נציגת טחינת "הנסיך": בדיקות הסלמונלה היו תקינות

בעשר השנים האחרונות הורדנו את רמת הסלמונלות המסוכנות בביצים מ-80% ל-0%". לשאלת ח"כ גרמן הבהיר ד"ר פרק כי הרמה הנוכחית עומדת על 2% ולא 0%
איתי גדסי 2 Comment on נציגת טחינת "הנסיך": בדיקות הסלמונלה היו תקינות

מנכ"ל סלטי שמיר, עמירם גיא, אמר כי מפעלי "שמיר" הוכשלו "אולי בזדון" בקבלת חומרי גלם למפעל. ח"כ יעל גרמן (יש עתיד) שאלה אותו מדוע לא גילה בעצמו כי המוצרים שקיבל נגועים בסלמונלה

צילום: פייסבוק
בעשר השנים האחרונות הורדנו את רמת הסלמונלות המסוכנות בביצים מ-80% ל-0%". לשאלת ח"כ גרמן הבהיר ד"ר פרק כי הרמה הנוכחית עומדת על 2% ולא 0%
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בדיון דחוף על הימצאות חיידק הסלמונלה במוצרי מזון המשווקים לציבור, אשר התקיים הבוקר בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת, אמר יו"ר הוועדה ח"כ אלי אלאלוף: "יותר מדי משרדים מטפלים במזון שאנחנו צורכים, ואין רשות אחת עם אחריות כוללת. כבר משנת 1982 מדברים על הקמת רשות לאומית לפיקוח על המזון, וזה חלק מההסכם הקואליציוני בין הליכוד למפלגת כולנו. יש לעמוד בו".

אלאלוף הוסיף: "עם זאת, כדאי שניכנס לפרופורציות; משרד הבריאות הגיב נכון לדיווחים, ולא היו אשפוזים, למעט שני ילדים שנפגעו מחלב נאקות". אלאלוף הדגיש כי האחריות על טיב המוצרים היא "קודם כל על המפעלים". הוא מתח ביקורת על משרד החקלאות שניצל פחות מ-12% מהתקציב שהוקצה לו למיגור "קדחת מלטה".

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, הגדיר את גילויי הימים האחרונים כ"מדירי שינה. לא נהיה מוכנים להתפשר על בריאות הציבור ומעתה לא נגלה שום סובלנות כלפי תקלות שלא מנוהלות ולא מדווחות כמו שצריך. לא זהות הבעלים משפיעה ולא גודל המפעל". עם זאת הדגיש: "לעולם לא נוכל להיות מעורבים בייצור של כל מוצר. אנחנו לא רוצים לשתק את המערכת. יש סלמונלה בישראל, אבל היא נמוכה ממרבית מדינות המערב ואינה חריגה ביחס אליהן. גם שיעורי הריקול אינם חריגים ביחס לאירופה". בר סימן טוב הודיע כי הוא מתנגד להקמת רשות לאומית לפיקוח על המזון: "רשות כזאת לא היתה פותרת את התקלות. בשבועיים הקרובים תיכנס לתוקפה רפורמת הקורנפלקס, הכוללת שיפור בכלי האכיפה. תנו לה זמן להתבסס".

נציגת מפעל "הנסיך", עו"ד דפנה פישר, עוררה את זעמם של חברי הכנסת כאשר אמרה: "למפעל שלנו אין לוביסטים שישוחחו או יכינו את הרקע לפני הוועדה". היו"ר אלאלוף הגיב: "אל תשמיצו אותנו. שום לוביסט לא דיבר איתנו ולא השפיע עלינו, מה גם שאת בעצמך במעמד של לוביסט". אלאלוף תהה מדוע מנכ"ל החברה לא הגיע לדיון, לעומת מנכ"לי חברות "יוניליוור" ו"שמיר" שהופיעו בפני הוועדה. פישר השיבה: "המנכ"ל עסוק בהטמנת חומר הגלם על פי הוראת משרד הבריאות". עוד הדגישה כי דו"ח המעבדה החיצונית הראה כי מוצר המפעל תקין ואין בו סלמונלה. היו"ר אלאלוף: "אם כך, אין בסוף נמצא החיידק במוצר שלכם?". פישר בתגובה: "צריך לבדוק". מנהל שירות המזון הארצי במשרד הבריאות, אלי גורדון: "עובד תיקן שרשרת המחוברת לקו מילוי. נקודת הדיגום היתה לפני אותה שרשרת". ח"כ שולי מועלם-רפאלי (הבית היהודי): "אז כולם אומרים אמת ובסוף יש סלמונלה".

מנכ"ל סלטי שמיר, עמירם גיא, אמר כי מפעלי "שמיר" הוכשלו "אולי בזדון" בקבלת חומרי גלם למפעל. ח"כ יעל גרמן (יש עתיד) שאלה אותו מדוע לא גילה בעצמו כי המוצרים שקיבל נגועים בסלמונלה. גיא בתגובה: "אנחנו מבצעים בדיקות למוצרים מן החי. מעתה נערוך לכלל חומרי הגלם, גם אם ילוו בבדיקות מעבדה תקינות".

מנכ"לית חברת יוניליוור, ענת גבריאל: "אני לא מחפשת להאשים את הש"ג. זאת היתה טעות אנוש של החלפה של מדבקות בין משטח פגום למשטח תקין. העובדה שהמוצרים הגיעו לציבור היא בלתי נתפסת בעינינו".

הרופא הראשי לבריאות העוף במשרד החקלאות, ד"ר שמעון פרק: "בעשר השנים האחרונות הורדנו את רמת הסלמונלות המסוכנות בביצים מ-80% ל-0%". לשאלת ח"כ גרמן הבהיר ד"ר פרק כי הרמה הנוכחית עומדת על 2% ולא 0%. "זו הטעיה חמורה", אמרה גרמן.

ח"כ מאיר כהן (יש עתיד) אמר: "משרד הבריאות סלחני מדי כלפי היצרנים ועסוק בהגנה על בעלי העסקים". יו"ר הוועדה ח"כ אלאלוף הודיע כי הוועדה תקיים דיון נוסף בנושא, לאחר קבלת דו"חות סופיים ממשרד הבריאות על המקרים שנתגלו בשבועות האחרונים.



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    איך הגיוני שעכשיו האחריות על המפעל המייצר?! ומה עושה משרד הבריאות נח בחופשה?
    זה לא הגיוני שנאמר שהכל היה תקין מלבד 2 ילדים….אפילו ילד אחד זה חשוב זה האוכל שאנחנו משתמשים בכל יום.
    מי לא אוכל בשר/סלט וכו עם טחינה?
    מי לא משתמש בכל הסלטים כשאין זמן להכין לבד הרי כולנו לרוב עובדים ומרבית הזמן כמעו 90% אנחנו בעבודה או עסוקים.
    איך זה הגיוני שעכשיו נצטרך לחשוב פעמיים לפני שאנחנו קונים אוכל.

  2. 1

    יש כל כך הרבה מידע סותר בכתבה הזאת וכנראה גם כל כך הרבה מידע לא נכון בדיונים בכנסת. עם משפט אחד אני בהחלט מסכים. כרגיל מחפשים את הש״ג ועובדה, את מי סגרו? את טחינה הנסיך, המפעל הכי קטן מכולם שבמקרה שייך לערבי נוצרי. מעניין….