לא תאמינו: מי מנסה לגזור קופון על ההישג הגדול של ליצמן?

"הצעת החוק הוכנה והושקה באירוע מרגש שנערך בבית השאנטי בתל אביב, והקמפיין הציבורי יצא לדרך. כמו תמיד, חוקים מסוג זה זקוקים לזמן המתאים כדי להפוך מהצעת חוק המונחת על שולחן הכנסת לאות חקוקה בספר החוקים של מדינת ישראל"
ישראל פריי No Comments on לא תאמינו: מי מנסה לגזור קופון על ההישג הגדול של ליצמן?

"מה שחשוב הוא שחלום שחלמנו לפני שש שנים התגשם. ילדים בישראל יזכו להתחלה חדשה ומבטיחה עם סכום כסף בסיסי שיאפשר להם לחלום בעצמם ולהפוך חלומות אלו למציאות. ואנחנו ממשיכים" – כך מנסה עמותה לנכס לעצמה את הקרדיט על התכנית של ליצמן

"הצעת החוק הוכנה והושקה באירוע מרגש שנערך בבית השאנטי בתל אביב, והקמפיין הציבורי יצא לדרך. כמו תמיד, חוקים מסוג זה זקוקים לזמן המתאים כדי להפוך מהצעת חוק המונחת על שולחן הכנסת לאות חקוקה בספר החוקים של מדינת ישראל"
21:33
27.04.24
בנצי לייזרוביץ No Comments on ביתר עילית: בית כנסת עלה באש; בנס לא היו נפגעים

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

קרבות קרדיטים אינם מחזות נדירים במחוזותינו. על כל הישג פוליטי או ציבורי עטים אינספור נציגים, המבקשים להיות 'אבות להצלחה'. אך ישנם מקרים שהקרדיט הוא כה מובהק, עד שהניסיון לנטול אותו הופך לבלתי אמין ומגוחך.

כזה הוא, בעינינו, המקרה של תכנית החיסכון הממשלתית, שנולדה מפרשה של יו"ר 'יהדות התורה' יעקב ליצמן, ואתמול יצאה לדרך. לא חלפו שעות ספורות, והנה, נמצאו אנשים הטוענים לכתר ההצלחה. עמותת 'ידיד' שלחה לתקשורת את הוודעה הבאה:

בשנת 2011 החלטנו, בעמותת "ידיד" לאמץ רעיון שהועלה כשנתיים לפני כן על ידי שר הרווחה והשירותים החברתיים, יצחק (בוז'י) הרצוג, ולכתוב הצעת חוק שתאפשר לכל משפחה בישראל לחסוך, על בסיס חודשי, סכום קטן עבור ילדיהם. הרעיון היה פשוט. כל משפחה, תעביר לחשבון חסכון סגור, בכל חודש, סכום הנע בין 20-50 ש"ח מתוך קצבת הילדים המשולמת על ידי הביטוח הלאומי כדי לייצר לילדיהם סכום שינוע בין 20-40 אלף ש"ח בהגיעם לגיל 18-21.

הצעת החוק הוכנה והושקה באירוע מרגש שנערך בבית השאנטי בתל אביב, והקמפיין הציבורי יצא לדרך. כמו תמיד, חוקים מסוג זה זקוקים לזמן המתאים כדי להפוך מהצעת חוק המונחת על שולחן הכנסת לאות חקוקה בספר החוקים של מדינת ישראל.

זה מה שקרה בשנת 2015. לאחר הבחירות והקמת הממשלה החדשה החליטו שר האוצר, משה כחלון ושר הבריאות יעקב ליצמן לאמץ את הצעת החוק כחלק מביטול הקיצוץ בקצבאות הילדים. הממשלה אישרה וכך גם הכנסת. החוק שעבר דומה מאד בעקרונותיו להצעת החוק שהגשנו ועליה עמלנו זמן רב. אתמול פרסם שר האוצר את התקנות להפעלת החוק. תקנות שבבסיסן עומדות כמה החלטות חשובות. הראשונה שכל הורה יוכל להכפיל את הסכום שיוקדש לחיסכון. השנייה, להורים תינתן זכות בחירה היכן לחסוך את הכסף בקופות גמל שיופעלו על ידי בתי השקעות למיניהם או פשוט בבנק בו הם מנהלים את חשבונותיהם. יש לנו כמובן גם הערות לתזכיר שהונח אתמול ואנחנו נגיש אותם לאנשי משרד האוצר בקרוב.

מה שחשוב הוא שחלום שחלמנו לפני שש שנים התגשם. ילדים בישראל יזכו להתחלה חדשה ומבטיחה עם סכום כסף בסיסי שיאפשר להם לחלום בעצמם ולהפוך חלומות אלו למציאות. ואנחנו ממשיכים.



0 תגובות