סופ"ש אקטואלי • כששופט הבג"צ מצטט את רבי נחמן

האירועים האלה מחווירים על מול הטרגדיה של הפיגוע הנורא בתל אביב, הלוויות של חלק מההרוגים יתקיימו היום ערב השבת והחג וכפי שהיטיב להגדיר ידידי יעקב גרודקה בטורו המרתק - דם הנרצחים מאחד את כולנו ומחזיר את הכול לפרופורציות נכונות
יוסי לזר No Comments on סופ"ש אקטואלי • כששופט הבג"צ מצטט את רבי נחמן

כמדי שבוע, מגיש יוסי לזר טור דעה אקטואלי ומרתק • על שבוע סוער ומלא דרמה, כאב, תקווה, משבר ונקודת אור • "בשבילי שיא השבוע וההכנה הטובה ביותר לחג מתן תורה היה בערב מיוחד ששיאו היה דרשה מרתקת שנשא הרב שלום ארוש"

האירועים האלה מחווירים על מול הטרגדיה של הפיגוע הנורא בתל אביב, הלוויות של חלק מההרוגים יתקיימו היום ערב השבת והחג וכפי שהיטיב להגדיר ידידי יעקב גרודקה בטורו המרתק - דם הנרצחים מאחד את כולנו ומחזיר את הכול לפרופורציות נכונות
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

השבוע האחרון עבר עלינו עם המון אירועים סיפורים ופרשיות החל עם פרשית רמי סדן והאמירות הגזעניות שכן נאמרו או לא. הסיפור של בני זוג שבירכו בטקס קידושין שערך שר החינוך לשעבר הרב שי פירון, שבהקשר הזה היה מרתק לעקוב אחר כלי התקשורת החרדים שרק לפני שנתיים כינוי אותו בשמות – וודאי לא טרחו להזכיר את התואר הרב בהקשר של שי פירון – והנה עכשיו כשהוא הסתבך במקרה של 'פסיקה הלכתית' שנוגדת את הנחיות הרבנות הראשית למסדרי קידושין הרי שככל שמגדילים את שמו ואת ההבנה התורנית שלו אזי המעשה יותר חמור.

כעת לא נותר לנו אלא להמתין לתגובת הרבנות הראשית על החריגה הבוטה מהנהלים ולראות האם ואיך הם יטפלו ב'תפוח-אדמה' הלוהט הזה, התופעה הזו שהחלה להתפשט בזרמים האולטרה ליברלים ומודרנים במגזר הדתי-לאומי מקורה בהשפעות של הזרמים הרפורמים שכפי שכבר כתבתי בעבר ההשפעות ההרסניות שלהם אולי לא ישפיעו עלינו אישית, אך על העם שבשדות ישנה ההשפעה רבה ומזיקה. אימוץ האג'נדה של שוויון מגדרי ופמניזם, מדברים על לבבות רבים בחברה הישראלית ודבר זה מהווה פתח לכול מיני תופעות שנוגדות את המסורת ואת ההלכה היהודית.

נחמה פורתא ניתן להתנחם בפסיקה המפתיעה קצת של צמד שופטי בג"ץ הדתיים שפסקו השבוע כנגד אותם ארגונים הנלחמים בכול מה שקדוש במסורת היהודית כאשר שופטי בג"ץ קיבלו את עמדת המדינה שרק הרבנות הראשית יכולה להנפיק תעודות כשרות לעסקים. וכפי שפתח השופט נעם סולברג את הפסק שכתב מתוך דברי רבי נחמן מברסלב: "נכון אתם אנשים כשרים, אך לא לזאת היתה כוונתי". כעת נותר לנו לקוות שהצעת החוק שהגיש ח"כ הרב משה גפני שעיקרו העברת הסמכויות וההנהגות של המקוואות בארץ שיפעלו ע"פ הנחיות הרבנות הראשית הצעה זו שעברה השבוע בקריאה טרומית מהווה עוד נדבך בהגנה על שלמות העם היושב בציון.

פרשיה נוספת שהתפוצצה השבוע הוא המכרז שפורסם בעיתון הארץ; עבור התפקיד החשוב של 'רב ראשי למשטרה', כאשר היו שמועות בהתחלה שזהו מכרז תפור, חשבתי שלא יתכן שהרי כ"כ הרבה כתרים נקשרו בהתחלה למפכ"ל המשטרה החדש רנ"צ אלשיך. ולכן לא האמנתי לדיבורים כאילו בכוונתו להביא את מקורבו מחוץ למשטרה הרב רמי ברכיהו ולמנותו לתפקיד החשוב הזה על גבם של הרבנים המכהנים.

אלא שסקופ שאחשוף כאן נודע לי אתמול מפי גורם בכיר שמפכ"ל המשטרה חוסם רבנים שמשרתים במשטרה שנים רבות, מלהתמודד במכרז על התפקיד רם המעלה. התנגדותו של המפכ"ל כ"כ חריפה שאף גרמו לרבנים בכירים לשלוח מכתב התפטרות למפכ"ל. איך תסתיים הסאגה הזאת? רק ימים יגידו.

האירועים האלה מחווירים על מול הטרגדיה של הפיגוע הנורא בתל אביב, הלוויות של חלק מההרוגים יתקיימו היום ערב השבת והחג וכפי שהיטיב להגדיר ידידי יעקב גרודקה בטורו המרתק דם הנרצחים מאחד את כולנו ומחזיר את הכול לפרופורציות נכונות.

אך בשבילי שיא השבוע וההכנה הטובה ביותר לחג מתן תורה היה בערב מיוחד שארגן ידידי יצחק חלה לצעירי אלעד, ערב ששיאו היה דרשה מרתקת שנשא הרב שלום ארוש שליט"א. פעם ראשונה שהוזמנתי לשמוע ונפעמתי.

לא רק מעצם הדרשה אלא מהתחושה המפעימה של צעירים שלנו שכבר תקופה לא במוסדות ושכבר לא נותנים כבוד לאף מבוגר .לראות את ה"חרדת קודש "שלהם כלפי הרב, את ההשפעה שלו עליהם ואיך שהם רק רוצים את התקווה לשאוף למעלה בשבילי זה ההכנה הטובה ביותר למתן תורה.

בע"ה השנה לראשונה בחג השבועות עצמו נקדיש קצת זמן גם לנוער הזה שלנו שגם רוצה לשאוף למעלה להר סיני.



0 תגובות