סופ"ש אקטואלי: אתגרי המגזר מעלים כאב לצד תקווה • יוסי לזר

    יוסי לזר No Comments on סופ"ש אקטואלי: אתגרי המגזר מעלים כאב לצד תקווה • יוסי לזר
    17:38
    26.04.24
    אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    "מורשת זו של הורי אשר גידלו משפחה רב גונית לתפארת אשר בחלקה חרדית, חלקה דתית לאומית ,ובחלקה מתגוררת בקיבוץ גינוסר, מלווה אותנו והיא הדבק המאחד והמחבר באהבה גדולה איש לאחיו על אף הדעות השונות כי אכן יש בנו הרבה מן המאחד ומעט מן המפריד".

    המילים האלו לא נשמעו באיזה כנס סגור שעוסק בנוער או באיזה מפגש הדן בצורכי השעה. את הנאום הזה שמעתי עת שהוזמנתי להשתתף בשבוע שעבר בטקס השבעתו של הח“כ החדש הרב יגאל גואטה מש“ס באחד הימים הקרים ביותר השנה המילים האלו חיממו את הלב.

    בזמן שבסדרת כתבות בתקשורת הציגו את המגזר החרדי כמגזר שעומד בפני התפרקות כמגזר שבו יש תופעה כואבת של יוצאים בשאלה ושל כאלה שנוטשים את המגזר, היה מרענן מאוד לשמוע מעל בימת הכנסת ח"כ ממפלגה שמייצגת את שומרי התורה, נושא בגאון ובגאווה את הנאום המאחד הזה.

    רבים ניסו לשייך את איש העשייה והח"כ החדש אליהם, אם זה הצעירים ואם זה אנשי השטח ואפילו ראיתי קבוצות שמגדירות עצמם כחרדים עובדים וכולם מקווים ומייחלים שהנה בא הנציג שלהם לכנסת.

    אני חושב וכך אני מבין מיגאל שהוא מייצג את הגורם המאחד או כפי שהציג בנאומו הייצוג שלו זה הייצוג של הרב גוניות. מחברה שבעבר היינו קטנים כ 2 אחוז מהחברה הישראלית ,כיום המגזר החרדי מונה קרוב ל 15 אחוז מהחברה הישראלית כשב"ה היד עוד נטויה.

    אז נכון למרבה הכאב יש תופעה של נוער נושר ויש תופעה של חוזרים בשאלה וברור שחובה עלינו להכיר בתופעה הזאת לכאוב אותה ולעשות כמיטב יכולתנו לעזור במקרים הללו.

    בעבודתי כרכז בפרוייקט של עמותת עלם שעוסקת עשרות שנים בטיפול בנוער נושר ובנוער טרום נשירה כשעיקר עבודתה הייתה בהתחלה בערים חילוניות ובנוער נושר מהמגזר הכללי ובשנים האחרונות החלה העמותה לפעול גם בערים החרדיות. אני נפגש רבות עם בני נוער שעדיין מחפשים את ההגדרה העצמית שלהם ואת המקום שלהם בעולם.

    אבל לצד הכאב יש גם תקווה גדולה. יותר ויותר אנשים מהמגזר שלנו באים ומשקיעים לילות כימים לטיפול ועזרה לאותם נערים כך שלהציג בכתבה את אלו שנשרו ולהתייחס רק לזה ולקרוא לזה התפרקות זה לחטוא לאמת בצורה בוטה.

    לצד הנושרים קמים חרדים שלומדים את התחום בצורה מקצועית שעושים עבודת קודש איכותית ואמיתית כשאני רואה את זה אני רואה מגזר שלא רק שאינו מתפרק אלא מגזר שפורח מגזר שגדל ובעיקר מגזר שנהיה מגוון.

    ככל שהציבור גדל יש יותר ויותר קבוצות שמוצאות את הנישה שלהם בתוכו היום הציבור החרדי למד להכיל גם את אלו שעובדים לפרנסתם גם את אלו שלומדים באקדמיה כשההכלה הזאת היא לא רק מהצד של המיינסטרים החרדי שלאט לאט מכיר בקבוצות הללו ולא רק בקמפיינים ערב הבחירות כשכבר בבחירות האחרונות הכינו סרטוני תדמית של דגל התורה בכיכובם של זוג חלוני, אומנם המטרה הרשמית הייתה שהסרטונים פונים למגזר הכללי אך עיקר הפעילות הייתה אצל אותם חרדים שרוצים להמשיך להיות חלק מהמגזר החרדי גם אם הם עזבו את ספסלי בית המדרש.

    המכנה המשותף לקבוצות החישניקים [חרדים ישראלים] והחרדים העובדים ואפילו החרדקים[חרדים שמשרתים בצבא] הוא המילה "חרדים" כולם רוצים להמשיך ולהיות חלק מהמגזר הגדל והמתפתח הזה .אז ברור שאסור להתעלם מהשוליים שגם גדלו באותו ייחס שבו גדל המגזר כולו שהם עדיין לא מוצאים את מקומם בתוככי המגזר החרדי. אך ככול שהמגזר החרדי ימשיך לגדול ולהתפתח ולהתרחב בטוחני שגם הם יוכלו למצוא את מקומם אצלנו ובעיקר אנחנו נמצא את המקום בשבילם.



    0 תגובות