סערת השקדן • נכדי מרן: הרב אלישיב לא רווה נחת מהספר

    צבי הדס No Comments on סערת השקדן • נכדי מרן: הרב אלישיב לא רווה נחת מהספר
    10:27
    23.05.24
    איתי גדסי ויענקלה פרידמן No Comments on סטרוק: "הדבר היחיד שהפתיע אותי – שהטבח התבצע בדרום"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר התגובה שהובאה באתר 'קול חי' מפי מחבר ספר השקדן על הדברים שכתב חיים כהן, מנאמני ביתו של מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל אודות התנגדותו של מרן לספר השקדן, יצא אתר 'קול חי' ובדק עם נשואי הפולמוס, נכדי הרב, מה היה.

    סערת 'השקדן' • האם מרן הגרי"ש היה נגד הספר?

    הרב אליהו רימר והרב אריה אלישיב, נכדיו של מרן טענו גם היום בתוקף כי מרן הכיר את ספר השקדן ופעמים רבות הוקראו בפניו מסיפורי הספר, והוא לא רווה נחת מכך, וזאת לדבריהם, בלשון המעטה. לטענתם הרב אלישיב אף ביקש בצוואתו כי לא יוציאו את תולדות חייו, בשל אי דיוקים שעלולים להיות.

    כזכור, אתמול טען מחבר הספר (שבוחר להישאר אנונימי) כי: "מרן זצ"ל לא קיבל את הספר "השקדן" לידיו ולא ראה אותו, כפי שמסר לי נכדו מקורבו רבי אריה אלישיב שליט"א. הביטוי מלא שקרים על הספר סביר ביחס למה שחשד את כל הספרות והעיתונות בימינו, והדבר שאמר על שם הספר "השקדן" נכון כפי ששמעתי מעד השמיעה ששאלו וענה לו. אין זה אלא עוד סיפור על ענוותנותו של מרן זצוק"ל.

    על טענת חיים כהן כאילו אחד הסיפורים אינו מדוייק הגיב מחבר הספר כי "הסיפור עם ההספד על האוסטרובצער-רבי, צוטט בדיוק ב"השקדן" עם ציון המקור בשוליים, מתוך אחד מספרי הרב צורן (ספרי הגר"י זילברשטיין שליט"א חתן מרן זצוק"ל), בשם ר' אליעזר רוט, לוקח נכדתו של מרן זצוק"ל. הטעות הינה במקור, ובהערת השוליים ב"השקדן" ישנה תמיהה על אמיתות הסיפור, היות והמגיד רבי נטע זצ"ל נפטר לפני האוסטרובצער-רבי, וכמדומני גם לפני שמרן זצוק"ל עלה לירושלים… האם אכן שאל הנכד ר' אליהו רימר את סבו מרן זצ"ל על הסיפור או לא, איני יכול לדעת. אבל אם השאלה נשאלה – היא על סיפורו של בן-דודו ר' אליעזר רוט, ולא על "השקדן". זכיתי, והספר "השקדן" חיזק רבבות בני ישיבות ואברכים לתורה, לפי התגובות שאני קיבלתי".



    0 תגובות