האזינו • הרב אפרתי על אמירת גפני: "שקר, כזב ורמיה"

    מני גירא שוורץ | צילום: בעריש פילמר 16 Comment on האזינו • הרב אפרתי על אמירת גפני: "שקר, כזב ורמיה"
    6:22
    16.04.24
    הרב בנימין מילצקי No Comments on הצטרפו לאלפי הלומדים: בבא מציעא דף מ"ח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כעס באגודת ישראל וזעם בחסידות סלונים על חבר הכנסת משה גפני, נוכח התבטאות, שיקרית לדעתם, נגד האדמו"ר מסלונים, מנהיג המאבק בעמנואל לעצמאות החינוך החרדי.

    בראיון לקו עתונות אמר ח"כ גפני כי המאבק בעמנואל היה על כסף, (כלומר שסלונים יוכלו להקים בי"ס נפרד במימון מלא של המדינה) וכך גם סבר מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל. יצויין כי ההחלטה לצאת למאבק ציבורי התקבלה לאחר שבג"צ סירב לאפשר הקמת מוסד עצמאי, אפילו פרטי, והכריח את חסידי סלונים לקבל את כלל הבנות ולהישאר ללמוד עמן באותו בית ספר.

    האדמו"ר מסלונים שהחליט לצאת למאבק על ההחלטה הזו, בה ראה התערבות בעצמאות החינוך החרדי, עלה למעון מרן הרב אלישיב זצ"ל, שלהפתעת הנוכחים קיבל עמדת האדמו"ר והכריע לצאת ולהפגין, כשהוא עצמו מתכוון להשתתף.

    הערב הציג מני גירא שוורץ הקלטה במהדורה המרכזית שבה נשמע הגאון רבי יוסף אפרתי משוחח עם יהודי שהתקשר אליו לאחר הפרסום המסעיר לשמוע את מה שהיה.

    הרב אפרתי נשמע אומר בהקלטה: "לרבי היה הרבה מאוד התלבטות, אבל באותו רגע שזה הפך למאבק עקרוני, הוא לא רק הלך לשם אלא הוא יצא בלי כוחות ושהה. כל אלה שבדיוק יודעים מה הרב אלישיב אמר בכל מיני מהלכים שהיו, יכול להיות שהם יודעים אבל אני לא זכיתי לדעת כמותם.

    כל מה שאמרתי, שאלתי קודם את הרב. אני לא מכיר ביטוי שהוא אמר שזה כסף, היה מאבק על הזכות להכניס אנשים שאינם מתאימים".

    אבל בעיתון התפרסם שהוא אמר שזה מאבק על כסף
    זה לא השקר האחרון שיתפרסם. שקר וכזב ורמיה.

    אבל משה גפני אמר את זה
    משה גפני הוא בחור הגון, אני אטלפן אליו. כשהייתי אצל הרב אלישיב לא היה אף אחד בחדר, אולי מישהו הקשיב בחוץ, כשהכנתי את הנאום אף אחד לא היה שם.

    כאמור, הזעם בחסידות סלונים גדול, ובכיר בחסידות אומר לנו כי "זו חציית כל הקווים האדומים שאיש ציבור פוער את פיו בצורה כה חמורה תוך שקרים מחפירים, ועוד נגד מנהיג לאלפים בזמן שכ"ק האדמו"ר מסלונים שליט"א ניהל את המאבק בשותפות מלאה עם מרן הגרי"ש אלישיב זצוק"ל ועם גדולי ישראל שליט"א, שראו בכך מאבק על עצמאות החינוך החרדי".

    גורמים בחסידות טוענים כי חסידי סלונים לא יעברו לסדר היום על הפגיעה בכבוד רבם. "כנראה שמשה גפני שכח את מקומו הטבעי, אומנם הוא שליחם של חלק מגדולי ישראל אבל עדיין לא נהיה מורה דרך ומנהיג רוחני שמביע דעתו. בנושאי חינוך, הדי הקרבות שניהל גפני שכמעט גרמו לקרע עמוק ביהדות החרדית על שכרון כוח וג'ובים לדיינים עדיין מהדהדים, שנאתו לחסידים ותסכולו מאיבוד השליטה בתנועתו כנראה ומעבירים אותו על דעתו" אומרים לאתר קול חי אנשים בחסידות.

    הפוסט עודכן בשעה 19:30



    16 תגובות

    מיין תגובות
    1. 16

      אני כליטאי מתבייש בגפני שהוא הנציג שלנו,היום בכנסת כל הזמן מחפש מריבות בנרות,רב אם כל מה שזז מה לא טוב לו לאיש הזה בקואלצייה גנב מליצמן את וועדת הכספים וכשליצמן בבריאות יש לו תלונות שלא מתייעץ אם ההנהגה הליטאית כאילו שגפני מתייעץ אם ההנהגה החסידית את כל ימי בין הזמנים העביר בסיפוזיונים לליבוי הלהבות אולי הגיע הזמן שתתעסק בהשכנת שלום אם הפלג הירושלמי……….ותעזוב את החסידם לנפשם או שתלך הביתה

    2. 15

      גפני נמאסתתתתתתתת תפסיק לפתוח פה נגד גדולי ישראל אתה לא אפוטרופוס של היהדות החרדית

    3. 14

      הזעם של סלונים מובן אפילו שאני אדם ליטאי אני מבין אותם. גפני פשוט שכח איפה הוא נמצא לא גומר לריב

    4. 13

      גפני שייך לזן הליטאי של לפני 30 שנה שהליטאים הם הגזע העליון ואחראים על "מסירת התורה" בעם ישראל פשוט מסכן….

    5. 12

      כל הבעיה לא מתחילה פה. הכל התחיל בזה שפוליטקאי מעיז לפתוח את הפה שלו נגד גדולי ישראל ולחשוב שהוא בעצמו מנהיג אני עדיין זוכר את העזות מצח של גפני כאשר בבחירות בעירית י'ם המועצה החסידית קבעה שניתנת חופש הצבעה אז גפני העיז להסביר איך זה שלא מצביעים לליאון מהה אוי להם לאוזנים שככה שומעות אתה תקבע לגדו'י מה להחליט כל אחד ורבותיו שלו ובאשר לטענה של חילולי השבת מה באשדוד אין חילולי שבת? בחדרה אין? בפ'ת אין?בת'א אין??זה לא קשור בדווקא לראש העיר זה אלא לחוק שצריך לשנות ובשביל להצדיק את הטענות שלו כביכול הוא התחיל לחפש את חילולי השבת דייי לפגיעה בגדו'י הם מחליטים ןלא אתה תקלוט את זהההההההההההההה עד מתי?

    6. 11

      במקום להתעסק במגזר החסידי ולעשות חילול ה' אולי כדי שתתעסק קצת בהשכנת שלום במגזר הליטאי ושלא יתפרק לחתיכות מול העיניים של כולנו,ומה אם הסמינר ב'ב?? שרודפים ככה אדם מבוגר וקובעים על דעת עצמם כל מיני דברים יש לציין שבחודש הרחמים והסליחות היה כדאי שהעסקונה הליטאית תעשה קצת חשבון נפש שלא יוכלו להגיד ידינו לא שפכו את הדם הזה על כל השסע שעשו בציבור הליטאי והכל כביכול בשם התורה כמו שאמרו חז'ל מנוול ברשות התורה בושה וחרפה וה' יעזור שנזכה להיות דבוקים בגדו'י ישראל הראש ישיבה הגראי'ל שטיימן שליט'א והגר'ח קניבסקי שליט'א שהם ללא צל של ספק אנשים גדולים שמאירים את העולם ולפעמים צריך לדעת שגם סביב גדו'י יכולים להסתובב אנשים מושחתים

    7. 10

      חסידות סלונים צודקת בכל מילה אסור בשום פנים ואופן לעסקן לפתוח את הפה נגד גדו'י וזה ממש בושה וחרפה איך שהוא מזלזל בגדו'י באורח קבוע מי שהוא לא מאמין בתורת ישראל ובגדולי ישראל הרי הוא אפיקורסססססססססססססססססססססססססססססססססססססססססס חוצפהההה

    8. 8

      לדעת גפני רק נגד הרב שטיינמן אסור לדבר, על כל שאר גדולי ישראל מנהיגי רבבות אלפי ישראל אינם שוים אצלו כקליפת השום, הי".

    9. 7

      לדעתו של גפני רק נגד הרב שטיינמן אסור לדבר, על כל שאר גדולי ישראל מנהיגי רבבות אלפי ישראל אינם שוים אצלו כקליפת השום, הי".

    10. 5

      שחיתות של ליטאים

    11. 4

      א. צל"ש למקליט השיחה הוא תותחחחחחחחחחחחחחח אין מילה אחרת.
      ב. אם זה כש"אין משיבין" מה יהיה כשהם יחליטו ש"משיבין".
      ג. בשביל לדפוק את גפני הפירומן הכל שווה גם לתמוך בסלונים.
      ד. מבחינת גפני אפשר לדבר גם נגד ראש הישיבה מרן הגראי"ל שליט"א מי שיודע יש לרבינו הערות רבות עליו בלשון עדינה.
      ה. משה גפני ר"ת נהיה פירומן מדליק שריפות יום יום גזען הגזענים.
      ו. הלואי שסלונים יחתכו לו את הצורה.

    12. 2

      איפה הייתם כשהוא פער פיו נגד מרן הגר"ע יוסף????? עכשיו נזכרתם???? כולכם צבועים!!!!!

    13. 1

      גפני לא מתאים לך אתה אדם הגון בדרך כלל תתמקד עכשיו בתקציב שיהיה יותר חברתי ודי עם מלחמות היהודים!!