הנאום של פרס שנשמע כמו שיחת מוסר לאלול

נתניהו חי ונושם סקרים בניגוד לפרס שתבע את הביטוי הידוע "סקרים הם כמו בושם, אפשר להריח אותם אבל לא כדאי לשתות." נתניהו לעומתו פועל כאילו סקרים הם חזות הכול
יוסי לזר No Comments on הנאום של פרס שנשמע כמו שיחת מוסר לאלול

סופ"ש אקטואלי: "פירמידות נפלו, אימפריות ענק באו וחלפו, אבל במילים הנצחיות של התורה שלנו לא חל כל שינוי. אדרבה, הערכים שלנו הפכו להיות יסוד של הציביליזציה כולה", את המילים הללו אמר האיש הכי מדובר במדינה השבוע, הנשיא לשעבר שמעון פרס

נתניהו חי ונושם סקרים בניגוד לפרס שתבע את הביטוי הידוע "סקרים הם כמו בושם, אפשר להריח אותם אבל לא כדאי לשתות." נתניהו לעומתו פועל כאילו סקרים הם חזות הכול
10:04
30.04.24
בצלאל קאהן ודוד חכם No Comments on אלוף במיל' זיו: "המזח הוא הישג אסטרטגי לחמאס"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

"פירמידות נפלו, אימפריות ענק באו וחלפו, אבל במילים הנצחיות של התורה שלנו לא חל כל שינוי. אדרבה, הערכים שלנו הפכו להיות יסוד של הציביליזציה כולה". המילים המרוממות הללו לא נאמרו ע"י משגיח בישיבה ברוח ימי האלול ואפילו לא להבדיל ע"י שר חרדי בכיר. את המילים הללו אמר האיש הכי מדובר במדינה השבוע, הנשיא לשעבר שמעון פרס.

הנשיא שנולד כשמעון פֶּרְסְקי צאצא של אבי עולם הישיבות רבי חיים מוולוז'ין התבטא בעת ביקורו בתקופת שלהי כהונתו כנשיא לפני כחמש וחצי שנים בעירי אלעד, ואמר "אנחנו אולי עם קטן במספר, אבל עם גדול בתורה".והגדיר את לימוד התורה כ"חדר כושר אינטלקטואלי ורוחני".

בזמן שבו שר החינוך נפתלי בנט חוטף אש על הנאום שלו ביום שני השבוע בכנס באמפיתיאטרון קיסריה כשאמר "לי זה קשה לומר, אבל גם כמעצמת הייטק, יצואני ידע וחידושים לעולם, עלינו להיות מעצמה רוחנית ולייצא ידע רוחני לכל העולם. זה הפרק הבא של החזון הציוני שלנו. ככה נשוב להיות אור לגויים. כי מציון תצא תורה ודבר ה' מירושלים".וכן כשהוסיף וידוי "שלימודי היהדות וההצטיינות בה חשובים בעיניי יותר מלימודי המתמטיקה והמדעים" משמח מאוד לראות שגם דמויות מחוץ למגזר בני התורה יודעים ומכירים ומעריכים את ערך לימוד התורה.

אז נכון שרק לפני כשנה בראיון שנתן לעיתון הבית של הציבור שלו התבטא שר החינוך בצורה פחות חיובית על לימודי הגמרא לעומת לימודי הליב"ה אבל כנראה שהברית שלו עם שר הבריאות הרב יעקב ליצמן השפיע עליו בצורה דרמטית וגם הוא מתחזק בימים קדושים אלו. או זה או שפשוט נחתה אצלו ההבנה שהתבטאויות פומביות כאלו לא רק שלא יזיקו לו בקהל היעד שלו אלא אף מדגישים את הבידול בינו לבין יו"ר מפלגת הליכוד וראש הממשלה מר בנימין נתניהו.

אותו ראש הממשלה ביקר אתמול בבית החולים שיב"א בתל השומר מטרת הביקור הייתה כמובן להתעניין בשלומו של הנשיא החולה אך מקורות יודעי דבר טוענים כי מר נתניהו רצה לראות במו עיניו ששמעון פרס אכן מונשם ומורדם.

נתניהו שהסקרים האחרונים מנבאים לו ירידה דרמטית במנדטים, עלול לחשוש שמא הפעם לא יחזור על עצמו התקדים שאירע בפעם האחרונה שהתמודד ראש בראש מול פרס בבחירות בשנת 1996. כאשר אז הלכו לישון בידיעה שעל פי המדגמים שמעון פרס ניצח ובבוקר קמו בידיעה שנתניהו נבחר בהפרש של כאחוז אחד בלבד מכלל המצביעים.

נתניהו חי ונושם סקרים בניגוד לפרס שתבע את הביטוי הידוע "סקרים הם כמו בושם, אפשר להריח אותם אבל לא כדאי לשתות." נתניהו לעומתו פועל כאילו סקרים הם חזות הכול. הוא נלחם בימים האלו בכל מי שלהערכתו נוגס לו מנדטים. לאחר שיצא מפרשת השבת, הרכבת ,וישראל כ"ץ, כשהוא צולע כמו הילרי קלינטון.

נקווה שהמהלך הבא שלו בניסיון למצוא חן בעיני הבוחרים שברחו לו לא יהיה על חשבון השבת הקדושה. או כמו במילותיו של אותו שמעון פרס "התורה מצווה עלינו לכבד את מנוחת השבת ואת העבודה בימות החול," שבע"ה יהיה לכולנו שבת שלום. ורפו"ש לשמעון בן שמחה בתושח"י.



0 תגובות