אנטישמיים מתנכלים לבית העלמין העתיק בעיר קוז'ניץ שבפולין

    יוסי צלניקר No Comments on אנטישמיים מתנכלים לבית העלמין העתיק בעיר קוז'ניץ שבפולין

    בית העלמין העתיק בעיר קוז'ניץ שבמרכז פולין מהווה בתקופה האחרונה יעד למעשי אנטישמיות והתנכלות מצד צעירים פולנים אשר מנסים שוב ושוב לפרוץ לבית העלמין ולזרוע במקום הרס וחורבן

    10:05
    26.04.24
    הרב אריאל שחר No Comments on קדושת חול המועד \\ הרב אריאל שחר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בית העלמין העתיק בעיר קוז'ניץ שבמרכז פולין מהווה בתקופה האחרונה יעד למעשי אנטישמיות והתנכלות מצד צעירים פולנים אשר מנסים שוב ושוב לפרוץ לבית העלמין ולזרוע במקום הרס וחורבן.

    בית העלמין בקוז'ניץ, הוא אחד מבתי העלמין העתיקים ברחבי פולין, אשר הוקם לפני כשש מאות שנה ויותר. בבית העלמין עומד אוהלו הקדוש של הרה"ק רבי ישראל זיע"א, המגיד מקוז'ניץ. מבחירי תלמידי רבי אלימלך מליז'ענסק זיע"א, כשלצידו באוהל טמונים בנו ונכדיו, ששה דורות מיוצ"ח.

    ואולם על אף שבית העלמין מגודר בגדר גבוהה ביותר, דבר זה לא מנע מהצעירים הפולניים להגיע למקום בכוונות זדון, כדי לפרוץ את שער בית העלמין ולזרוע הרס במקום. עדי ראיה שהבחינו בהם מיהרו להזעיק את המשטרה, וכשזו הגיעה פתחו הצעירים במנוסה, ואולם בתום מרדף קצר נתפסו השלושה ונעצרו, כשברשותם כלים ותכשירים המיועדים לריסוס כתובות נאצה.

    אז הבינו השוטרים כי אכן בכוונתם של הצעירים הייתה לפרוץ לבית העלמין ולבצע במקום מעשה וונדליזם. יש לציין כי אכן, בשל הגדר הגבוהה שמקיפה את בית העלמין אשר נבנתה במקום לפני מספר שנים לא הצליחו עדיין הצעירים לבצע את זממם, והם נתפסו עוד קודם למעשה.



    0 תגובות