קבוצה מראשי חסידות סאטמר טבעה בחופי פלורידה

"הם מראשי ותומכי סאטמר, אבל לא רק", אומר ל'קול חי' ח"כ מנחם אליעזר מוזס. "הם תמכו במוסדות, קמחא דפסחא, ובצדקות רבות בכל רחבי העולם ובארץ"
ישראל פריי 3 Comment on קבוצה מראשי חסידות סאטמר טבעה בחופי פלורידה

דיווחים קשים מעבר לים: קבוצה שמנתה חמשה מראשי ונכבדי חסידות סאטמר, נקלעה למערבולת בים, וטבעה • הנגידים הרבניים יצחק רוזנברג וחיים פרנס זכרונם לברכה • אילי הון ותומכי תורה: פרופיל לדמותם

"הם מראשי ותומכי סאטמר, אבל לא רק", אומר ל'קול חי' ח"כ מנחם אליעזר מוזס. "הם תמכו במוסדות, קמחא דפסחא, ובצדקות רבות בכל רחבי העולם ובארץ"
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אבל גדול: בשעה האחרונה התקבל דיווח מעבר לים על אסון כבד בחסידות סאטמר שבארה"ב, כאשר חמישה מבכירי וראשי הקהל בחסידות סאטמר – קרית יואל במונורו, טבעו במהלך שיט במיאמי. ע"פ הדיווחים הראשוניים, שניים מראשי הקהילה מצאו את מותם ושלושה אחרים פצועים קשה.

על פי דיווחים ראשונים שמגיעים ממיאמי, החסידים נסעו בספינת שיט, וככל הנראה נקלעו למערבולת בלב ים. כוחות ההצלה שהגיעו למקום חילצו שלושה במצב קשה מאוד.

שמותיהם של שני המכובדים שמצאו את מותם בלב ים הם ראש הקהל הרב יצחק רוזנברג, והשני הוא הרה"צ ר' חיים פרנס מקריית יואל.

ר' יצחק אנגלנדר, שהיה ביאכטה, הצליח להיחלץ, והיה הראשון להזעיק את הכוחות. ר' אנשל הרשקוביץ ור' אהרון ורצברגר שהיו אף הם על הספינה, נמשו ממנה כשמצבם טוב.

עם היוודע הבשורה הקשה, התעטפה יהדות ארצות הברית באבל כבד. "הם מראשי ותומכי סאטמר, אבל לא רק", אומר ל'קול חי' ח"כ מנחם אליעזר מוזס. "הם תמכו במוסדות, קמחא דפסחא, ובצדקות רבות בכל רחבי העולם ובארץ. זאת אבידה קשה שאין לתאר".

הרב יצחק רוזנברג החל את דרכו בחסידות בערוב ימי האדמו"ר בעל ה'דברי יואל' זצ"ל, וכוכבו דרך אצל ממשיכו בעל ה'ברך משה' אז מונה לחבר הנהלת המוסדות בישראל וסגן ראש הקהל. מאז הפך לדמות החזקה באימפריה החסידית, והיה ממובילי הכתרת מוהר"א מסאטמר לאדמו"ר. לפני שנתיים מונה לראש הקהל.

במשך כהונתו רבת השנים במוסדות, ניהל הרב רוזנברג את בית המדרש 'היכל רוזנברג' הממוקם במרכז קרית יואל במונרו. מדובר על בית מדרש מהמפוארים שבארה"ב ובו אלף מקומות ישיבה ומשמש אך ורק כבית מדרש לתורה וללא תפילות בכלל.

הרב חיים פרנס – כשמו כן הוא זכה לגדולה בתורה ולעשירות רבה, וזכה לנצל זאת ע"י היותו איש חסד אדיר ומהנדיבים הבולטים בחסידות סאטמר.

הרב חיים פרנס זצ"ל היה נכדו של האדמו"ר מסטרופקוב זצ"ל ואחיינו של האדמו"ר בארץ, אביו הרה"צ ר' ישראל פרנס היה נכד של הרה"צ ר' שלום מסטרופקוב זצ"ל.

היה ידוע כאחד ממקורבי האדמו"ר מסאטמר בעל הברך משה זצ"ל, שעבר להתגורר במיוחד בקרית יואל אחרי שהרבי הנוכחי עלה לכס האדמו"ר, ומסייע רבות לחסידות כולה, לאחרונה הקים בית מדרש ענק לזכר קודשי סטרפקוב.

על בניינים רבים של בתי מדרש, מוסדות תורה, חינוך וישיבות מתנוסס שמו של רוזנברג, שהזיל מכספו לבנייתם. בביקורו האחרון של האדמו"ר מסאטמר בארץ, תרם רוזנברג סכומי עתק לטובת המסע ולהקמת האוהל המיוחד במירון.



3 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    מי שקצת מכיר את ר' יצחק יודע שאין הרבה נגידים כמוהו.
    חי באמונה כל חייו שהכסף זה רק פיקדון אצלו, תרם לכל אחד גם לאלו שלא היו בדיוק באותם דעות כמוהו וד"ל.
    מי מאמין שאנחנו כותבים עליו זצ"ל.
    ר' יצחק אין מלווין לו לאדם אלא מצוות ומע"ט, שעות של לימוד התורה שלמדו צעירי צאן ,בחורי החמד, ואברכי הכולל, בבנינים שבנית בטירחא דממונא ובטירחא דגופא יעמדו לזכותך.
    ובוודאי הבטחתו של מרן רבינו הקדוש בעל דברי יואל מסאטמר זי"ע "איך וועל נישט שולדיג בלייבן פאר די וואס וועלן טוהן פאר מיינע מוסדות" (תרגום. אני לא ישאר חייב לאלו שיפעלו ויתרמו למוסדות) יגן בעדך אמן ואמן.