שמעביר את על מה שיונק לגפן כמו ההורים שמשקיעים את כל הכוחות שלהם בילדים שלהם".

    לסיום אמר ר' כתריאל "גפן בר"ת זה ג'עזונט, פרנסה, נ'חת. בריאות פרנסה ונחת".

    האזינו:



    0 תגובות