זקן רבני תימן: "אני לא תולה תקוות, רוב הילדים החטופים כבר מתו"

התאכזבנו. באנו ארצה כאחים ורעים, באנו להיגאל, לזקוף קומה, והם עשו משהו שלא ישכח לעולם".
ישראל פריי 1 Comment on זקן רבני תימן: "אני לא תולה תקוות, רוב הילדים החטופים כבר מתו"

רבה של בני ברק הגאון רבי שלמה קורח התייחס בשיחה כאובה עם בצלאל קאהן לסיפור חטיפת ילדי תימן, והביע חוסר תקווה בהצלחת המאבק הציבורי • "באנו להיגאל, לזקוף קומה, והם עשו משהו שלא ישכח לעולם" • ומדוע הרב לא מפרסם ספר מלא עדויות שכתב?

רבה של בני ברק הגר"ש קורח זצוק"ל צילום: יעקב נחומי, פלאש 90
התאכזבנו. באנו ארצה כאחים ורעים, באנו להיגאל, לזקוף קומה, והם עשו משהו שלא ישכח לעולם".
22:24
27.04.24
קובי פינקלר No Comments on ברקע הלחימה ברצועה: גדודים בצה"ל נערכים לפעולה ברפיח

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

סיפור חטיפתם של ילדי תימן בעת עלייתם ארצה, עלה לכותרות בתקופה האחרונה, ומפיח בלבבות רבים את התקווה כי סוף סוף יעשה צדק עם המשפחות הכואבות, והמסמכים החסויים בפרשה יחשפו לאור עולם.

אך בשיחה שהעניק רבה של בני ברק וזקן רבני העדה התימנית לבצלאל קאהן ב'קול חי', נשמע קול פסימי, שלא נותן לכותרות הגדולות לבלבל אותו עם העובדות. "אין עם מי לדבר, טחנו את זה כבר עשרות שנים, אני לא תולה תקוות", אומר הגאון הרב שלמה קורח.

הרב, שעד היום לא יודע היכן נמצאת אחותו שנחטפה מחדר בית החולים, דיבר בכאב על הפרשה. "התאכזבנו. באנו ארצה כאחים ורעים, באנו להיגאל, לזקוף קומה, והם עשו משהו שלא ישכח לעולם".

האם זה היה מאורגן על ידי הרשויות או ביזמות פרטיות?

"וודאי שזה היה בהכוונת המדינה. איך אפשר להיכנס לבתי חולים, לקחת מאות ואלפי ילדים, מה זה פה, אנרכיה? הייתה יד מכוונת. הייתה העברה על דת מאורגנת הם פחדו, ראו מאה אלף תימנים עם ציציות – הם פחדו מזה".

מדוע למרות קול הזעקה, עד היום העניין נותר לוט בערפל?

"תראה, אלו מהם שחיים היום, מפחדים, וגם על אלה שכשבר מתו, מפחדים מההיסטוריה. אבל זה לא יועיל להם. הנה, יוסף הצדיק, נמכר והוחזר, וזוכרים. כאן, כשלא חזרו הילדים, וודאי שלא ישכחו".

הרב סיפר על ספר מלא עדויות שהוא מחזיק תחת ידיו, אך בוחר שלא להוציאו לאור ("את הספר יוציאו הילדים"), ורואה במי שמעלה את הנושא לסדר היום כמו חסיד אומות העולם, שמבקש באכפתיות להביא צדק לעדה. אך יחד עם הכל, לא חושב שאפשר יהיה לנצח את המדינה. "אתה יכול להיאבק נגד מדינה עם מאות אלפי חיילים, עשרות אלפי שוטרים?", אמר והוסיף, "הם כבר זקנים הילדים האלו, חלק מהם כבר מתו".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    גם אם הוא יגיד שהשמש זורחת, אני ילך לבדוק אם זה נכון…