סערת התיעוד ב'קול חי' • מה אתם באמת יודעים על סאסוב?

    דוד לזר 6 Comment on סערת התיעוד ב'קול חי' • מה אתם באמת יודעים על סאסוב?
    10:12
    02.06.24
    בצלאל קאהן ודוד חכם No Comments on "זו ההצעה שישראל העבירה לחמאס, אבל ביידן תיבל את זה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אמש (שלישי) חשפנו באתר 'קול חי' תיעוד ממעמד ה'הקפות השניות' בחסידות סאבוב שבגני תקווה. בתיעוד הווידיאו, נצפה האדמו"ר כשהוא רוקד עם ספר התורה בעיצומה של ההקפה הרביעית, האדמו"ר החליק על הקרקע כשבנס – ספר התורה לא נפל או נגע ברצפת בית המדרש.

    תיעוד הדרמה בסאסוב • בשיא הריקודים האדמו"ר נפל והשמחה המשיכה

    לאחר הפרסום באתר 'קול חי' הפך התיעוד לוויראלי ברשת, והדעות לגבי פרסומו היו חלוקות. רבים הזדעקו וטענו כי בעצם פרסום הסרטון משתמע חלילה זלזול בכבוד האדמו"ר שליט"א, מנגד טענו רבים אחרים כי דווקא התיעוד מראה את גדולתו הרבה של האדמו"ר, כי גם לאחר נפילתו במהלך הריקודים בהקפות – השמחה לא פסקה והריקודים לא נעצרו.

    אולם אין ספק, כי בעקבות התיעוד – רבים נחשפו לחצר הקודש של האדמו"ר מסאסוב, להנהגותיו ולדרכו המיוחדת בעבודת ה'. בשיחה עם אחד מחסידיו הוא מספר לאתר 'קול חי' כי "התיעוד שנחשף הוא מתוך ההקפה הרביעית בהקפות השניות שידועים בשיאם", לדבריו, "חודש תשרי הוא השיא של השנה, שמחת תורה הוא הלב של חודש תשרי וההקפה הרביעית היא הנקודה הפנימית שמתפרצת".

    עוד הוא מספר ל'קול חי' כי "שיאם של ההקפות הם בהקפה רביעית כשאדמו"ר רוקד בדבקות לכבודה של תורה – ריקוד שהוא על פי סוד בהקפת משה רבינו – שאין אנו יכולים לעמוד עליו או להבין בו".

    מלבד המיוחדות של ההקפה הרביעית, בחסידות סאסוב יודעים כי כל הקפה מסוגלת להשגת מעלה אחרת. "בהקפה השישית האדמו"ר רוקד עם בחורי החצר על מנת להשפיע עליהם השפעות מרובות ולהצלחה בזיווג הגון, בהקפה השביעית כמידי שנה נוהג האדמו"ר שליט"א לרקוד עם כל ילדי החמד המצפים בכיליון עיניים, בבחינת 'וירד משה מן ההר אל העם' והאדמו"ר שבמשך כל השנה מהווה כותל למאות בחורים המוצאים אצלו אוזן קשבת ויכולת הבנה וניתוב רגשותיהם אל מחוזות רוחניים אמיתיים – יורד אל צעירי הצאן, לשיר איתם 'ותגדלת לתורתך', תוך כדי שההורים והחסידים מפזזים לכבודה של תורה, להמשיך ההשפעות לגדל את בניהם לתורה ותפילה", מספר החסיד בהתלהבות גדולה.

    על רגעי הפרידה מהחג, הוא מספר לאתר 'קול חי' כי "הפרידה מהחג נמשכת זמן רב מאוד, התזמורת מנגנת בהתרגשות את הניגון הידוע של הרב יצחק אונגוואר 'כאשר זכינו' ועיני כולם דומעות בהודיה להשם יתברך על ימי חג מרוממים בצל הקודש", הוא אומר ומוסיף כי, "בסיום, מלווים את האדמו"ר לביתו בשירים וריקודים, לאחר מכן, האדמו"ר מברך את כל הקהל בברכות מכוונות בכלליות ובפרטיות ברוחניות ובגשמיות".

    "התחושה ברגעים אלו, היא ממש של 'ומה נהדר מראה כהן בצאתו בשלום מבית קודשי הקדשים'", מספר החסיד לסיום.

    בתגובה אחרת שפורסמה אמש בעקבות חשיפת התיעוד באתר 'קול חי' נכתב על ידי אחד ממקורבי החצר, כי "עד לעת עתה לא כתבתי כלום. אבל חייב אני לשתף אתכם בשיחת היום בפי כל מי ומי שראה את הסרטון".

    "כ"ק האדמו"ר מסאסוב הראה עזות דקדושה שאפילו שהחליק, ידע שמחזיק ס"ת והרים ידיו כלפי מעלה כדי שלא יקרה ח"ו וח"ו בזיון התורה, (אין בן אנוש מסוגל לכזה גדולה, היות והמוח האנושי מיד מנסה להיתפס או להיאחז או לתפוס את עצמו בידיו או בכל דבר הנמצא סביבו ללא מחשבה כלל) זהו תמצית השיחות המתנהלות בחצרות החסידים", כותב המקורב לחסידות.

    "כאוהד גדול מן הצד תהיו גאים בכ"ק מרן האדמו"ר מסאסוב ובעיקר בסרטון המראה את תפיסת מחשבתו בכל רגע ורגע", כתב לסיום.

    בתיעוד חדש שמתפרסם כאן לראשונה, נראית ההקפה השביעית בבית המדרש סאסוב כשהאדמו"ר רוקד עם ילדי החסידות, כמידי שנה בשנה.



    6 תגובות

    מיין תגובות
    1. 5

      אם היו מי שצחקו כשראו את הוידאו ההוא, הרי זו סגולה ידועה לצחוק כשנופלים, זו סגולה שהנפילה תהפוך לסימן טוב כידוע מהקדמונים.
      אני כשראיתי את הוידאו נבהלתי כי אני יודע שהאדמו"ר הוא חולה לב, לפני כ15 שנה נדם לבו והוא הגיע למצב של מוות קליני, אז הוא קיבל על עצמו לעסוק בחינוך הדור הצעיר ובנס הוא חזר לחיות, ואכן מאז הוא נכנס לעובי הקורה לטפל בבעיות של צעירים נושרים והוא מצליח בגדול ב"ה. ומאז הגבאים ובני המשפחה כל הזמן שומרים עליו שלא יתאמץ כי הלב שלו מאד חלש, ולכן הנס הזה הוא נס כפול ומכופל, שהוא נפל ולא קרה לו כלום, ה' יעזור הלאה.

    2. 4

      ובכל זאת, לא הסרתם את הוידאו, אני יודעת על מישהו שהסיר את האתר מ"נתיב" בגלל הוידאו הזה.

    3. 3

      אחרי שראיתי את הסרטון
      56איש כולל ילדים

    4. 2

      למגיב 4 מה פשר(תוכן) תגובך-נמק (הסבר) שכוייעחך?,.'/!!!!!!!!!!!