בצל המלחמה: בוטלו ההקפות השניות בכל רחבי הארץ

נתי קאליש No Comments on בצל המלחמה: בוטלו ההקפות השניות בכל רחבי הארץ

בשל המלחמה הקשה בהוראת גדולי ישראל לא יתקיימו אירועי ההקפות שניות בריבי הארץ. גדולי התורה והאדמורי"ם קוראים לציבור להרבות בתפילה על המצב הקשה ששורר בארץ הקודש

צילום: הקרן למורשת הכותל
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

עקב מלחמת "חרבות ברזל" עם אויבי ישראל המרצחים צמאי הדם, בהוראת גדולי ישראל והאדמורי"ם לא יתקיימו אירועי ההקפות שניות.

האירועים הגדולים בכותל המערבי ובכפר חב"ד בוטלו בשל הסכנה והמצב הקשה.

מבית מרן הגר"ד לנדו נמסר לציבור: "עמו אנוכי בצרה: רבן של ישראל הגר"ד לנדו הורה לבטל את כל אירועי הקפות שניות בכל היכלי הישיבות ובתי המדרש. והוסיף כי יש להרבות בתפילה וחיזוק לרגל המצב הקשה".

מרן ראש הישיבה הגרמ"ה הירש הגיע למעונו של רשכבה"ג מרן הגר"ד לנדו כדי לדון כיצד לנהוג בעולם הישיבות והאם להישאר בישיבות לחיזוק לימוד התורה, מרן שליט"א ביקש לבדוק עם גורמי ביטחון את רמת הסיכון בהתכנסויות.

מבית מרן הגר"י זילברשטיין נמסר: "כשנודע למרן הגר"י זילברשטיין שליט"א בשמחת תורה בבוקר את דבר האסון הנורא, הורה יחד עם הגר"י סילמן שליט"א לבטל את הקידוש שהיה אמור להתרחש באמרו איך אפשר לשמוח בשעה שאחינו בנ"י נתונים בצרה ובשביה, לאחר מכן ערך מי שבירך בבכיות נוראיות על כל הפצועים והשבויים.

קודם שניגש לתפילת מוסף, נשא דברי חיזוק ואמר שבבני ברק אין צריך לפחד כי יש את הבטחת החזו"א שבזכות התורה ושמירת השבת לא יהיו פצצות ואסונות.

לאחר מכן ביקש בדמעות מכל הקהל, שיקבלו על עצמם ללמוד בכל יום שני הלכות שבת, בהביאו את דברי חז"ל כל השונה הלכות בכל יום מובטח לו שהוא בן העולם הבא, וציטט את דברי הפיוט כי אשמרה שבת – קל ישמרני.

מרן הגר"י זילברשטיין שליט"א ביקש בבכי שיעבירו את המסר לכל כלל ישראל, כי אם אנחנו נתחזק בשמירת השבת, שזה כולל בלימוד הלכות השבת, הרי שיסור חרון אף מעם ישראל, ולא ישמע עוד שוד ושבר בגבולינו. עמוד ההוראה חזר על הדברים גם בעצרת החג שהתקיימה יחד עם סעודה שלישית, ואכן רבבות עם ישראל החלו ללמוד ברבים, ביחידות, עם בני ביתם, הלכות שבת, ללמוד וללמד, לשמור ולעשות"

במענה לשאלת בחורי ישיבות השוהים בדרום בישיבות, ושרויים בפחד גדול, ואינם יכולים לשוב לביתם. הורה מרן שליט"א כי הישיבה היא המקום המוגן ביותר, משום ש'תורה מגנא ומצלא', והורה לבחורים לשבת ולומר תהילים וללמוד הלכות שבת, ובכך ינצלו מכל רע.

בחצר הקודש ויז'ניץ הורו על ביטול טיש צאת החג. המשב"ק הרב שאול גרינברגר נשא עם צאת החג דברים בשם האדמו"ר ואמר: "להישאר רגועים ושלווים ולהרבות בתפילה – עת צרה היא ליעקב".

 

מדוברות הכותל המערבי שם היו אמורים להתקיים הקפות שניות המוניות נמסר: "בהוראת רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הרה"ג שמואל רבינוביץ שליט"א בוטל מעמד הקפות שניות המרכזית שהיה אמור להתקיים הערב ברחבת הכותל המערבי.
בשעה זו ובמהלך השעות הקרובות יתקיימו מנייני תפילה ברחבת הכותל המערבי לרפואתם של הפצועים ולשלומם ולחזרתם הביתה של השבויים והנעדרים ולהצלחת חיילי צה"ל וכוחות הביטחון הנלחמים בשעה זו בחזיתות השונות".

בחצר הקודש צאנז לפני עריכת ההקפות הבוקר אמר הרבי מצאנז יחד עם אלפי החסידים 15 פרקי השיר המעלות. שיר המעלות ממעקים אמרו פסוק בפסוק בבכיות עצומות.

בבית החולים מרכז רפואי צאנז לניאדו התקיימה ישיבת חרום בהשתתפות ח"כ משה רוט ונערכו לקבלת פצועים. במקביל, שוחררו בהוראת רבני הבי"ח מאושפזים כדי לפנות מקום לפצועים מהזירות השונות.

מבית הרב הראשי לישראל הגר"ד לאו נמסר: "עת צרה היא ליעקב: הרב הראשי לישראל הגר"ד לאו מחזק בשעות קשות אלו את ידי חיילי צהל, כוחות הביטחון וההצלה ואזרחי מדינת ישראל. הרב הראשי קורא לכלל הציבור להתאחד, להתפלל לשלומם של חיילי צה"ל כוחות הביטחון והאזרחים החטופים ולרפואת הפצועים.

כמובן שחובה להישמע לכל הנחיות החירום מפי כוחות החירום ולשמור על החיים. הרב הראשי קורא לציבור הרחב לקרוא את פרקי התהילים, כ, קכ"א, ק"ל".



0 תגובות