בדרך להרחבת הקואליציה: ליברמן ונתניהו יפגשו שוב הלילה

אם ידברו איתנו על מדיניות הביטחון, עונש מוות למחבלים. אני לא רואה שום סיבה שלא להצטרף. אבל לא דרך מתווכים ולא דרך אנשים. הכל קיבלתי דרך התקשורת או דרך מתווכים מטעם עצמם. מה שבטוח לא נתמוך באיימן עודה לראש האופוזיציה"
איתי גדסי וישראל אוחיון 3 Comment on בדרך להרחבת הקואליציה: ליברמן ונתניהו יפגשו שוב הלילה

ליברמן יפגש הערב שוב עם נתניהו • השר יריב לוין ינהל את המו"מ מטעם הליכוד • נתניהו עדכן את ראשי הסיעות • הליכוד: "הפגישה הייתה עניינית, התנהלה ברוח טובה ובסופה הוחלט על הקמת צוותי משא ומתן" • כל הפרטים

צילום: Miriam Alster/FLASH90
אם ידברו איתנו על מדיניות הביטחון, עונש מוות למחבלים. אני לא רואה שום סיבה שלא להצטרף. אבל לא דרך מתווכים ולא דרך אנשים. הכל קיבלתי דרך התקשורת או דרך מתווכים מטעם עצמם. מה שבטוח לא נתמוך באיימן עודה לראש האופוזיציה"
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ח"כ אביגדור ליברמן נפגש הערב (רביעי) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו במטרה ליישר את ההדורים בדרך להצטרפותו לקואליציה. מהליכוד נמסר לאחר הפגישה כי "ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש אחה"צ עם ח"כ אביגדור ליברמן. הפגישה הייתה עניינית, התנהלה ברוח טובה ובסופה הוחלט על הקמת צוותי משא ומתן.  ראש הממשלה מעדכן את ראשי הקואליציה בפרטים".

בעקבות הפגישה החיובית הוחלט כי ליברמן ונתניהו ייפגשו שוב הלילה כדי להמשיך את המו"מ הקואליציוני. השר יריב לוין ינהל את המו"מ מטעם הליכוד. נתניהו עדכן את ראשי סיעות הקואליציה על המו"מ עם ליברמן ועל כך שהוצעו לו תיקי הביטחון והקליטה.

לאחר הפגישה, ראש הממשלה צלצל והודיע לשר הביטחון משה יעלון כי הוא הציע ליו"ר ישראל ביתנו ליברמן את תיק הביטחון בממשלה.

גם גפני עודכן במו"מ עם ליברמן על ידי נתניהו. גפני השיב בתגובה כי "יש הסכם קואליציוני חתום עם יהדוה"ת, לא נאפשר כל שינוי או תזוזה ממנו, בעיקר בנושא הביטחון".

הבוקר כינס ליברמן מסיבת עיתונאים, בה אמר כי אם ימולאו תנאיו ועל רקע מה ששמע בתקשורת שהוצע לו תיק הביטחון ועונש מוות למחבלים, "יש מה לדבר על כניסה לממשלה".

ליברמן אמר: "על ההצעות לשר הביטחון ואחרות שמענו בתקשורת או ממתווכים מטעם עצמם, לא באופן רשמי. אם זה נכון שהוצע ביטחון ועונש מוות זו הצעה רצינית. שום דבר לא השתנה מאז המו"מ הקואליציוני, הבקשות שלנו והתנאים שלנו ידועים, ונתניהו יודע את הטלפון שלי, אין לנו שום כוונה להלבין את כניסת מפלגת העבודה לקואליציה. אנחנו המחנה הלאומי האמיתי. העמדות שלנו ברורות בתחום הביטחון והעליה והקליטה".

"אם ידברו איתנו על מדיניות הביטחון, עונש מוות למחבלים. אני לא רואה שום סיבה שלא להצטרף. אבל לא דרך מתווכים ולא דרך אנשים. הכל קיבלתי דרך התקשורת או דרך מתווכים מטעם עצמם. מה שבטוח לא נתמוך באיימן עודה לראש האופוזיציה".

על חוק הגיוס והחרדים אמר ליברמן: "לנו ברור שאנחנו לא יכולים לקבל 100% מהתנאים שלנו. ברור לנו שהחרדים הם חלק מהקואליציה ואנחנו מדברים על דברים סבירים, היינו כבר בעבר חלק בקואליציה עם חרדים".

מיד לאחר מסיבת העיתונאים, קיבל ליברמן טלפון מנתניהו: בא להפגש, ואכן השניים נפגשו ודנו בהצטרפותו של ליברמן לקואליציה.

מנגד, בעקבות המגעים עם ליברמן, ב'מחנה הציוני' הודיעו כי הערב תתקיים מסיבת עיתונאים בשעה 20:10 במטה המחנה הציוני בת"א, שם צפוי הרצוג להכריז על תום המו"מ עם הליכוד.

הצהריים אמר האחרון במסיבת העיתונאים: "‏אני לא הולך לפי הגחמות של ליברמן. עד שנתניהו יחליט לאן הוא מכוון, אנחנו לא ננהל איתו מו"מ במקביל לליברמן. ‏אם נתניהו רוצה להכניס את ליברמן לממשלה שיכניס אותו ואנחנו נפרק אותו מהאופוזיציה. ‏ יש הזדמנות הסטורית להתקדמות מדינית. נשיא מצרים ביטא משהו שנמצא מתחת לפני השטח כבר חודשים, והאחריות לממש את האופציה היא אצל נתניהו".

"הרצוג, תתפטר!"

ח"כ מיקי רוזנטל קורא ליו"ר מפלגתו הרצוג להתפטר: "לאור הקלון שהטיל על מפלגת העבודה וערכיה, ולאחר הנהגתו הכושלת, על בוז'י להחזיר את המפתחות ולהתפטר מתפקידו לאלתר. מפלגת העבודה לא תוכל להשתקם כל עוד מוביל אותה אדם שהתנהל באורח חובבני ושיחק לידיו של נתניהו שהשתמש בנו וזרק לכלבים".

גם חברת הכנסת סתיו שפיר תקפה ואמרה כי "עכשיו כבר ברור שביבי השתמש בהרצוג כדי להכניס את ליברמן לממשלה. רק אתמול הרצוג עוד ניסה לשכנע אותנו שביבי השתנה ושהוא מוכן לנצל "הזדמנות היסטורית" להגיע להסדר מדיני. אותו נתניהו שכבר עשור מנסה לעבוד על כל העולם שהוא מחויב לחזון שתי המדינות. אותו נתניהו ששותפיו הטבעיים הם בנט, סמוטריץ', אלקין וחזן. כל מה שהפריד בין נתניהו הזה להסכם מדיני זה בוז'י הרצוג אחד לצדו?. זה כבר לא משנה אם הרצוג יזחל לתוך הממשלה או לא. התוצאה בפועל היא שהוא איבד את אמון הציבור ואת האמון של רוב חברי מפלגתו – ועכשיו הוא חייב ללכת.

בליכוד מעדיפים את ליברמן: "טבעי ורצוי"

גם בליכוד מעדיפים את ליברמן בקואליציה ולא את הרצוג. השרה מירי רגב אמרה היום בשיחה עם ראשי הקהילה היהודית בקאן: "אין ספק שליברמן הוא שותף טבעי למדיניות הממשלה בראשות נתניהו. שמחתי לשמוע שליברמן הוזמן לפגישה עם רוה"מ ומקווה שהפגישה תבשיל לכניסתה של "יש ביתנו" לממשלה".

שר המדע אופיר אקוניס: "כפי שאמרתי לפני מספר ימים, עדיפה הצטרפות של ישראל ביתנו לממשלה, על פני העבודה. השותפה הטבעית האמיתית היא מפלגתו של אביגדור ליברמן ולא של בוז׳י הרצוג. טבעי ורצוי שישראל ביתנו היא זאת שתרחיב את בסיס הקואליציה של מפלגות המחנה הלאומי".

השר יריב לוין: "יעד הרחבת הממשלה נמצא בהישג יד. קורא לליברמן לבוא ולסיים את המו״מ עוד היום. המאמץ העצום שעשינו במשך חודשים להביא את ליברמן לנכונות אמיתית להיכנס לממשלה ולהחזיר לימין את 6 המנדטים השייכים לו- הצליח ואני מברך על כך. יש לנו כוונה לקיים מו״מ אמיתי ומהיר כדי לסכם את הדברים ללא דיחוי".

ומה אומרים החרדים? 

שר הבריאות יעקב ליצמן בירך על האפשרות להרחבת הקואליציה והדגיש כי הוא מצפה שלא ישתנו קווי היסוד ובייחוד חוק הגיוס.



3 תגובות

מיין תגובות
  1. 3

    עולם השקר בהתגלמתו ראו מה אמר השקרן הזה רק לפני כמה ימים אבל מילה שלי זה מילה

  2. 2

    ליברמן תשאר באופזצייה

  3. 1

    שידוך מעולה שקרן ושקרן