האב השכול התעקש לחזור לחטיבה ונלחם בעזה

    קובי פינקלר No Comments on האב השכול התעקש לחזור לחטיבה ונלחם בעזה

    אורי לוקר הי"ד בן ה-19 נלחם מול מחבלי הנוחב'ה בנתיב העשרה בבוקר שמחת תורה עד שנרצח. אביו בן ה-52 התעקש לחזור ללחימה למרות האובדן והגיל המתבגר. "כשיש לנו לוחמים כמו אבא של אורי הי"ד אנחנו יודעים שהניצחון בוא יבוא ואותנו לא ינצחו"

    צילום: דובר צה"ל
    9:45
    29.05.24
    בצלאל קאהן No Comments on "רוסיה משתפת פעולה עם חמאס למרות שיש לה אזרחים חטופים"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בבוקר שבת שמחת תורה התקבל במוצב סמוך לזיקים דיווח על היתקלות עם מחבלים באזור נתיב העשרה. שלושה לוחמים בגדוד 51 של גולני קפצו לנקודה. אחד מהם היה אורי לוקר בן 19 מפרדס חנה. יחד עימו נסעו עוד שניים לציר ההיתקלות בג’יפ ממוגן.

    הם הגיעו עד סמוך לכניסה למושב נתיב העשרה אבל באותה שעה כבר השתלטו על הצירים עשרות מחבלים. שלושת החיילים נקלעו לקרבות קשים שנמשכו מעל שעה ונלחמו במחבלים אף שהיו בעמדת נחיתות מספרית. שלושתם נפלו בקרבות.

    אביו של אורי הי"ד הוא לוחם בחטיבת השריון 679. בגיל 52 כבר יכל להשתחרר משירות המילואים אבל כבר בימי השבעה הצהיר על כוונתו לחזור ולהילחם.

    ,

    דובר צה"ל

     

    לאחר מאבקים רבים שניהלו מפקדי החטיבה עם אגף כח האדם בצה"ל אושרה הבקשה וכיום הוא משרת בציר 'חושן' (מסדרון נצרים בלשון העם) ומאבטח את הציר לתנועת הלוחמים.

    חטיבת 679 החלה את המלחמה ברמת הגולן שם הוא ייעודה. ארבעה חודשים הם היו שם, השתחררו בתחילת מרץ ובתחילת החודש נקראו שוב למילואים. הפעם לעזה.

    בחטיבה יודעים לספר על 3 יעדים שיש לחטיבה: היעד הראשון הוא לאבטח את הציר מבארי לנצרים ולאפשר לתנועה חופשית של כוחות הביטחון. היעד השני הוא מניעת כניסת אזרחים וכמובן מחבלים מדרום הרצועה לצפונה והיעד השלישי הוא אבטחת מתחם פריקת האוניות שיגיעו בימים הקרובים למזח החדש שבנו האמריקנים.

    "כשיש לנו לוחמים כמו אבא של אורי הי"ד אנחנו יודעים שהניצחון בוא יבוא ואותנו לא ינצחו. לעמוד ביום הזיכרון וביום העצמאות על אדמת עזה, להדליק נר ולהילחם למען הנופלים זה המסר הכי חזק שלנו", אומרים בחטיבה.



    0 תגובות