דרמה • למרות ההתאוששות, לבייב בקשיים: מבקש הסדר חוב

על רקע קשיים בעסקיה ברוסיה, ירידת ערך הרובל והמלחמה באוקראינה, תתקשה החברה לשלם למחזיקי האג"ח
ישראל פריי No Comments on דרמה • למרות ההתאוששות, לבייב בקשיים: מבקש הסדר חוב

6 שנים מאז שהגיעה להסדר חוב עם נושיה, אפריקה ישראל נקלעת שוב לקשיים • בהודעה דרמטית לבורסה, מבקשת החברה לפתוח במו"מ עם מחזיקי אגרות החוב שלה • ברקע: דרישות לפירעון חובות עתק מהבנקים

צילום: שניאור שיף
על רקע קשיים בעסקיה ברוסיה, ירידת ערך הרובל והמלחמה באוקראינה, תתקשה החברה לשלם למחזיקי האג"ח
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שש שנים אחרי שנקלעה לקשיים פיננסיים שאיימו למוטט אותה, שוב מבקשת חברת אפריקה ישראל להגיע להסדר חוב עם נושיה, במטרה למחוק חלק ניכר מהתחייבויותיה ולהצליח להתגבר על קופת המזומנים ההולכת ומידלדלת. עם פתיחת המסחר בבורסה לניירות ערך, קורסת מניית החברה בכעשרים אחוזים.

חובותיה של אפריקה עומדות על כשלש מיליארד ומאתיים מיליון ש"ח, למחזיקי אגרות החוב בסדרות סדרות כ"ו, כ"ז וכ"ח. על רקע קשיים בעסקיה ברוסיה, ירידת ערך הרובל והמלחמה באוקראינה, תתקשה החברה לשלם למחזיקי האג"ח, ועל כן הודיעה כי תפתח במו"מ מולם להסדר נוח.

ההודעה הדרמטית של אפריקה לא הפתיעה את שוק ההון, שהתוודע – בין היתר – לבקשה לפירעון מיידי של הלוואה בת כמאתיים מיליון דולרים של בנק רוסי – בנוסף לחובות נוספים לבנקים שהגיע מועד פרעונם – שעל פי הערכה היו הקש ששבר את גב החברה.

אפריקה ישראל היא חברה בורסאית הנמצאת בשליטת איש העסקים לב לבייב. בשנותיה הטובות נחשב לבייב לבעל מגע זהב, והתקשורת העולמית עקבה בהשתאות סוחר היהלומים האנונימי מבוכרה שהצליח לטפס אל פסגות העושר.

הסדר החוב אליו הגיע אפריקה לפני 6 שנים סימל את סוף עידן הפריחה של החברה, שאיבדה לעצמה ולמשקיעיה מיליארדי שקלים. יצוין כי לבייב מנהל עסקי ענק בענף היהלומים, שמוחזקים באופן פרטי על ידיו, ואין בינם לבין חובות אפריקה כל קשר.



0 תגובות