סופ"ש אקטואלי: הסיפור הלא יאומן של 'שבת היום' • יוסי לזר

יוסי לזר 12 Comment on סופ"ש אקטואלי: הסיפור הלא יאומן של 'שבת היום' • יוסי לזר
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בתחילת השבוע התקבלה הידיעה כי מ. כהן בחור ישיבה צעיר מאשדוד נעצר בשבת בעת שמחה על חילול השבת במתחם ביג באשדוד.

קטעי הווידיאו שבהם נראה עומד בשערי הקניון וצועק "שבת היום!, שבת היום!, שבת היום!" הפכו בשבעות האחרונים 'וויראלים' והתפשטו בכל רחבי הארץ.

את הדיווח על מעצרו קיבלתי מכמה מקורות "אובייקטיבים" כמובן: "המפגין הבודד במתחם 'ביג' שצועק 'שבת היום' נעצר השבת לאחר שבת רביעית שמגיע להפגין במקום. גם הרבנים ביקשו ממנו להפסיק להפגין שם והוא המשיך. המשטרה עצרה אותו בטענה שמעשיו מוגדרים כהטרדה. הוא גרם לחילול שבת כשהסריטו אותו והרס את מה שטובי המוחות מנסים להוביל".

מנגד מקור אחר שלח את הידיעה כך: "פשע חמור של משטרת ישראל! השבת עצרו בחור ישיבה שמחה [מילולית ולא הרים ידיים כלל] נגד חילולי השבת. טענת המשטרה למעצר: "הטרדה". מדובר כאן בתקדים חמור של משטרת ישראל. מהיום כל מי שיקיים עצרת מחאה יוכל להיעצר על "הטרדה".

מבלי להיכנס לגופו של הדיון ההלכתי או האסטרטגי בדרכי ההתמודדות עם חילול השבת באשדוד ובכלל, אספר על ההתקלות האישית שלי עם 'שבת היום'.

במסגרת פעילותי בקרב בני הנוער לאורך השנים נחשפתי לסיפורים רבים, לצערי חלקם הגדול בעיקר כואבים וקשים. בתקופה האחרונה התחלנו לפעול ולצאת לרחובה של עיר גם בשבת.

ליל שבת יוצאים לרחובות, הכבישים ריקים מרכבים, אך מלאים אנשים. משפחות שחוזרות לביתם אחרי הסעודה, אנשים בדרך ללימוד ולשיעורי תורה, ובעיקר בני נוער צעירים והרבה.

"המפגש השבועי" כך זה נקרא אצלם. נפגשים בגינה שבפינת הרחוב המרכזי כשלאט לאט זולגים על פני כל הרחוב. זה הזמן שלהם להיפגש להתעדכן, להחליף חוויות ובעיקר 'לראות ולהיראות'.

לעיתים קרובות ההתכנסויות מלוות ברעש, צעקות, ולעיתים אף באלימות.

כשיצאנו לשטח נוכחנו לראות שבהרבה מקרים עצם הנוכחות שלנו יחד עם גישה מכבדת – תורמות הרבה להורדת הדציבלים ולהרגעת השטח.

השבת פגשנו את ש. צעיר ממשפחה דתית, בחור אנרגטי ומלא שמחת חיים שכיום משרת בבסיס קרוב. שאלנו אותו לאן נעלמת חודש? וסיפר שישב בש.ג. בכניסה לבסיס ובמסגרת תרגיל של מצ"ח נכשל בבדיקה ונגזר עליו 35 יום בכלא הצבאי כלא 6.

תוך כדי תיאור החוויות שעברו עליו בכלא – סיפר שבשבתות ששהה בכלא כל פעם הייתה בוקעת קריאה מאוהל אחר "שבת היום!" ומיד שאר החיילים צועקים בעקבותיו "שבת היום!, שבת היום!" כך לאורך כל השבת.

ש. לא זכר מאיפה זה מוכר לו אבל הוא סיפר לנו בגאווה גדולה שכבר חודש שלם הוא שב לשמור שבת. התחיל בכלא הצבאי וגם בשבת זו הראשונה מאז שוחרר מהכלא הוא ממשיך מתאמץ ומשתדל לשמור על השבת. התרגשתי.

זכיתי לראות איך מתקיימים דבריו המפורסמים של ר' ישראל סלנטר זצ"ל. "כשיהודי בוילנא מתרשל קצת במלאכת בורר, יהודי בפריז פותח חנות בשבת" או "כאשר צעיר באשדוד מוחה בכל כוחו על הפגיעה בשבת הקדושה, צעיר בכלא הצבאי מתחזק ושב לשמור שבת".



12 תגובות

מיין תגובות
  1. 12

    יוסי תמיד משקיע חזק וטוב !! אשריך יוס !!

  2. 11

    טור ברמה גבוה כיף לקרוא את זה כבר שבוע שני…

  3. 10

    מדהים !
    אכן הקבלה קולעת לדבריו של הרב ישראל מסלנט !
    מדהים מהו כוחו של יחיד !

  4. 7

    תוהה אם לא כולם מגיב אחד?! כך לחשה לי ציפור באוזן…

  5. 6

    אני מלכתחילה לא הבנתי למה תוקפים אותו כ"כ בציבור החרדי, אני אמנם לא מסכים עם מה שהוא עושה. אבל. ראו שהוא זועק באמת את כאב השבת וחילול השבת כואב לו וע"כ אפילו שאני ממש לא מסכים איתו, באיזה שהוא מקום אני מצדיע לו

  6. 5

    מדהים!!!!
    סיפור מרגש
    כל הכבוד לך יוסי

  7. 4

    סיפור מרגש
    כל הכבוד לך יוסי

  8. 2

    דבריך נפלאים,
    אך בל נשכח את הנחייתו של הרמב"ם על דרך האמצע,
    ואת דברי חז"ל "דברי חכמים בנחת נשמעים".

  9. 1

    כל מילה פנינה
    כתיבה מעולה יוסי
    תמשיך כך