גדרה: מאות תלמידים חרדים טרם יודעים היכן ילמדו בשנה הבאה

"כרגע או שהילדים יישארו בבית בלי מוסד חינוכי, או שייאלצו לנסוע כל יום לערים אחרות, שאינן קרובות בכלל" אומר לאתר 'קול חי' אחד ההורים בכאב
ארי וידר 2 Comment on גדרה: מאות תלמידים חרדים טרם יודעים היכן ילמדו בשנה הבאה

בשל התנגדות משרד החינוך לאפשר פתיחת מוסד חינוכי חרדי בעיר • מאות תלמידים טרם יודעים היכן ילמדו בשנה הבאה • הורה בשיחה ל-'אתר קול חי': "כרגע או שהילדים יישארו בבית בלי מוסד חינוכי, או שייאלצו לנסוע כל יום לערים אחרות"

"כרגע או שהילדים יישארו בבית בלי מוסד חינוכי, או שייאלצו לנסוע כל יום לערים אחרות, שאינן קרובות בכלל" אומר לאתר 'קול חי' אחד ההורים בכאב
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

פרסום ראשון: כ-200 תלמידים חרדים מהעיר גדרה טרם יודעים היכן ילמדו בשנת הלימודים הקרובה, וזאת בשל התנגדות משרד החינוך לאפשר להם פתיחת מוסד חינוכי חרדי.

העיר גדרה אינה משופעת בקהילה חרדית גדולה במיוחד, אך עם זאת מתגוררות במקום משפחות חרדיות, ועל פי ההערכות כ-200 ילדים חרדים נדרשים למסגרת חרדית.

בעבר, כשכמות הילדים הייתה קטנה יותר, נאלצו הילדים לנסוע לערים סמוכות כמו אשדוד ויבנה וללמוד במוסדות החרדיים שם. בשנה שעברה פתחה רשת שלהבת בית ספר חרדי, כשבשנה הראשונה, לא היה מימון של משרד החינוך.

בשל הקושי הרב בתפעול מוסד חינוכי ללא סיוע תקציבי מהשלטון, ביקשה הרשת לפתוח בית ספר ממלכתי חרדי ולאפשר לילדים מסגרת חרדית מותאמת, אלא שלטענת הורים לילדים, היו גורמים במגזר הדתי לאומי, שניסו למנוע את הקמת בית הספר החרדי החדש, מחשש שמא זה יפגע במוסד הממלכתי דתי.

הבוקר, לאחר מאבקים, הסכימה המועצה הדתית בגדרה להקצות לבית הספר מבנה, אולם נכון לשעת כתיבת השורות, טרם התקבל האישור ממשרד החינוך לפתוח את בית הספר בשנת הלימודים הקרובה ולכן מצויים ההורים והתלמידים באי ודאות, כאשר הם אינם יודעים היכן יפתחו את שנת הלימודים בחודשים הקרובים.

"כרגע או שהילדים יישארו בבית בלי מוסד חינוכי, או שייאלצו לנסוע כל יום לערים אחרות, שאינן קרובות בכלל" אומר לאתר 'קול חי' אחד ההורים בכאב.

ממשרד החינוך נמסר לאתר 'קול חי': "לאחר שראש הרשות הודיע הבוקר למשרד כי נמצא מבנה שיוכל לאכלס את התלמידים, המשרד יערוך בדיקה מחודשת בנושא".



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    למה סגן שר החינוך לא מתערב??? למה יש סגן שר חרדי???? הרב מאיר פרוש תעזור!!!!!

  2. 1

    בושה שגם כיום יש הפליה לציבור החרדי, לתשומת לבכם בגדרה יש 8 בתי ספר חילונים