רבע הישראלים סבורים כי קיים חשש לשואה נוספת

    רוב מוחלט של כ-80% מבני הנוער ענו כי הם מאמינים שהאנטישמיות היא בעיה כאן, בישראל- ולא רק של יהדות התפוצות. בהמשך לכך, כ-90% מבני הנוער טענו כי תפקידה של מדינת ישראל הוא לסייע ולהתגייס למען יהודי התפוצות כאשר מתרחש אירוע אנטישמי בחו"ל
    דוד קורצוייל No Comments on רבע הישראלים סבורים כי קיים חשש לשואה נוספת

    65% מהישראלים נוהגים להצניע את היותם ישראלים בחו"ל ו- 56% חוששים לטוס • היקף השיח האנטישמי ברשת נמצא בעליה חדה החל מתחילת גל טרור הסכינים • הביטוי האנטישמי הנפוץ ביותר: 'היטלר צדק'

    שואה | אילוסטרציה צילום: יוסי ברויער
    רוב מוחלט של כ-80% מבני הנוער ענו כי הם מאמינים שהאנטישמיות היא בעיה כאן, בישראל- ולא רק של יהדות התפוצות. בהמשך לכך, כ-90% מבני הנוער טענו כי תפקידה של מדינת ישראל הוא לסייע ולהתגייס למען יהודי התפוצות כאשר מתרחש אירוע אנטישמי בחו"ל
    0:01
    26.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on ניצול החיים – ההכנה הטובה למתן תורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בדיון מיוחד של הליגה נגד השמצה שנערך אתמול בירושלים, בהשתתפות מובילי דעת קהל ונציגי ארגונים יהודיים בינלאומיים, הוצגו תוצאות הסקר המקיף שערכה הליגה בקרב בני נוער בישראל, לרגל יום הזיכרון לשואה ולגבורה.

    הסקר העלה כי למעלה משליש מבני הנוער בישראל ציינו כי הם חשים איום קיומי ופחד בעקבות תקיפות אנטישמיות בחו"ל וכ-43% הסכימו שיש להם גורל משותף עם בני נוער יהודיים בחו"ל. רוב מוחלט של כ-80% מבני הנוער ענו כי הם מאמינים שהאנטישמיות היא בעיה כאן, בישראל- ולא רק של יהדות התפוצות. בהמשך לכך, כ-90% מבני הנוער טענו כי תפקידה של מדינת ישראל הוא לסייע ולהתגייס למען יהודי התפוצות כאשר מתרחש אירוע אנטישמי בחו"ל.

    בדיון ציין יעקב חגואל, סגן ומ"מ יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית, את הסקר שיזמה ההסתדרות הציונית העולמית ונערך על ידי מכון מדגם- ייעוץ ומחקר בחודש ינואר האחרון לרגל יום השואה הבינלאומי- אשר העלה כי 65% מהישראלים נוהגים להצניע את היותם יהודים/ישראלים בחו"ל, 56% חוששים לטוס לחו"ל וכ- 25% חושבים שעלולה להתרחש שואה נוספת

    במקביל,  מכון 'שם עולם' לחקר, חינוך והנצחת השואהמציג תוצאות שעולות ממחלקת המחקר של חברת Buzzilla, העוסקת בניטור ומחקר ברשת החברתית, בחנה את היקף השיח האנטישמי ברשתות החברתיות. מהנתונים שהופקו עולה כי העלייה בשיח האנטישמי, אשר הגיעה לשיא במהלך מבצע "צוק איתן" והמשיכה לזנק לאור גל הטרור שפוקד את ישראל מספטמבר 2015, מסרבת לדעוך. עם פרוץ גל טרור הסכינים ועד היום חלה עלייה חדה של כמעט פי 4 בשיח האנטישמי לעומת החודשים שקדמו לאירועי הטרור, כאשר היקף שיא של התבטאויות אנטישמיות נרשם בחודש דצמבר האחרון.

    עוד עולה מהדו"ח כי הביטוי האנטישמי הנפוץ ביותר ברשת הוא 'היטלר צדק' (50%), אחריו 'שונא את היהודים' (22%), 'לשרוף את היהודים' (11%), 'שונא את העם היהודי' (11%), ו'יהודים דפוקים' (6%).

    כמו כן, נרשמו ברחבי הרשת החברתית דפי פייסבוק רבים שבהם מתנהל מסע הסתה אנטישמי מצד החברים בהם. הדף שבו נרשמו התגובות האנטישמיות הרבות ביותר בשנה החולפת הוא Middle East Monitor שבו כ-710 אלף חברים, ואחריו הדפים Americans Against Genocide in Gaza, Images Of Palestine, Israel Lies and Deceits ו- International Solidarity Movement (הרשימה המלאה במחקר שמצורף להודעה זו).

    ובכל זאת, שני הפוסטים שגררו את ההתבטאויות האנטישמיות הרבות ביותר הגיעו מדף הפייסבוק השמיני במידת ההסתה שבו ברשת: AJ+, דף הפייסבוק השייך לאלג'זירה. בפוסט עם ההתבטאויות האנטישמיות הרבות ביותר הוצג סרטון שבו מראים ילדים שלכאורה בית ספרם נהרס ע"י צה"ל. פוסט זה קיבל לא פחות מ-1.2 מיליון צפיות, כ-33 אלף שיתופים, כ-20 אלף לייקים ומאות רבות של תגובות. בפוסט נוסף שקיבל 1.8 מיליון צפיות, 12 אלף לייקים, כ-34 אלף שיתופים וקרוב ל-2000 תגובות – נראים לכאורה שוטרים מאיימים להרוג בגז פלסטינים (פוסטים נוספים- במחקר שמצורף להודעה זו). יש לציין כי מדובר בתגובות אנטישמיות לפוסט ולא באיזכורים אנטישמיים בפוסט המקורי.

    נקודות השיא של גילויי האנטישמיות ברשת הגיעה בחודש דצמבר האחרון – בשיאו של גל טרור הסכינים – במהלכו הועלו כ-2500 פוסטים אנטישמיים שכל אחד מהם גרר בעקבותיו עשרות, ובמקרים מסוימים אף מאות תגובות אנטישמיות נוספות, לייקים ושיתופים, לעומת כ-700 פוסטים שנרשמו כחודש לפני גל הטרור.



    0 תגובות