הציבור החרדי לא מתנהל, הכל פועל היום רק בסיעתא דשמיא

    צריכים לשטוח בפני גדולי ישראל בצורה יסודית את כל בעיות השעה ולקבל הכרעות, גם באשר להשתתפות של שופטים חרדים בבית המשפט העליון
    אסתי פלד 5 Comment on הציבור החרדי לא מתנהל, הכל פועל היום רק בסיעתא דשמיא

    עו"ד יעקב וינרוט בראיון למהדורה המרכזית: הציבור החרדי לא עשה דיון אמיתי ועמוק בנושאי דת ומדינה כבר 50 שנה • טוען: אפשר להיות ת"ח ולדעת הלכות ומצוות ובמקביל להיות עורך דין • וגם: כל אחד הופך לרב או לגאון, ולבושתנו הדבר

    צילום: Yonatan Sindel/Flash90
    צריכים לשטוח בפני גדולי ישראל בצורה יסודית את כל בעיות השעה ולקבל הכרעות, גם באשר להשתתפות של שופטים חרדים בבית המשפט העליון
    18:30
    15.05.24
    קובי פינקלר No Comments on קצין בצנחנים נפצע קשה בקרב בג'באליה | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עו"ד ד"ר יעקב וינרוט שוחח עם אבי מימרן במהדורה המרכזית של קול חי ואמר כי "הציבור החרדי לא עשה דיון אמיתי ועמוק בנושאי דת ומדינה כבר 50 שנה. איש לא נותן את דעתו על מצוות עשה שהזמן גרמן, על השינויים המתרחשים סביבנו. זורקים הכל לפתחו של הג"ץ כדי שהוא יעשה את העבודה במקום הפוליטיקאים".

    ויינרוט דיבר באופן חופשי אמר "לצערי הציבור החרדי לא מתנהל, איש לא בונה אסטרטגיה ומציב יעדים, הכל פועל היום כשורה רק בזכות סיעתא דשמיא וממשיכים לסמוך על הנס. יאיר לפיד בנה אסטרטגיה מתוחכמת וארוכת טווח כדי לפגוע בציבור החרדי".

    ויש לו גם תובנות: "צריכים לשטוח בפני גדולי ישראל בצורה יסודית את כל בעיות השעה ולקבל הכרעות, גם באשר להשתתפות של שופטים חרדים בבית המשפט העליון".

    הוא נשאל בזהירות על פרשיות פליליות שמלוות בתקופה האחרונה רבנים ואמר: "פרשיות הפלילים שהיו השנה בתוכינו – הם שוב תוצאה של חוסר ניהול הציבור. כל אחד הופך לרב או לגאון, ולבושתנו הדבר".

    בנוגע לשילוב תורה עם דרך ארץ הוא חרץ את משנתו לפיה "אפשר להיות תח ולדעת הלכות ומצוות ובמקביל להיות עורך דין". במקביל הוא ציין את החשביות של "צריך כל הזמן להיות במצב של עשה לך רב".



    5 תגובות

    מיין תגובות
    1. 5

      חצוף! אין מילה אחרת! הציבור החרדי מנוהל על ידי גדולי הדור בכל דור!
      כך היה וכך יהיה בעז"ה עד שיבוא משיח וימשיך להנהיג אותנו!

      1. הוא צודק. קבל את האמת ממי שאמרה.

    2. 4

      יש אנשים שכשהם מגיעים למעמד מסוים, הם מסתחררים מהסגידה של הציבור, וגם המראיין שמעו שכל מה שהיה אומר עורך דין וינרוט היה מתקבל, גם דברי שטות כמו אלו שאמר. היה נשמע שמימרן שותה בצמא את דבריו ורק מחכה לסקופ.
      יראת הכבוד שהיתה בקולו כשהודה לו בסוף הראיון על שהסכים להתראיין היתה מתאימה יותר לרבנים חשובים.

    3. 3

      [email protected]
      הןא צודק הכל פה משמים, גדולי הדור הם שליחים של הקבה לשמור על הדור.