מדוע התקשורת הכללית כמעט מתעלמת מהילולת הרשב"י?

    ארי וידר No Comments on מדוע התקשורת הכללית כמעט מתעלמת מהילולת הרשב"י?
    12:48
    23.05.24
    אתר קול חי No Comments on פפסי זירו במראה חדש מרענן ותוסס

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כחצי מיליון איש צפויים, על פי ההערכות, לפקוד ביממה הקרובה את מירון ולהשתתף בהילולת התנא הרבי שמעון בר יוחאי, אך רוב אזרחי המדינה שניזונים מכלי התקשורת הכללים במדינה, כלל אינם מבינים את גודל האירוע. גם בסיקורים שכבר ישנם בדרך כלל מתמקדים הכתבים בדמויות צבעוניות שכלל אינן משקפות את ההילולה הגדולה.

    בכלי התקשורת החילונים בישראל הסיקור, יחסית לאירוע בסדר גודל שכזה, שאף מוגדר על ידי המשטרה כאירוע הגדול בישראל, מועט.

    אם מצופה היה שיהיו כתבות חדשותיות גדולות על האירוע, וכתבות מגזיניות במוספי העיתונים, נכון לשעה זו, וכך בכל שנה, הדבר לא קורה בפועל.

    עם זאת, הכתבים לענייני חרדים, שהם אולי אלה שאמורים להביא את רחשי הקהל לעורכיהם, טוענים בתוקף כי הסיקור לאירוע ל"ג בעומר אינו מועט כלל וכלל.

    כתב ישראל היום לענייני דתיים יהודה שלזינגר אומר לאתר 'קול חי': "איני מבין את הטענה שנותנים במה קטנה. היום בעמוד 17 בישראל היום חצי עמוד פותח על ההכנות וזה לא כולל אייטמים מקדימים של הימים האחרונים. בידיעות אחרונות היה עמוד שלם (שמחציתו לפחות עסק בחגיגות שאינן קשורות למירון כלל וכלל. א.ו)

    "מחר מן הסתם יהיה תמונה וכיתוב בכל העיתונים וכל שנה גם החזאי או כתב הצפון משדרים למהדורות משם בשידור חי וצבעוני".

    שלזינגר מוסיף ואומר "אסור לשכוח שגם ל"ג בעומר קורה לא רק במירון. זה בכל הארץ, זה חג יפה לילדים. יש עוד מה לצלם ולהראות ולדבר עליו".

    גם כתב הערוץ הראשון לענייני חרדים איציק הלפרין טוען שהסיקור מכובד. "בעיני התקשורת לא נותנת במה קטנה. אצלנו בערוץ הראשון יסקרו את ההילולה, לפחות שלוש פעמים. מסקרים את זה מספיק בהרחבה והמון".

    על הטענה שהכתבות שכבר ישנן מתמקדות פעמים רבות ביושבי אוהלים שאינם משקפים כלל את הנעשה במירון אומר הלפרין "אף אחד לא מכוון כתב לאוהלים. כתב הולך לעשות את מה שמעניין אותו. אני למשל בדרך למירון ולא הולך לצלם אוהלים".

    "מבחינת החילונים לא מעניין ההדלקות של בויאן או הרוש ומי מדליק איפה. הטלוויזיה החילונית מכוונה למכנה משותף רחב יותר. את החילוני הממוצע מעניין יותר הגימיק. מה לעשות שכשהחרדים עושים אירוע זה מעניין את החרדים ועוד כמה חילונים סקרנים.

    אני למשל עושה כתבת 10 דקות על הסיפור וזה לא הסיקור היחיד".

    עם זאת מודה איציק הלפרין שאירוע של זמר גדול שמגיע לישראל מושך סיקור רחב יותר "כשזמר גדול מגיע לארץ רוב החילונים מעניין אותם לשמוע מה קרה שם".



    0 תגובות